• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

علی‌آبادی اولویت حمایت از صنایع را مشخص کرد

  • کد خبر : 85117
  • 20 بهمن 1402 - 13:30
علی‌آبادی اولویت حمایت از صنایع را مشخص کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در وزارت صمت، اولویت به صنایعی داده شده که بتوانند گلوگاه‌‍های کشور را رفع کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در وزارت صمت، اولویت به صنایعی داده شده که بتوانند گلوگاه‌‍های کشور را رفع کنند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از وزارت صمت، «عباس علی آبادی» وزیر صمت، در آئین افتتاح خط تولید خودروی «ری‌را» ضمن تبریک عید مبعث و دهه فجر، عنوان کرد: دنیا در همه صنایع در حال تحول است و این تحولات به سرعت رخ می‌دهد. خودروی برقی نتیجه تحول امروز است و ممکن است فردا خودروی پیشرفته‌تری اشد، زیرا بشر با استفاده از فن‌آوری، به سرعت در حال تحول و توسعه است، ما باید با این تحولات همراه شویم.

وی با بیان اینکه در صنعت خودرو، اولین و مهم‌ترین پارامتری که این تحولات را رقم می‌زند، افزایش میزان رضایت ذی‌نفعان است، بیان کرد: مهم‌ترین ذی نفع خودروسازان مشتری است. اگر مشتری به هر دلیلی راضی نبود، باید رضایت او را جلب کرد. جلب رضایت مشتری موجب جلب رضایت خداوند می‌شود؛ باید دید مردم از کالاهایی که ما تولید می‌کنیم، راضی هستند.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه نخستین تحولی که از شما خودروسازان انتظار می‌رود، رشد میزان ایمن خودرو است، خاطرنشان کرد: در تصادفات نباید به سرنشینان آسیبی وارد شود.

وی با اشاره به مفاهیم شهر هوشمند، تاکید کرد: باید خودروها به شبکه‌ای متصل باشند که آنها را هدایت کند. این موضوع بر کیفیت خودرو نیز اثرگذار خواهد بود.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه خودروهای تولید شده توسط خودروسازان باید ترازی از هوشمندی را داشته باشد، تصریح کرد: خودرو باید ارتقاپذیر باشد، باید پلتفرم خودرو به قدری از زیرساخت خوبی برخوردار باشد که به راحتی بتوان آن را ارتقا داد و در آینده قادر به تولید نسخه برقی یا حتی هیدروژنی آن باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: قیمت خودرو باید مناسب بوده و متناسب با خودرو باشد و به اصطلاح بی‌ارزد.

وزیر صمت با بیان اینکه امروز یکی از راه‌های بهبود اقتصاد حمل و نقل کشور، برقی‌سازی است، یادآور شد: از نظر اقتصادی، میزان مصرف برق در این خودروها به صرفه است. هم چنین خودروی برقی لنت، روغن، فیلتر هوا و… مصرف نمی کند و می توان به جای آن، به سمت تولید لوازم مورد نیاز محصولات برقی رفت و از پتانسیل کشور برای توسعه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه تولید خودروی برقی موجب کاهش آلایندگی و در نتیجه سلامت شهروندان می‌شود، بیان کرد: آلودگی هوا با خود بیماری به همراه می‌آورد؛ امروزه هزینه های هنگفتی بابت بیماری مردم پرداخت می‌شود. استفاده از خودروی برقی در دنیا تجربه شده است، هیچ خودروساز خوبی در دنیا پیدا نمی کنید که خودروی برقی نداشته باشد.

علی‌آبادی با اشاره به اینکه امروزه خودروها به سمت خودران شدن پیش می‌روند، بیان کرد: باید اتوبوس و خودروی خودران نیز تولید شود و در این زمینه، لازم است در ایران خودرو کارگروهی به منظور بررسی و کار در این زمینه تشکیل شود.

وی با اشاره به نقشه راهی که وزارت صمت درحال دنبال است، ادامه داد: در وزارت صمت، اولویت به صنایعی داده شده است که بتوانند گلوگاه های کشور را رفع کنند؛ برای دستیابی به این هدف باید جهاد و تلاش کنیم. همچنین باید بکوشیم مردم در هیچ زمینه‌ای بن بست نداشته باشند، هیچ بهانه‌ای در این زمینه قابل قبول نیست و باید به هر طریقی گلوگاه‌ها را برطرف کنیم.

وزیر صمت با اشاره به اینکه از تمام صنایع ثروت آفرین و اشتغال آفرین، حمایت می‌کنیم، افزود: حمایت از اشتغالزایی به معنای استفاده از نیروی کار مازاد نیست، میزان نیروی کار باید متناسب و با حداکثر بهره‌وری باشد، در غیر اینصورت به جای ثروت‌سازی، ثروت سوزی اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید در بخش معدن به سمت اکتشاف پیش رویم، اظهار کرد: باید کشور را شناخته و پایش کنیم، با تمام قوا از افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند نیز حمایت می‌کنیم.

علی‌آبادی با اشاره به حمایت از صنایعی که در زنجیره ارزش، حداکثر ارزش را به وجود می‌آورند، تاکید کرد: در زمینه تجارت، در جاهایی که مزیت رقابتی وجود ندارد، اولویت نخست ما تامین نیاز داخل است. به‌عنوان مثال اگر دچار کمبود آب هستیم، برنج کشت و تولید نکنیم و در عوض، به سمت تولید گندم رویم که کالایی استراتژیک تر است. هم‌چنین در زمینه کالاهایی که در آن مزیت رقابتی وجود دارد، باید به صمت صادرات برویم.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: تحولاتی در راه است، محور همه این تحولات، دانش بنیان شدن صنایع است. بنابراین باید بر روی ظرفیت نیروی انسانی و حداکثرسازی آن متمرکز شویم.

وزیر صمت همچنین گفت: وزارت صمت از مواضع خود کوتاه نمی آید. وزارت صمت با تمام قوا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات مکرر دولت سیزدهم، از تولید کالای داخل باکیفیت و کمیت مناسب که تمام پارامترها را رعایت کرده حمایت می‌کند و اولویت نخست‌مان این است. بدون استثنا تمام ظرفیت های گروه صنعتی ایران خودرو مورد استفاده کشور قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=85117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.