• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

عرضه خودرو در بورس، مطمئن‌ترین شیوه فروش است

  • کد خبر : 71394
  • 23 خرداد 1402 - 15:53
عرضه خودرو در بورس، مطمئن‌ترین شیوه فروش است

بازگشت عرضه خودرو در بورس کالا نشان می دهد مسیر عرضه خودرو از این طریق مسیر شفاف و مطمئنی است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از مهر عرضه خودرو در بورس کالا به دلیل شفافیتی که به همراه دارد، توانسته مسیر صحیح را به سیاست‌گذار به منظور ایجاد ریل سیاست‌گذاری نشان دهد بر این اساس؛ سه تن از نماینده‌های مجلس با اشاره به تجربه موفق عرضه خودرو در بورس کالا تاکید دارند سازوکار بورسی در شرایط کنونی می‌تواند یکی از مطمئن‌ترین شیوه‌ها برای فروش خودرو باشد.

اثرات مطلوب تداوم عرضه خودرو در بورس کالا

رسول فرخی میکال، نماینده مجلس درباره اهمیت عرضه دوباره خودرو در بورس کالا در گفت‌وگو با مهر گفت: با کشف قیمت خودرو در بورس کالا متاثر از سازوکار عرضه و تقاضا، رویه خوبی برای مبارزه با رانت‌بازان و دلالان ایجاد شده است.
این نماینده مجلس اظهار کرد: اگر عرضه خودرو در بورس کالا افزایش و تداوم یابد، وضعیت باثبات‌تری از شرایط فعلی در بازار خودرو خواهیم داشت.

نماینده مردم لاهیجان تصریح کرد: حذف رانت، شفافیت درآمد دولت از محل ارزش افزوده، بهبود درآمد خودروسازان به نسبت شرایط قیمت های دستوری و کاهش قیمت خودروها برای مردم از مهمترین پیامدهای عرضه بورسی خودرو است که تجربه این موضوع را سال گذشته داشته‌ایم.

تجربه موفق عرضه خودرو در بورس کالا

حسین رییسی، نماینده مجلس نیز در گفت‌وگویی درباره اهمیت عرضه دوباره خودرو در بورس کالا می‌گوید: سازوکارهای عرضه خودرو در بورس کالا که از سال گذشته به صورت رسمی و قانونی فراهم شد، با هدف تشکیل بازاری شفاف و رقابتی برای فروش خودرو به قیمت منصفانه انجام شد.

به گفته رئیسی مهمترین هدف از عرضه خودرو در بورس کالا این است که یک روند عادلانه، قیمت ها برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منطقی شود و با افزایش عرضه، قیمت در بازار آزاد کاهش یابد که سازوکار بورسی در این باره موفق عمل کرد.

نماینده مردم میناب بیان کرد: با عرضه خودرو در بورس کالا کاهش هزینه‌های تولید و حمایت از مصرف کننده در اولویت قرار می‌گیرد.

رییسی تصریح کرد: صنعت خودور در سال های اخیر با چالش های عدیده ای مواجه شد؛ به همین دلیل باید نهادهای تصمیم‌گیر در این خصوص اقدام‌های جدی و عاجل به انجام برساند.

وی اضافه کرد: شرکت های خودروساز باید بتوانند به اندازه نیاز مردم خودرو تولید کنند، چرا که اگر به اندازه نیاز مردم خودرو عرضه شود، فرصت سودجویی از بین می‌رود.

رییسی اضافه کرد: شیوه عرضه خودور در بورس کالا رویه مناسبی است که تجربه سال گذشته نشان داد سازوکار بورسی می‌تواند در بازار خودرو تعادل ایجاد و قیمت‌ها را ساماندهی کند.

وی ابراز امیدواری کرد: عرضه خودرو در بورس کالا تداوم یابد و مردم بتوانند خودروی مورد نیاز خود را از بورس کالا تهیه کنند.

نماینده مردم میناب با اشاره اینکه ضروری است در زمینه خرید خودرو از بورس کالا آموزش‌های لازم داده شود، اظهار کرد: با عرضه خودرو در بورس کالا موافقم، چون سازوکار بورس کالا توانست بازار را به تعادل برساند و نسبتاً موفق عمل کند.

بورس کالا، از مطمئن ترین شیوه‌های عرضه خودرو

رمضانعلی سنگدوینی، دیگر نماینده مجلس هم درباره اهمیت سازوکار بورسی عرضه خودرو گفت: با عرضه خودرو در بورس کالا شاهد تحول در شیوه فروش خودرو بودیم و این مدل توانست تا حدی موفق عمل کند. چرا که با کشف قیمت، خودرو به دست مصرف کننده نهایی یعنی مردم می‌رسید.

به گفته نماینده مردم گرگان، بورس کالا از مطمئن‌ترین شیوه‌ها برای عرضه خودرو است، چون ضمن ایجاد رقابت در این صنعت، دست دلالان را کوتاه می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: صنعت خودرو در کشورمان متاثر از نظام قیمت‌گذاری دستوری، با چالش‌‎های جدی مواجه و بازار از کنترل خارج شده است، به همین دلیل تنها راه نجات این صنعت و بازار، تداوم عرضه آن در بورس کالا است، به شرط آنکه زیرساخت‌های بازار سرمایه برای این کار تقویت شود.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا به شفاف‌سازی قیمت‌ها کمک می‌کند، ابراز امیدواری کرد: دولت صنعت خودروسازی را به بخش خصوصی واقعی و توانمند واگذار و شرایط رقابت سالم و عرضه را به گونه‌ای فراهم کند که منجر به ارتقای کیفیت صنعت خودروسازی شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=71394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.