• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در تهران کلید خورد

  • کد خبر : 40521
  • 08 اسفند 1400 - 14:56
طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در تهران کلید خورد

بدنبال امضای تفاهم نامه همکاری شهرداری تهران با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح احداث واحد مسکونی در کلانشهر تهران آغاز شد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران روز شنبه در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: با عنایت به شرایط تهران و نیازهای مردم در ابعاد مختلف، رویکرد جدیدی را در شهر تهران انتخاب کردیم تا سطح خدمت را ارتقا دهیم؛ یکی از این نیازها موضوع مسکن است که در تهران بالاترین بخش هزینه از سبد خانوار را تشکیل می دهد و به طریقی یک کارمند باید ۶۰ درصد حقوق خود را به بخش مسکن اختصاص دهد. 

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار بافت ناپایدار در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و ۵۶۰ مورد بافت فرسوده است افزود: همچنین ۴۵۰۰ هکتار بافت فریز شده داریم که که بالای یک هکتار آن امکانی را برای برنامه‌ریزی در توسعه مسکن به ما می دهد.

زاکانی اظهار داشت: باید بتوانیم از ظرفیت های موجود و محیط شهری بر مبنای نوسازی بافت فرسوده شرایط جدیدی را رقم بزنیم که فاصله شمال و  جنوب و خطرات بافت فرسوده را کاهش دهیم و هم برای مجموعه شهر تهران امکانی را فراهم کنیم تا شهرداری در این موضوع نقش ویژه‌ای را ایفا و افسار گسیختگی که در بحث مسکن وجود  دارد مهار شود.

شهردار تهران ادامه داد: دغدغه دولت انقلابی توسعه و بهره مندی مردم از مسکن است که با توجه به مصوبه مجلس برای تولید سالانه یک میلیون مسکن و  ارائه تسهیلات، تفاهم نامه ای برای استفاده از ظرفیت ها در تهران تنظیم شده است. 

وی با بیان اینکه سال آینده برای ساخت ۱۸۰ هزار واحد برنامه ریزی و یک قرارگاه جهادی نیز  راه اندازی شده است افزود: در تمام مناطق فرصت ها استخراج شده و بارگذاری بر اساس آن انجام می شود. 

زاکانی ابراز امیدواری کرد : تا سقف ۱۰ هزار واحد از این میزان را با بنیاد مسکن تفاهمنامه منعقد کنیم و پس از آن سایر تفاهم با سایر محموعه های نهادی و خصوصی برای تغییر چهره شهر و گره گشایی از مشکلات مسکن انجام شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: جلسه ای با شهردار تهران  داشتیم و ظرفیت های نهاد بنیاد مسکن را مطرح و درباره همکاری با شهرداری تهران هم در بحث ساخت مسکن و هم زیرساخت های شهری به ویژه مترو گزارشاتی دادیم و توافقاتی داشتیم و در همین راستا جلسات شهرداری با وزارت راه و رئیس جمهور برگزار شد.

اکبر نیکزاد افزود: با ابتکار شهرداری قرارگاه جهادی مسکن در شهرداری راه اندازی و قرار شد ساخت ۱۰ هزار از این واحدها را بنیاد مسکن عهده دار شود.

وی ادامه داد: هفته آینده فاز اول این پروژه در یک نقطه به صورت فیزیکی کلنگ زنی و در سایر نقاط به صورت آنلاین اطلاع رسانی و فاز دوم در سه ماهه اول سال آینده اجرا می شود.

در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران،  اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،  حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران حضور داشتند. 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=40521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.