به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی صندوق تامین خسارتهای بدنی، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بیمه مرکزی در خصوص آمار کل شکایتهای سال ۱۴۰۳ از شرکتهای بیمه، بررسی و شناسایی چهار شکایت وارده از ۵۲ شکایت ثبت شده در بازه زمانی یک سال از عملکرد صندوق تامین خسارتهای بدنی، نشان دهنده دقت بالای صندوق تامین در وظایف محوله از طریق بهره گیری از فرایندهای مبتنی بر داده محوری، سامانه رسیدگی دقیق، بهره گیری از انواع سرویس های اطلاع رسانی جهت برقراری ارتباط موثر با ذینفعان پرونده، استفاده از انواع سرویس های صحت سنجی، رعایت قانون بیمه شخص ثالث و آیین نامه های مربوط در تمامی مراحل تشکیل و سیستم نظارتی پیشرفته است که، نه تنها موجب حفاظت از حقوق مردم میشود بلکه با جلوگیری از طرح شکایات غیروارد (۹۲.۳ درصد)، منابع عمومی را به صورت بهینه در جهت حمایت از زیاندیدگان به کار میبرد.
این صندوق با پرداخت به موقع خسارت حوادث رانندگی به زیاندیدگان تصادفات، و بازیافت آن از مقصرین حوادث رانندگی، گام بلندی در حمایت مادی و معنوی زیاندیدگان و در عین حال حفظ وجوه عمومی برداشته است.
