• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

شرکت‌های دانش بنیان همکار فولادمبارکه دورنمای جدیدی را برای خود رقم بزنند

  • کد خبر : 79276
  • 04 آبان 1402 - 23:50
شرکت‌های دانش بنیان همکار فولادمبارکه دورنمای جدیدی را برای خود رقم بزنند

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت‌های دانش بنیان وفناور همکار فولادمبارکه دورنمای جدیدی را برای خود رقم بزنند چرا که باید برای رسیدن به قله گام‌های بلندی برداریم.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایراسین، محمد یاسر طیب نیا بعد از ظهر چهارشنبه در نشست سالیانه مدیرعامل و اعضای کمیته سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش بنیان و نمایندگان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سمپوزیوم فولاد اعلام نظر در خصوص مرد سال فولاد است، سال گذشته اعلام کردم که مرد سال فولاد کارگرانی هستند که در شرایط سخت کارهای بزرگ انجام می‌دهند و امسال از نگاه من مرد سال فولاد کسانی‌ هستند که در شرکت‌های دانش بنیان بومی‌سازی می کنند و با تحریم‌ها و چالش‌های می جنگند.

وی با بیان اینکه یک دهه از فعالیت در حوزه دانش بنیان در کشور می‌گذر، افزود: در این بازه زمانی اتفاقات جدی رقم خورده است و پیشرفت‌های خوبی را شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: باید توجه داشت که کشور ایران در سال ۱۳۹۴ در جهان رتبه ۱۲۱ را داشتیم و سال گذشته به رتبه ۵۳ رسیدیم و باید توجه داشت طی هشت سال نیمی از راه را تا رسیدن به قله فناوری و نوآوری طی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری و دانش بنیان در فولاد مبارکه نیز در راستای توسعه و پیشرفت در این صنعت و ایجاد قابلیت برای رقابت در بازارهای جهانی صورت گرفته است، تصریح کرد: ‌گرچه به قله نزدیکیم اما در حوزه فناوری و نوآوری در آغاز راه هستیم و باید خلاقانه و دانش مدارانه پیچیدگی‌ها را پشت سر بگذاریم.

طیب نیا با بیان اینکه اساس کار ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری تعامل با دانش بنیان‌ها است، گفت: بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان تمایل به همکاری با فولاد مبارکه دارند و از این رو شرکت‌های همکار فعلی باید دورنمای جدیدی را برای شرکت‌های خود رقم بزنند.

وی تصریح کرد: ما در برابر شرکت‌های همکار دیدگاه پدرانه وبرادرانه داریم، سعی ما این است که علی رغم بنگاه اقتصادی بودن نگاه سودآورانه در حوزه دانش بنیان‌ها نداشته باشیم اما انتظار ما رشد پرشتاب دانش بنیان‌ها است همانطور که شرکت‌های حوزه نوآوری این رفتار را دارند.

وی با اشاره به جایگاه فولاد مبارکه در سطح بین الملل ابراز داشت: فولاد مبارکه در بخش‌های مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید توجه داشت که انتخاب این شرکت به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه تعالی پایداری مجمع جهانی فولاد افتخار کمی نیست.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه گام‌های بلند به سوی قله باید برداشته شود، افزود: ما ممکن است در مجموعه خودمان دانش و سرمایه‌ای داشته باشیم که در کنار دانش شما به کار آید.

وی تصریح کرد: ما در فولادمبارکه ظرفیت‌های علمی داریم که می‌توانیم در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=79276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.