• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

سیاست اصلی بانک ملی ایران، خروج از بنگاه داری و واگذاری اموال و دارایی های مازاد است

  • کد خبر : 80886
  • 04 آذر 1402 - 6:54
سیاست اصلی بانک ملی ایران، خروج از بنگاه داری و واگذاری اموال و دارایی های مازاد است

دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران در آیین” افتتاح خط تولید سرم شرکت داروسازی دانا “عزم جدی این بانک در دوره جدید مدیریتی، را خروج از بنگاه داری و واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانک دانست.

دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران در آیین” افتتاح خط تولید سرم شرکت داروسازی دانا “عزم جدی این بانک در دوره جدید مدیریتی، را خروج از بنگاه داری و واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانک دانست.

 روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر نجار زاده  در این مراسم که با حضور دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدجواد شریف‌زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی  و دارایی، عابدین خرّم استاندارآذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ، حسن مونسان عضو هیات مدیره و تنی چند از مدیران ارشد بانک ملی ایران، عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و دیگر مقامات و مسئولان کشوری و استانی و همچنین متخصصان، کارشناسان و کارکنان شرکت داروسازی دانا برگزار شد، گفت: براساس برنامه ریزی ها و سیاست های دولت، بانک ملی ایران در مسیر خروج از بنگاه داری، واگذاری اموال و دارایی های مازاد قدم برمی دارد و بنا داریم این هدف با سرعت بیشتری محقق شود.

وی با بیان این که برآیند اقدامات و عملکرد بانک باید موجب خلق بنگاه شود و نه بنگاه داری، افزود: پرداختن به بانکداری به جای بنگاه داری به عنوان یک راهبرد، اقدامی است که بانک ملی ایران آن را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است و همه ارکان بانک در راستای عملیات بانکداری و منطبق بر رویه و چارچوب های بانک عمل می‌کنند. 

دکتر نجارزاده یادآور شد: بنگاه داری وظیفه بانک نیست، بلکه بانک بنگاه خلق می کند و سپس آن را در اختیار مدیران بنگاه های اقتصادی متخصص قرار می دهد تا زمینه رشد اقتصادی، رونق تولید و اشتغالزایی در کشور را فراهم کنند.

وی افزود: ما در نظام بانکی مطابق سیاست ها و راهبردهای اصلی دولت الزام به خروج از بنگاه داری هستیم و این اقدام و الزام را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به روند واگذاری بنگاه ها در سال جاری، اعلام کرد: با اصلاح روش ها و فرآیندها، این روند شتاب خواهد گرفت.

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه این مراسم با بیان این که در صدد واگذاری اموال مازاد بانک به اشخاص حقیقی و حقوقی صلاحیت دار هستیم، تصریح کرد: با واگذاری اموال، منابع به دست آمده را در ایجاد واحدهای تولیدی جدید سرمایه گذاری و همچنین صرف امور زیربنایی و امور توسعه ای کشور خواهیم کرد.

وی دربخش دیگری از سخنانش  بر لزوم تلاش حداکثری برای تحقق شعار سال، بر حمایت از واحدهای تولیدی و طرح های ملی در جهت رونق تولید براساس اولویت های دولت تاکید کرد.

دکتر نجارزاده در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری، اراده بانک ملی ایران بر این است که با حمایت و ارائه خدمات مناسب به تولیدکنندگان فعال داخلی و صادر کنندگان، زمینه رونق تولید، ایجاد فرصت های شغلی ،خودکفایی و ارزآوری را بیش از پیش فراهم کند.

وی در جریان این مراسم  خاطرنشان کرد: شفا دارو با سرمایه گذاری بانک ملی ایران توانسته است حدود ۲۰ درصد از سهم بازار  داروهای آنتی بیوتیک را کسب کند و با راه اندازی خط سرم این شرکت ، ۱۶ درصد از سهم و نیاز کشور برای این محصول مهم و راهبردی، تامین خواهد شد.

گفتنی است، امروز با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، استاندارآذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ، دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل و حسن مونسان عضو هیات مدیره و تنی چند از مدیران ارشد بانک ملی ایران و دیگر مقامات و مسئولان کشوری و استانی یکی از مدرن‌ترین خطوط تولید محصول استراتژیک «سِرُم» در شرکت داروسازی دانا افتتاح و وارد مدار تولید شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=80886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.