• امروز : چهارشنبه - ۱۹ دی - ۱۴۰۳
2

سپ با فاصله‌ از رقبا، دوباره صدرنشین صنعت پرداخت شد

  • کد خبر : 99957
  • 18 دی 1403 - 12:11
سپ با فاصله‌ از رقبا، دوباره صدرنشین صنعت پرداخت شد

پرداخت الکترونیک سامان با افزایش فاصله‌ از رقبا نسبت به ماه گذشته، دوباره توانست بر جایگاه نخست صنعت پرداخت ایران بایستد.

بنا بر آمارهای گزارش آذرماه شاپرک، پرداخت الکترونیک سامان(سپ) در شاخص سهم تعدادی و مبلغی تراکنش‌ها، به ترتیب با سهم ۲۰٫۷۰ و ۲۲٫۷۲ درصدی بازار پرداخت، جایگاه اول را به خود اختصاص داد و با افزایش فاصله از رقبا نسبت به ماه گذشته دوباره صدرنشین شد.
سپ در سال جاری به طور مستمر رتبه اول بازار شرکت‌های ارائه کننده خدمات پرداخت را از آن خود کرده است و آخرین گزارش شاپرک نشان می‌دهد، اختلاف سهم بازار سپ در تعداد و مبلغ تراکنش‌ها با رتبه دوم بازار در روندی صعودی به ترتیب حدود ۱٫۸۲ و ۳٫۲۱ درصد بوده است.
پرداخت الکترونیک سامان در آذر ماه با پوشش ۲۰٫۸۴ درصد از بازار تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی، همانند ماه گذشته بالاترین سهم تعداد تراکنش‌ها را در اختیار خود دارد.
در ابزار پذیرش اینترنتی نیز سپ با پوشش ۳۴٫۰۲ درصدی دارای بالاترین سهم بازار در مبلغ تراکنش‌ها است؛ همچنین پرداخت الکترونیک سامان در ابزار پذیرش اینترنتی با افزایش ۱٫۶۱درصدی، بالاترین تفاضل را نسبت به ماه گذشته کسب کرده است.
همچنین بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی با ۰٫۲۵ درصد افزایش به شرکت پرداخت الکترونیک سامان تعلق دارد.

سپ رکوردهای خود را جابجا کرد
سپ با پوشش ۲۱٫۰۲ درصد از سهم بازار تعداد تراکنش‌های خرید، در آذر ماه نیز همانند ماه گذشته، رتبه اول صنعت را به خود اختصاص داده است و در واقع با ۰٫۱۴ درصد رشد، رکورد قبلی خود را جابجا کرده است.
این شرکت همچنین در حوزه تراکنش‌های مانده‌گیری نیز با در اختیار داشتن ۱۷٫۴۵درصد تراکنش‌ها، بیشترین سهم بازار را دارا است.
پرداخت الکترونیک سامان با پوشش ۲۲٫۸۲ درصدی از بازار تراکنش‌های خرید، دارای بالاترین سهم مبلغی تراکنش‌ها در آذر ماه بوده است و همچنین بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش‌های خرید را با ۰٫۹۳درصد افزایش در مقایسه با ماه گذشته داشته است.

عملکرد مثبت سپ در کاهش خطای پذیرندگی
گفتنی است بر اساس گزارش شاپرک، عملکرد بیشتر شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و به‌ویژه شرکت پرداخت الکترونیک سامان در آذر ماه به‌گونه‌ای بوده که سبب کاهش ۱۸٫۴۷ درصدی در خطای پذیرندگی شبکه شده است.
مقایسه ماهانه عملکرد شرکت‌های PSP نشان می‌دهد، بیشترین کاهش در نسبت خطای پذیرندگی به کل تراکنش‌ها (عملکرد مثبت)، با رقمی برابر با ۰٫۰۳۶ درصد در شرکت سپ رخ داده است که بیانگر توجه این شرکت به ارتقای کیفیت خدمات پرداخت در ایران است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=99957

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.