• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات ایران با مدیرعامل بیمه سرمد تقدیر بنیاد قلب پارس از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۱۶هزار نفر با وام ازدواج بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به خانه بخت رفتند انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) تحقق ۹۸درصدی تکالیف مقرر در قانون بودجه در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک پارسیان در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس ایجاد زیرساخت لازم برای اطلاع رسانی و شفافیت در عملکرد شرکت افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد عملیات اجرایی بخش صنعتی وخط تولید پروژه  فروآلیاژ شیروان کلید خورد / گامی در جهت توسعه اقتصادی و صنعتی خراسان شمالی برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳ سید احمدرضا صدر سرپرست روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) شد

2

سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد دلاری در نفت و گاز/ طرح آمایش سرزمینی تصویب و ابلاغ شد

  • کد خبر : 56861
  • 01 آبان 1401 - 17:08
سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد دلاری در نفت و گاز/ طرح آمایش سرزمینی تصویب و ابلاغ شد

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: به تازگی کنسرسیومی از بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی تشکیل شد که قرار است ۲۷ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایرنا، «مسعود میرکاظمی» در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه‌ریزی در سازمان برنامه و بودجه با اشاره به رقم بسیار بالای نقدینگی در کشور، اظهار داشت: باید از این حجم نقدینگی برای سرمایه‌گذاری استفاده شود.

وی ادامه داد: به تازگی همکاری خوبی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت شکل گرفته و کنسرسیومی از بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و سایر شرکت‌های پیمانکاری تشکیل شده است که منجر به تفاهم‌نامه و قرارداد شده و قرار است ۲۷ میلیارد دلار در پروژه‌های نفت و گاز سرمایه‌گذاری شود و این رقم باید تا ۸۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفت و گاز زودبازده بوده و سرمایه آن در کمتر از یک سال برمی‌گردد.

میرکاظمی اظهار داشت: ما نیاز به نگاه برنامه‌محور به جای بودجه‌محور داریم، در حالی که هم اکنون عمده وقت سازمان برنامه و بودجه صرف بودجه می‌شود و کمتر به برنامه توجه می‌شود.

وی ادامه داد: باید ۵۰ درصد وقت مدیران استانی صرف برنامه‌ریزی شود، در حالی که عمده وقت آنها صرف بودجه می‌شود.

طرح آمایش سرزمینی تصویب و ابلاغ شد

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه طرح آمایش سرزمینی تصویب و ابلاغ شده است، اضافه کرد: وقتی به استان‌ها سفر می‌کنیم، مقامات استانی در جایی که نیاز به احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی با اشتغال‌زایی بالا و منابع اندک دارد اصرار دارند که در استانی که آب و منابع کم است، پتروشیمی ایجاد شود که اشتغالی هم در پی نخواهد داشت.

امسال و سال آینده سال‌های ثبات اقتصادی و رشد اقتصادی

میرکاظمی از سال جاری و سال آینده به عنوان ثبات اقتصادی و رشد اقتصادی یاد کرد و گفت: گزارش‌های ملی باید به سیاست‌گذاران و سرمایه‌گذاران از محل آمار داده شود.

وی بیان کرد: تدوین برنامه هفتم توسعه را هم در پیش داریم و نیاز به تحلیل از وضعیت کنونی کشور است که آن هم نیاز به آمار و اطلاعات دارد.

به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه، برنامه‌های توسعه گذشته در حد ۲۵ تا ۳۰ درصد محقق شده است و ما اگر بخواهیم رشد ۸ درصدی در کشور محقق شود نیاز به برنامه‌ریزی و آمار متقن داریم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=56861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.