• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 80457
  • 24 آبان 1402 - 15:40
زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو ایجاد می‌شود

تفاهم‌نامه شش جانبه همکاری با موضوع پیاده‌سازی سامانه تماس اضطراری (e-call)، میان گروه صنعتی ایران‌خودرو، ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل و نقل و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، شرکت ارتباطات سیار ایران و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، به امضا رسید.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- این تفاهم‌نامه با هدف کاهش خسارات مادی و معنوی تصادف‌های جاده‌ای، بین طرفین منعقد شد و اساس عملکرد آن بر پایه پیاده‌سازی سامانه تماس اضطراری (e-call) برای اولین بار در کشور و به صورت آزمایشی در دو استان البرز و سمنان است. 
این سامانه، سخت افزار پیاده‌سازی شده بر روی خودروهاست که در صورت وقوع تصادفات جاده‌ای، به‌صورت دستی یا خودکار با مرکز امداد و نجات تماس گرفته و حادثه را گزارش می‌کند. 
طبق این تفاهم‌نامه، ایران‌خودرو نسبت به راه‌اندازی خط تولید خودروی مجهز به سامانه E-Call اقدام و برنامه تولید آتی برای برنامه ریزی اپراتورها با هدف تجهیز و تامین سرویس E-Call در شبکه اپراتوری را ارایه خواهد کرد. 
همچنین طبق این تفاهم‌نامه، ایران‌خودرو در تعریف خدمات و پروژه‌های مورد نیاز و اولویت‌دار در اجرای طرح آزمایشی و همچنین در زمینه مشخص کردن ابعاد و خصوصیات فنی سامانه به منظور گزارش به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی همکاری خواهد کرد. 
رعایت نقطه نظرات فنی اپراتورها (مصوب در کارگروه مشترک) در تولید ماژول ارتباطی خودرو، به‌کارگیری و معرفی نیروهای فنی و مجرب به سایر طرفین تفاهم نامه برای تعریف و اجرای طرح آزمایشی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه برای ایران‌خودرو است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=80457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.