• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

رونمایی سامسونگ از ماشین‌های لباسشویی‌ کم ‌مصرف A-40% در نمایشگاه IFA 2023

  • کد خبر : 76762
  • 13 شهریور 1402 - 14:16
رونمایی سامسونگ از ماشین‌های لباسشویی‌ کم ‌مصرف A-40% در نمایشگاه IFA 2023

سامسونگ الکترونیکس در جریان رویداد IFA 2023 از ماشین‌ لباسشویی‌ کم‌مصرف A-40% و پمپ حرارتی EHS Mono R290 خود رونمایی کرد. IFA یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تجاری لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان است که در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود. این رویداد، امسال میزبان محصولات جدید سامسونگ و تلاش‌های این شرکت درجهت ترویج سبک زندگی کارآمد و سازگار با محیط‌زیست است.

امروزه مصرف‌کنندگان بیشتر از قبل به اثرات زیست‌محیطی محصولات مصرفی خود توجه دارند و همواره نکات مربوطه را در خرید لوازم خانگی لحاظ می‌کنند. به همین منظور، سامسونگ از طریق عرضه ماشین لباسشویی‌ کم ‌مصرف A-40% و پمپ حرارتی EHS Mono R290 خود، به رفع نیازهای مصرف‌کنندگان آگاه به چالش‌های زیست محیطی پرداخته است.  

جونهوا لی، مدیر تیم تجربه مشتری بخش لوازم دیجیتال شرکت سامسونگ در این باره گفت: «مدل‌های جدید ما، به خصوص از نظر ارائه قابلیت‌های هوشمند و ارتقای بهره‌وری مصرف انرژی یک دستاورد تازه در عرصه فناوری محسوب می‌شوند».

بهره‌وری انرژی

جدیدترین ماشین لباسشویی‌های سامسونگ در سطح A بهره‌وری انرژی قرار دارد و میزان مصرف انرژی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. فناوری‌های پیشرفته به‌کار رفته در این مدل‌ها، به‌طور هوشمندانه‌ای عملکرد شست‌وشو را بهینه کرده و مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. ماشین‌های لباسشویی کم ‌مصرف A-40% از گنجایش ۱۰ کیلوگرمی و طراحی سری Bespoke برخوردار است و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در بازارهای اروپا عرضه می‌شود.

این لباسشویی‌ به برنامه SmartThings متصل بوده و می‌تواند به کمک حالت انرژی هوش مصنوعی (AI Energy Mode) در پلتفرم SmartThings Energy مصرف انرژی را کاهش دهد. از این طریق کاربران قادر خواهند بود به راحتی مصرف برق روزانه، هفتگی و ماهانه را بررسی کرده و مبلغ قبض برق خود را تخمین بزنند. همین طور هنگام شست‌وشو با حالت انرژی هوش مصنوعی، لباسشویی مصرف انرژی را تا  ۷۰درصد کاهش می‌دهد. برای این منظور از قابلیت Ecobubble استفاده می‌شود تا لباس‌ها به جای آب گرم، با آب سرد و در زمانی کمتر شسته شوند.

مدل‌های A-40% دارای AI Wash است که از حسگرهای پیشرفته به ‌منظور بهبود عملکرد شست‌وشو و به حداقل رساندن هدر رفت مواد مصرفی تشکیل شده است. این ویژگی با تشخیص وزن، نرمی پارچه و میزان کثیفی لباس‌ها، مصرف آب و مواد شوینده را به طور موثری کنترل می‌کند. چنین فرآیندی، با بهینه‌سازی هوشمند مصرف آب و شوینده و همچنین تنظیم مداوم زمان خیساندن، آبکشی و چرخش، برای رسیدن به بهترین نتایج پیاده‌سازی می‌شود.

مزیت دیگر مدل‌های جدید، بهره‌مندی از چرخه Super Speed است که به کاربران اجازه می‌دهد لباس‌های خود را در مدت زمان کمتری بشویند. این قابلیت، چرخه معمولی شست‌وشو را بدون کاهش کیفیت، به میزان قابل توجهی کوتاه کرده و در  ۳۹دقیقه، لباس‌ها را به‌طور کامل می‌شوید. در این حالت، عملیات شست‌وشو و آبکشی از طریق Speed Spray انجام می‌شود که با تسریع جریان قدرتمند آب، لباس‌ها را سریع‌تر تحویل می‌دهد.

گرمایش عالی و کاهش انرژی

پمپ حرارتی EHS Mono R290، جدیدترین محصول سامسونگ است که از R290 به عنوان خنک‌کننده استفاده می‌کند و شاخص پتانسیل گرمایش جهانی (GWP) بسیار کمتری در مقایسه با سایر مبردها (خنک‌کننده‌ها) دارد. این مدل قادر است دمای آب گرم تا ۷۵ درجه سانتیگراد را به صورت مداوم برای مصرف خانگی فراهم کند. همچنین می‌تواند برای سیستم گرمایشی فضاهای مسکونی قدیمی‌تر که به آبگرمکن‌های گازی وابسته بودند، جایگزین مناسبی باشد.

علاوه بر این، پمپ R290 دارای یک مبدل حرارتی بزرگ‌تر است که در هر بار انتقال، حرارت بیشتری را در مقایسه با یک واحد خارجی معمولی عبور می‌دهد. از آنجایی که بخش انتقال حرارت آن تا  ۳۹ درصد بزرگ‌تر شده، قادر است در دماهای کمتر از -۱۰ درجه سانتی‌گراد، عملکرد گرمایشی صد درصدی ارائه دهد.   

یکی دیگر از قابلیت‌های موجود در جهت کاهش مصرف انرژی، AI Energy Mode است. این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی، الگوهای استفاده کاربر را یاد می‌گیرد و دمای آب گرم خانگی (DHW) را بر همان اساس تنظیم می‌کند. این محصول می‌تواند بدون مصرف انرژی بیشتر، همان میزان گرما را در اختیار کاربر قرار دهد.    

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=76762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.