• امروز : شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۴

اخبار ویژه

چالش‏‏‌ها و راهکارها در راستای شعار سال ۱۴۰۴؛ «سرمایه‏‏‌گذاری برای تولید» موفقیت‌های بانک صادرات ایران در مسیر بازگشت به جایگاه شایسته خود سرعت گرفته است پست بانک ایران سهمیه تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۴ را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد قدردانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از بانک مسکن/ نقش کلیدی در پیشبرد نهضت ملی مسکن با آسیب‌شناسی و تزریق نقدینگی محدود، مشکلات صنایع قابل‌حل است سفر مدیرعامل بانک ملی ایران به ارومیه، گامی برای تقویت تولید و اقتصاد منطقه‌ای نشست سرپرست بیمه آسیا و شبکه فروش لزوم ارتقای سطح خدمت‌رسانی با بهره‌گیری حداکثری از بسترهای هوشمند رشد ۵۱ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه سرمد در سال ۱۴۰۳ بیمه مرکزی در جمع دستگاه‌های دارای عملکرد مطلوب بهره‌وری قرار گرفت رئیس هیئت‌مدیره بانک سینا از شرکت خودرو سازی آرتابان دیزل بازدید کرد

0

رونمایی بانک اقتصادنوین از نخستین نئوبانک کسب‌وکار در ایران

  • کد خبر : 100807
  • 07 بهمن 1403 - 15:54
رونمایی بانک اقتصادنوین از نخستین نئوبانک کسب‌وکار در ایران

فوربیکس، اولین نئوبانک کسب‌وکار در ایران، به‌عنوان محصولی جدید و نوآورانه با مشارکت توسن و بانک اقتصادنوین، ویژه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SME) معرفی شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، مراسم رونمایی از پلتفرم فوربیکس چهارشنبه سوم بهمن‌ماه ۱۴۰۳، با حضور مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران ارشد بانک اقتصادنوین و همچنین عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت توسن در نمایشگاه بین‌المللی کیش اکسپو برگزار شد.

در ابتدا، مجید جعفریان، معاون فناوری اطلاعات بانک اقتصادنوین در خصوص ویژگی‌های فوربیکس گفت: این پلتفرم نخستین راهکار جامع در ارائه خدمات یکپارچه مالی و بانکی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. با استفاده از فوربیکس، کسب‌وکارها می‌توانند به‌صورت رایگان از خدماتی همچون صدور صورتحساب، حسابداری، خدمات فروش، انبارداری، درگاه پرداخت و تمامی امور بانکی غیرحضوری بهره‌برداری کنند. این ویژگی‌ها، فوربیکس را به ابزاری ضروری برای کسب‌وکارها تبدیل کرده است که در راستای تسهیل امور بانکی و مالی آن‌ها قدم برمی‌دارد.

او همچنین در خصوص مسیر توسعه فوربیکس تاکید کرد که این پلتفرم مسیری پیچیده و چالش‌برانگیز را طی کرده تا تمامی نیازهای کسب‌وکارها به‌دقت شناسایی و درک شود. به همین دلیل انتظار می‌رود که کسب‌وکارها استقبال خوبی از این پلتفرم داشته باشند. در ادامه توسعه این پلتفرم، هدف ما ارائه خدمات اعتبارسنجی کسب‌وکارها، اعتباردهی به زنجیره تامین و تسهیلات بانکی به‌صورت غیرحضوری برای تمامی کسب‌وکارها و افراد است. ازآنجاکه تمامی امور مالی کسب‌وکارها از طریق این پلتفرم انجام می‌شود، فرایند اعتبارسنجی آن‌ها برای بانک با سهولت و دقت بیشتری انجام خواهد شد. در آینده‌ای نزدیک، تسهیلات و اعتباردهی به زنجیره تامین کسب‌وکارها از طریق فوربیکس در دستور کار قرار خواهد گرفت.

جعفریان همچنین به یکپارچه‌سازی سرویس‌های بانک و به‌ویژه گروه مالی اقتصادنوین اشاره کرد و گفت: در آینده، فوربیکس قصد دارد علاوه بر ارائه خدمات بانکی، به‌ویژه در حوزه‌های بیمه، درگاه‌های پرداخت و اتصال به زیرساخت‌های مالیاتی، سرویس‌های دیگری را نیز برای کسب‌وکارها فراهم کند. این امکانات می‌تواند نیازهای مالی گسترده‌تری را برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط پوشش دهد.

در ادامه، محسن زادمهر، مدیرعامل فوربیکس، به نقش نظام بانکی در پاسخگویی به نیازهای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵ سال از ظهور نئوبانک‌ها در سطح جهانی می‌گذرد و در حال حاضر، نئوبانک‌های ایرانی حدود ۲۵ میلیون کاربر دارند. آنچه در این زمینه جلب توجه می‌کند، تمایل روزافزون نسل به این ابزارهای نوین است.

درحالی‌که در حوزه بانکداری خرد پیشرفت‌های فراوانی حاصل شده، محصولی که به‌طور متمرکز نیازهای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را رفع کند، وجود نداشت. ایران با داشتن حدود ۴میلیون واحد صنفی و یک‌میلیون کسب‌وکار که در قالب سوشال کامرس و فریلنسری فعالیت می‌کنند، به‌طورقطع نیاز به یک پلتفرم جامع برای مدیریت امور مالی کسب‌وکارها دارد که فوربیکس به این نیاز پاسخ می‌دهد.

وی افزود: فوربیکس، به‌عنوان یک سوپر اپلیکیشن مالی، نه‌تنها امکاناتی که پیش‌تر توسط بانک‌ها ارائه می‌شد را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد بلکه تلاش شده تا بیش از ۲۰ ابزار ضروری مانند صدور فاکتور، درگاه پرداخت و سیستم‌های مالی و حسابداری به‌صورت رایگان و یکپارچه برای آن‌ها فراهم شود. هدف این پلتفرم، یکپارچه‌سازی سیستم‌های بانکی و حسابداری کسب‌وکارها و در نهایت ساده‌سازی فرایندهای مالی آن‌هاست.

زادمهر با اشاره به ویژگی منحصربه‌فرد فوربیکس در ارائه خدمات یکپارچه، به طرح‌های توسعه‌ای این نئوبانک اشاره کرد و گفت: فوربیکس از طریق نوآوری باز، قابلیت اتصال به سایر ابزارهای مالی و کسب‌وکاری را دارد و به‌این‌ترتیب امکان افزودن خدمات جدید به این پلتفرم وجود دارد. در فاز بعدی، امیدواریم بتوانیم ابزارهای تامین مالی را نیز به فوربیکس اضافه کنیم تا نیازهای مالی کسب‌وکارها در این بخش نیز به‌طور کامل پوشش داده شود.

در حال حاضر فوربیکس از طریق همکاری با بانک اقتصادنوین، خدمات بانکی مورد نیاز مشتریان خود را از طریق اتصال به سرویس‌های این بانک در اختیار کسب‌وکارها می‌گذارد. مشتریان هدف فوربیکس که شامل آنلاین‌شاپ‌ها، کسب‌وکارهای خانگی، فریلنسرها، اصناف، فروشندگان کالا و ارائه‌دهندگان انواع خدمات هستند، می‌توانند با افتتاح حساب از طریق اپلیکیشن فوربیکس، از خدمات بانکی، حسابداری و ابزارهای مدیریت کسب‌وکار بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=100807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.