• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

رونق تولید در فولاد اکسین خوزستان/سمپوزیوم پل ارتباطی شرکت های فولادی است/افزایش ۵۶ درصدی درآمد فولاد اکسین در نیمه اول سال جاری

  • کد خبر : 79298
  • 05 آبان 1402 - 13:20
رونق تولید در فولاد اکسین خوزستان/سمپوزیوم پل ارتباطی شرکت های فولادی است/افزایش ۵۶ درصدی درآمد فولاد اکسین در نیمه اول سال جاری

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان، نمایشگاه سمپوزیوم را پل ارتباطی شرکت های فولادی جهت انتقال دانش و تجربیات صنعت فولاد عنوان کرد و گفت: در ۶ ماه ابتدایی سالجاری همزمان با عبور از مرز تولید ۴٠٠ هزار تن ورق فولادی، میزان درآمد شرکت ۵۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش رویداد خبر به نقل از خبرنگار روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، مهندس علی محمدی در حاشیه نمایشگاه بین المللی فولاد ایران سمپوزیوم کیش ۱۴۰۲، اظهار کرد: حضور در نمایشگاه‌های تخصصی به ویژه سمپوزیوم، به شرکت‌های فولادی فرصتی برای ارتباط با مشتریان، صنعتگران، پژوهشگران و فعالان حوزه صنعت فولاد و همچنین معرفی محصولات و خدمات خود، ایجاد ارتباط با شرکت‌های دیگر و بهبود روابط تجاری می‌دهد.

وی افزود: نمایشگاه‌های تخصصی، نقش مهمی در ارائه دستاوردهای علمی و فنی شرکت ها و ایجاد پل ارتباطی میان تولیدکنندگان صنعت فولاد جهت آشنایی و تبادل دانش و تجربیات صنایع فولادی دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: صنعت فولاد در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی، نقش اساسی دارد، بنابراین حضور در نمایشگاه های صنعت فولاد امری ضروری است.

محمدی با بیان اینکه در شرکت فولاد اکسین رکورد تولید ۶ ماه ابتدایی سال شکسته شد، گفت: در نیمه اول امسال، با همت و کار جهادی کارکنان، تغییر رویکرد فروش شرکت از کارمزدی به مالکیتی و تغییر سبد محصولات از ورق های ساختمانی به ورق های API با ارزش افزوده بالاتر، تولید ورق های فولادی از ۴٠٠ هزار تن عبور کرد.

وی ادامه داد: درآمد شرکت در ۶ ماه ابتدایی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۶ درصد رشد داشته و به ۸۳ هزار میلیارد ریال رسید.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بیان کرد: میزان سوددهی شرکت در ۶ ماهه ابتدایی سالجاری نیز، به ۲۷ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ هزار میلیارد ریال رشد داشته است.

وی عملکرد فولاد اکسین خوزستان در حوزه رشد تولید و افزایش درآمد حاصل از فروش را قابل قبول توصیف کرد و گفت: مجموعه شرکت فولاد اکسین خوزستان با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان خود سعی دارد تا پایان سال جاری رکورد تاریخی تولید ورق‌های فولادی را محقق کند.

محمدی یکی از بزرگترین چالش های صنایع فولادی در کشور را بحث تامین مواد اولیه عنوان کرد و گفت: افزایش تولید سنگ‌آهن و استخراج آن به‌ عنوان خوراک اولیه محصولات فولادی از مهم‌ترین چالش های صنعت فولاد کشور است که باید مدنظر قرار بگیرد.

وی بیان کرد: کشور ما با دارا بودن مواد اولیه تولید فولاد از جمله منابع غنی سنگ‌ آهن، گاز و توانایی تولید برق، بازار مصرف و نیروی کار می‌تواند با سرمایه‌گذاری در صنعت مادری همچون فولاد بستر را برای توسعه اقتصادی ایجاد کند و با حضور در بازارهای صادراتی در صورت تولید محصولات متنوع و استاندارد با قیمت رقابتی از مزایای صنعت فولاد بهره‌مند شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان تشریح کرد: کیفیت بسیاری از محصولات تولیدی صنایع فولادی کشور بالاتر از استاندارد جهانی است، بر همین اساس توان رقابتی ما در بازار جهانی بالا است و می توان با سرمایه گذاری در فولاد و رفع چالش ها و محدودیت های مصرف انرژی ویژه صنایع، ضمن رونق تولید، رشد اقتصادی را نیز ایجاد کرد.

وی به برنامه های توسعه ای شرکت اشاره کرد و افزود: امسال از نظر تعداد، تنوع، حجم و وسعت پروژه ها، پرکارترین سال شرکت فولاد اکسین خوزستان از زمان تاسیس تاکنون خواهد بود، چرا که برنامه ریزی، اجرا و بهره برداری از پروژه ها به‌ ویژه در نیمه اول سال ۱۴٠۲، نسبت به سال های گذشته شتاب بیشتری گرفته است.

محمدی ادامه داد: علاوه بر افزایش پروژه‌های توسعه‌ای در کنار پروژه های استراتژیک شرکت، در نیمه اول امسال، چهار پروژه بزرگ به بهره برداری رسیده و سه پروژه دیگر نیز هم اکنون در حال اجرا هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال از نظر تعداد، تنوع، مهندسی، تامین منابع مالی، اهمیت اجرا و حجم و وسعت پروژه ها، پرکارترین سال واحد اجرای پروژه های شرکت فولاد اکسین خوزستان از زمان تاسیس تاکنون، سال ۱۴٠۲ بوده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=79298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.