• امروز : شنبه - ۲۲ شهریور - ۱۴۰۴

اخبار ویژه

۵۳۰۰ فقره وام و تسهیلات، هدیه بانک صادرات ایران به سرزمین «رنگین‌کمان اقوام» نگاهی به رویکرد جامع نستله در ارتقای استانداردهای کیفی از مزرعه تا سفره محمد وطن پور: بانکداری خرد اساس فعالیت در بانک صادرات ایران است استمرار صدرنشینی سپ در تعداد کل تراکنش‌های پرداخت ایران کُربنکینگ ایران: در مسیر بلوغ یا گرفتار سکون؟ اعلام اسامی شعبه‌های کشیک بانک پاسارگاد در استان‌ تهران در روز‌ پنج‌شنبه ۲۰شهریورماه بانک ملی ایران نماد استقلال، اعتماد و هویت ملی ایرانیان است حرفه‌ای گری در مسیر تحقق اهداف؛ معیار ارزیابی و ارتقای مدیران / تسریع در فروش اقساطی واحدهای مسکونی نهضت ملی تامین مالی ۹۷ هزار میلیارد ریالی طرح نهضت ملی مسکن در مدیریت غرب تهران/ پرداخت بیش از ۷۴ هزار میلیارد ریال سهم الشرکه برای ساخت پروژه ها اعلام شعب کشیک بانک صادرات ایران در روز پنجشنبه ۲۰ شهریور‌ماه بانک توسعه صادرات ایران می‌تواند محور اصلی رشد صادرات غیرنفتی شود

0

رقابت در صنعت بیمه بسیار فشرده و جدی است

  • کد خبر : 101607
  • 21 بهمن 1403 - 14:26
رقابت در صنعت بیمه بسیار فشرده و جدی است

پس از کلیک پرویز خوشکلام خسروشاهی، خبر بازدید رئیس کل بیمه مرکزی از خبرگزاری دانشجویان ایران بارگذاری و منتشر شد و وی با حضور در استودیوی ایسنا به پرسش‌های مطرح‌شده پاسخ داد.

ارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، پرویز خوشکلام خسروشاهی در پاسخ به پرسشی مبنی بر شرایط بیمه خودروهای متعارف و نامتعارف، ضمن تشریح اینکه در قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال ۱۳۹۵ مسئولیت مقصران حوادث رانندگی به شدت کاهش یافت افزود: تفکیک خودروها به دو گونه متعارف و نامتعارف در حقیقت روشی برای تحدید مسئولیت مالی مسبب حادثه رانندگی در برابر شخص ثالث است و هیچ ارتباطی به تصمیم صنعت بیمه ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی، تبدیل موضوع خودروهای متعارف و نامتعارف به مشکل را محصول تکانه‌های اقتصادی، نرخ تورم و جهش قیمت‌ها دانست و اظهار داشت: در هفته‌های اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس برای پرداخت خسارات مرتبط با خودروهای نامتعارف با هدف جبران زیان بیمه‌گذاران، ورود کرده است.

رئیس شورای عالی بیمه، با بیان این مطلب که شفافیت عملکردی و انضباط مالی در سرلوحه سیاست‌های بیمه مرکزی قرار دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی بیمه شرکت‌های بیمه موظف شده‌اند تا ماهانه، صورت‌های مالی اجمالی خود را به بیمه مرکزی ارائه کنند.

خسروشاهی افزایش معنادار میزان رضایتمندی بیمه‌گذاران را مهم‌ترین سیاست نهاد ناظر صنعت بیمه اعلام کرد و گفت: در صورت عملکرد نامناسب شرکت‌های بیمه در ایفای تعهدات خود از ابزارهایی نظیر: نمره منفی، سلب صلاحیت مدیران، تذکر، تعلیق و ابزارهای قانونی دیگر استفاده می‌شود.

وی با اشاره به جدی و شدید بودن رقابت در صنعت بیمه تصریح کرد: بخش خصوصی با استفاده از توان فنی، بهره‌وری بالا، تنوع محصولات و نظایر آن سهم بزرگی از بازار صنعت بیمه کشور را در اختیار گرفته است.

خسروشاهی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از کارگزاری های رسمی و برخط به عنوان حلقه واسط شرکت‌های بیمه و مردم یاد کرد و گفت: صرف‌نظر از چگونگی عرضه بیمه‌نامه‌ها باید این نکته برای مردم روشن شود که تعهدات بیمه‌نامه بر عهده شرکت‌های بیمه است و در صورت بروز مشکل برای کارگزاران برخط و غیربرخط، جایی برای نگرانی وجود ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه به تشریح چگونگی ارائه تخفیف‌های بیمه‌ای از سوی برخی کارگزاری‌های برخط و غیربرخط پرداخت و بر لزوم ساماندهی و بازطراحی این روند، تأکید کرد.

گفتنی است در این گفت‌وگوی رسانه‌ای در خصوص موضوعاتی نظیر: تعلیق کارت سبز، رشد ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی و ارتقای سطح فرهنگ بیمه نیز پرسش‌هایی مطرح شد که رئیس کل بیمه مرکزی به آنها پاسخ داد.

لازم به ذکر است دکتر ابوالقاسم رئیسی _مدیرعامل خبرگزاری ایسنا_  با ابراز خرسندی از حضور ایشان در مجموعه رسانه‌ای دانشجویان ایران نسبت به تعامل بیشتر بیمه و رسانه تأکید کرد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=101607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.