• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

رضایتمندی مخاطبان و تحقق اهداف تأمین‌اجتماعی در گرو رضایتمندی نیروی انسانی است

  • کد خبر : 71688
  • 28 خرداد 1402 - 18:23
رضایتمندی مخاطبان و تحقق اهداف تأمین‌اجتماعی در گرو رضایتمندی نیروی انسانی است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: رضایتمندی جامعه از خدمات نظام تأمین‌اجتماعی، بیشترین تأثیر را در رضایتمندی کلی مردم از نظام و حاکمیت می‌تواند داشته باشد. در سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بخشی مهم و اساسی از نظام تأمین‌اجتماعی کشور که بیش از نیمی از جامعه را تحت پوشش دارد، توفیق در جلب رضایتمندی مخاطبان، مستلزم توفیق در ایجاد احساس رضایت، کرامت، و عزت در میان کارکنان این سازمان است تا مسیر تحول و تحقق مأموریت‌ها با دقت و سرعت طی شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه بازدید نظارتی از حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی این سازمان که با حضور جمعی از معاونان و مدیران ارشد سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: مسائل مربوط به منابع انسانی از پیچیده‌ترین موضوعات در سازمان‌ها است و پیشبرد برنامه‌ها در این حوزه، تنهابا نگاه راهبردی و همه‌جانبه قابل انجام است. سرمایه انسانی کارآمد و دارای انگیزه کافی می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای هر سازمان فراهم کند.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین‌اجتماعی از سازمان‌های موفق و غنی در حوزه منابع انسانی است، گفت: ما با پشتوانه سرمایه انسانی سازمان به‌دنبال افزایش رضایتمندی مردم هستیم و همکاران ما برای تحقق این هدف، باید احساس رضایت، کرامت، توسعه، ارتقا و عزت داشته باشند تا بتوانیم به اهداف سازمانی برسیم. برای رسیدن به نقطه مطلوب از نظر رضایت منابع انسانی، باید بتوانیم میزان رضایتمندی همکاران را نیز به‌درستی بررسی و ارزیابی کنیم و برای ارتقای آن برنامه مشخص داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه در حوزه منابع انسانی باید این سازمان دارای مدل مشخص باشد، اظهار داشت: باید در حوزه‌های مختلف مدل مشخصی برای عبور از مشکلات داشته باشیم. در جهت‌دهی‌های مأموریتی سازمان، ستاد سازمان و واحد‌های اجرایی باید نگاه مشترک داشته باشند و همه سازمان باید هم‌جهت فعالیت کنند و نیروی انسانی نیز باید جهتگیری‌های اساسی سازمان را دنبال کند. راهبری نیروی انسانی نیز باید در راستای مأموریت سازمان باشد و ضروری است که روح خدمت و تلاش برای تحقق اهداف سازمانی را در بین همکاران تقویت کنیم.

موسوی ادامه داد: مدیران و همکاران سازمان در این دوره زحمات زیادی کشیده‌اند و شاهد دستاوردهای ارزشمندی هستیم اما انتظارات بیشتر از این است. هیئت‌مدیره و هیئت امنای سازمان نیز در موضوع منابع انسانی نهایت همکاری را داشته است که از این عزیزان تشکر می‌کنیم که همیشه به ما کمک می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: بانوان حدود ۵۰ درصد از همکاران سازمان هستند و باید حقوق‌ آنها مطابق ضوابط و مقررات لحاظ شود و ضروری است از ظرفیت‌هایی نظیر دورکاری و مواردی که سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، در سازمان تأمین‌اجتماعی در چارچوب قانون استفاده و به تفاوت‌های بین همکاران زن و مرد توجه داشته باشیم. هویت اجتماعی و اصالت فرهنگی جامعه ما اقتضا می‌کند که به همکاران زن توجه ویژه داشته باشیم. امنیت و آسایش همکاران به‌ویژه بانوان همکار باید بیش از پیش مورد توجه باشید و ارزش ویژه برای همکاران زن قایل شویم.

وی از زحمات و تلاش‌های معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و مدیران و همکاران این معاونت تشکر کرد و گفت: تلاش فراوانی در حال انجام است و انتظار داریم در این حوزه شاهد اقدامات تحولی بیشتر و اقدامات مبنایی و ماندگار باشیم. با توجه به ظرفیت موجود در این مجموعه انتظار ما تحول و نگاه راهبردی در حوزه منابع انسانی است.

لازم به ذکر است در این جلسه، مدیران حوزه‌های مختلف معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی به ارائه گزارش اقدامات و تشریح برنامه‌های این معاونت پرداختند و معاونان و مدیران حاضر در جلسه نیز نقطه‌نظرات، مطالبات و دیدگاه‌های خود را در زمینه حوزه منابع انسانی مطرح کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=71688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.