• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

1

رشد  ۵۰۰ درصدی دیتای مصرفی زایرین همراه اولی نسبت به اربعین سال گذشته

  • کد خبر : 77158
  • 21 شهریور 1402 - 15:00
رشد  ۵۰۰ درصدی دیتای مصرفی زایرین همراه اولی نسبت به اربعین سال گذشته

همراه اول توانست با تکیه بر ظرفیت‌های ویژه که در تعامل با اپراتورهای عراقی و وزارت ارتباطات ایران و عراق فراهم آورده بود، در اربعین ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ میلیون دقیقه ترافیک مکالماتی و ۶۵۰ ترابایت ترافیک اینترنتی را از مسیر رومینگ بین‌المللی مدیریت کند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول امسال نیز همچون سنوات گذشته توانست در تعامل با اپراتورهای تلفن همراه عراقی، متنوع ترین و به صرفه ترین بسته ها و تعرفه های ارتباطی را برای زائرین اربعینی فراهم آورد.

همراه اول با در اختیار داشتن ۶۷ درصد سهم بازار مکالمه ای کشور، ۸۲ درصد سهم بازار پیامکی، ۵۳ درصد سهم بازار مشترکان پهنای باند سیار و همچنین ۲۹۸ قرارداد رومینگ بین الملل با اپراتورهای خارجی سعی کرد تا ضمن مذاکره مستقیم با اپراتورهای عراقی و ذی نفعان داخلی و خارجی، تخفیف استثنایی در ارائه سرویس رومینگ (مکالمه، دیتا و پیامک مشترکان در عراق) فراهم آورد تا میزبان خوبی برای مشترکان همراه اولی که قصد عزیمت به کشور عراق را داشتند، باشد.

بنابراین با عقد قرارداد با هر سه اپراتور عراقی و به واسطه استقبال مردم از ۸ بسته رومینگ و مقرون به صرفه همراه اول ویژه ایام اربعین که با در نظر گرفتن طیف متعدد نیازهای مکالماتی و اینترنتی تدارک دیده شده بود، رکورد جدیدی در حوزه رومینگ شبکه ارتباطی کشور ویژه این ایام ثبت شد و رشد پهنای باند ترافیک بین الملل ارتباطی در مقایسه با سال گذشته به ۴۸۰ درصد رسید.

به عنوان مثال یکی از بسته های پرحجم اینترنت همراه اول «بسته نامحدود ۷ روزه» بود که بسیار مورد استقبال مشترکان ایرانی قرار گرفت و در کنار «بسته ۲ گیگابایتی با ۲۰ دقیقه مکالمه و ۲۰۰ پیامک رایگان» توانست نیاز اکثر طیف زائرین از پیر تا جوان و مشترکان پر مصرف اینترنتی را پاسخگو باشد.

در مجموع بیش از ۲٫۵ میلیون زائر کشور عراق با فعال کردن سرویس رومینگ بین المللی سیمکارت همراه اول (با کد #۲۹۱۱*۱۰*)، ترجیح دادند در این ایام از سرویس های اپراتور اول تلفن همراه کشور که در اغلب فاکتورهای تعرفه ای، از تمامی رقبای داخلی و خارجی خود جذاب تر بود، استفاده کنند.

دستیابی به این رکورد، حاصل ایجاد لینک مستقیم فبیرهای تهران – بغداد با حمایت دولت های ایران و عراق و به همت همکاران شرکت های ارتباطات زیرساخت ایران و ITPC عراق براساس راهکار توافق شده همراه اول و زین عراق بود که در ادامه آن شاهد افزایش دو برابری فرکانس باند ۲٫۶ گیگاهرتز از سمت اپراتورهای عراقی در پی مذاکرات نمایندگان همراه اول در هیات اعزامی وزارت ارتباطات به عراق بودیم؛ در نتیجه برای نخستین بار دیتای LTE رومینگ با کاهش ۸۰ درصد پینگ تایم (با ثبت رکورد کمتر از ۲۵ میلی ثانیه) به مشترکان رسید که بهترین کیفیت منطقه ثبت شده است.

همچنین در ادامه مسیر سرویس دهی به زائرین عتبات عالیات، همراه اول علاوه بر رایگان کردن تمامی درگاه های ارتباطی اعم از مرکز تماس، اپلیکیشن همراه من، فروشگاه آنلاین همراه اول، درگاه های پرداخت قبض و شارژ و خرید بسته و پرتال همراه اول، تیم های فنی و خدمات مشترکان خود را در نقاط مرزی و تمامی طول مسیرهای زیارتی کشور عراق به شکل گسترده مستقر کرد که برآیند این اقدامات به ارتقای کیفیت ارائه خدمات افزود و در نهایت نرخ موفقیت ورود مشترکان همراه اول به شبکه اپراتورهای عراقی را در شبکه های ۲G/3G/LTE  به بالاتر از ۹۹٫۵ درصد متقاضیان با سرویس رومینگ فعال رساند.

ارائه اینترنت رایگان از طریق وای فای آفلودینگ در نقاط مرزی شش گانه و محوطه اسکان زائرین اربعینی اقدام دیگری بود که اپراتور اول تلفن همراه در راستای رفاه حال هموطنان کشورمان انجام داد و آنان را با «ربات راهنمای دیجیتال زائر» راهی کشور عراق کرد تا ضمن در اختیار داشتن راهنمای جامع زائر، برای رفع مشکلات احتمالی خود در زمینه رومینگ با مشکلی مواجه نشوند.

بازتاب‌ تصاویر و ویدئوهای ارسالی ایرانیان حاضر در رویداد عظیم پیاده روی اربعین حسینی(ع) در شبکه های اجتماعی خصوصا برقراری موفق ارتباطات صوتی و تصویری رایگان در سوپر اپلیکیشن «روبیکا» توسط زائرین همراه اولی، حکایت از سطح همکاری نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه با اپراتورهای میزبان عراقی دارد.

همچنین برای نخستین بار همراه اول امکان استفاده از کیف پول «اوانو» را برای زائرین ایرانی که با سیمکارت همراه اول خود راهی عراق شده بودند، فراهم آورد تا بدون کوچکترین دغدغه ای بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن از شارژ کیف پول خود استفاده کنند.

کیف پول دیجیتال همراه اول در اپلیکیشن های «همراه من» و «اوانو» مشترک است و دارندگان سیمکارت های دائمی و اعتباری همراه اول می توانستند پیش از سفر به عراق، کیف پول خود را شارژ کرده و در زمان سفر بدون نیاز به استفاده از کارت بانکی خود با استفاده از اینترنت همراه اول و وای فای عراقی از تمامی خدمات همراه اول در اپلیکیشن های همراه من و اوانو از جمله خرید شارژ، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبض با امکان وصول آنی و خرید بسته رومینگ بهره مند شوند.

شیوه خریداری بسته های «مکالمه»، «اینترنت» و «پیامک» ویژه اربعین نیز امسال به چند روش مراجعه به فروشگاه برخط همراه اول، اپلیکیشن همراه من و کددستوری فراهم شد تا تمامی مشترکان امکان تعامل با درگاه ها برحسب راحتی شان را داشته باشند.

برپایی مواکب همراه اول در ترمینال سلام فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، پایانه های مرزی، ارسال راهنمای رومینگ و خدمات همراه اول در پایانه های اتوبوسی و حضور گسترده خادمین همراه اول در شهرهای زیارتی کربلا، نجف، سامرا و کاظمین و همچنین مسیر پیاده روی اربعین کشور عراق نیز با هدف ایجاد بهترین تجربه رومینگ به زایرین از جمله اقدامات ویژه این ایام بود.

همراه اول ابراز امیدواری کرده با تکیه بر تجارب کسب شده از کمپین اربعین سالجاری و همچنین تجارب انباشته پیشین، بتواند در رویدادهای مشابه آینده نظیر حج واجب و عمره، بازی های جام ملت های آسیا در قطر، علاوه بر فراهم آوردن ظرفیت های بیشتر برای ارائه سرویس های دیجیتال ویژه و متمایز، به اشتراک دستاوردها و توانمندی های بومی خود با سایر اپراتورهای تلفن همراه با هدف زمینه سازی برای ارائه سرویس های هر چه بهتر برای مسافران ایرانی در کشورهای پرطرفدار سفرهای سیاحتی و زیارتی بپردازد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=77158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.