• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

رشد ۱۳۱ درصدی سود ۶ماهه نخست بانک سینا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل

  • کد خبر : 79365
  • 06 آبان 1402 - 15:30
رشد ۱۳۱ درصدی سود ۶ماهه نخست بانک سینا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل

مدیرعامل بانک سینا گفت: در شش ماه اول امسال، شاهد ۱۳۱ درصد، رشد سود نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که حکایت از تأثیر مثبت اجرای طرح راهبردی کسب‌و کار بانک دارد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا، در هم‌اندیشی سراسری مدیران بانک سینا که در مشهد مقدّس برگزار شد، با ارائه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات این بانک در یک‌سال گذشته، تصریح کرد: منابع بانک سینا تا پایان مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۶ درصد رشد داشته که این مهم در حالی صورت گرفته است که ۳۶ درصد از جذب منابع بانک، از سپرده‌های ارزان‌قیمت به دست آمده و نشان از عملکرد مطلوب این بانک دارد.

وی با تبیین اقدامات صورت‌گرفته در خصوص طراحی و اجرای طرح راهبردی کسب‌و کار بانک، گفت: راهبردهای اصلی ما برای رساندن بانک سینا به جایگاه اصلی خود در نظام بانکی و تحقق اهداف ترسیم‌شده، استفاده از ظرفیت توسعه خطوط بانکداری، حرکت به سمت دیجیتالی شدن و اجرای بهینه بانکداری پلتفرمی است.

مدیرعامل بانک سینا مزایای اجرای طرح راهبردی این بانک را در سال نخست، مثبت و اثرگذار توصیف کرد و افزود: آمار و شاخص‌های عملکردی در شش ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که اجرای این طرح، مزیت‌های رقابتی بانک را افزایش داده و منجر به تکمیل زنجیره ارزش خدمات شده است.

فتحعلی اظهار داشت: در حوزه پرداخت تسهیلات تکلیفی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۴ درصد تحقق بودجه صورت گرفته است.

وی همچنین از تخصیص ۹ هزار میلیارد تومان به حوزه طرح جهش مسکن خبر داد.

مدیرعامل بانک سینا یکی از شاخص‌های مهم نظام بانکی را نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات عنوان کرد و گفت: در این حوزه وضعیت خوبی داریم و زیر شاخص جهانی هستیم و در شرایط فعلی، شاخص «NPL» بانک۲٫۶ درصد است.

وی ادامه داد: در طی ۶ ماهنخست سال جاری نسبت به بودجه پیش‌بینی شده، تحقق ۱۴۴ درصدی سود را به ثبت رساندیم که رقمی در حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است و بر اساس اهداف ترسیم‌شده، این رقم تا پایان سال ۱۴۰۲ بالغ بر هزار و هشتصد میلیارد تومان خواهد شد که سود با کیفیت و پایداری برای بانک است.

فتحعلی تصریح کرد: سهام بانک در بازار سرمایه در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ درصد رشد را تجربه کرد که امسال نسبت به ابتدای مشابه در سال قبل رشد ۶۸ درصدی را ثبت کرده است.

به گفته فتحعلی، از اتفاقات خوبی که با همت مدیران بانک سینا صورت گرفته، کسب نشان رضایت‌مندی مشتری، معرفی به عنوان چهره نامی صنعت و اقتصاد کشور، تقدیر بانک مرکزی به جهت پیشرو بودن در استقرار نظارت و تطبیق شرعی و رتبه قابل توجه بانک در پرداخت تسهیلات تکلیفی با نظارت و معرفی سازمان‌های حمایتی بوده است.

گفتنی است هم‌اندیشی سراسری مدیران بانک سینا در روزهای ۳ و ۴ آبان‌ماه در مشهد مقدس با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران ستادی و مناطق این بانک برگزار و ضمن بررسی عملکرد سال گذشته، سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات سال جاری مورد پایش قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=79365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.