• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

راهنمای خرید تلویزیونی متناسب با کاربری و نیازتان

  • کد خبر : 79872
  • 15 آبان 1402 - 12:20
راهنمای خرید تلویزیونی متناسب با کاربری و نیازتان

نگاهی ساده و گذرا به دنیای امروز گویای این مسئله است که پیشرفت و توسعه در هر زمینه‌ای جریان دارد. دنیای تلویزیون‌ها هم از این پیشرفت و توسعه مستثنی نیست. با وجود اینکه امروزه گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های پیشرفته قادر به نمایش هر محتوایی آن هم در هر اندازه و کیفیتی هستند، اما هنوز هم این جعبه‌های جادویی یکی از اصلی‌ترین ابزارهای سرگرمی و فراغت محسوب می‌شوند.

به‌نظر شما چه ویژگی‌هایی در یک تلویزیون جدید برای ما به عنوان یک کاربر جذاب است؟ آیا کیفیت و وضوح تصویر در یک تلویزیون می‌تواند رضایت ما را جلب کند یا توان صوتی آن نیز اهمیت دارد؟ طراحی و جلوه تلویزیون چه؟ آیا تاثیری بر محیط و یا حتی تجربه ما می‌گذارد؟ فارغ از این دو، اگر خواهان تماشای تلویزیون‌ در فضاهای بیرونی خانه باشیم چه مدل‌هایی را باید انتخاب کرد؟

برای پاسخ به این سوالات با نگاهی به چند سری محبوب از تلویزیون‌های سامسونگ به بررسی کاربری‌های مختلف آن‌ها خواهیم پرداخت و با چگونگی انتخاب یک تلویزیون متناسب با نیازهای گوناگون آشنا خواهیم شد.

کیفیت تصویر و صدا

شاید بتوان اساسی‌ترین عامل در انتخاب یک تلویزیون را کیفیت تصویر و توان صوتی آن دانست. کیفیت تصویر و به همراه آن توان صوتی یک تلویزیون می‌تواند طیف گسترده‌ای از نیازهای کاربران نظیر تماشای فیلم‌ها و سریال‌های روز، گیم، دیدن رویداد‌های ورزشی و… را پوشش دهد.

سامسونگ برای این دسته کاربران که تصویر و صدا را بر هر چیزی اولویت قرار می‌دهند، سه پیشنهاد ایده‌آل دارد.

سری اول با نام مدل QN900C به فناوری Neo QLED مجهز شده است. نسخه ۶۵ اینچی این تلویزیون‌ به شما کیفیت تصویر ۸K ارائه می‌دهد و mini-LED های موجود در پس‌زمینه لایه کوانتومی این تلویزیون‌ها با کنترل دقیق میزان نور جزئیات را به شکلی کاملا واقعی نمایش می‌دهد.

تعداد پیکسل‌ها در تلویزیون‌های Neo QLED 8K سامسونگ در مقایسه با تلویزیون‌های ۴K چهار برابر بیشتر است و سامسونگ موفق شده در این تلویزیون‌ها وضوح واقعی ۸K را با Mini LEDهای متراکم و پردازشی ارتقایافته حفظ کند.

دو نیروی محرکه‌ای که کیفیت تصویر را در این دستگاه افزایش می‌دهند عبارتند از: پردازشگر Neural Quantum 8K که محتوا را برای ارائه تجربه‌ای شفاف از طریق ۳۳ میلیون پیکسل؛ تجزیه، تحلیل و بهینه می‌کند و همچنین فناوری پیشرفته Quantum Matrix Pro که از فرایندهای پیشرفته‌ای برای کنترل دقیق هر یک از Mini LED‌ها استفاده می‌کند.

مدل QN900C سامسونگ از پیشرفته‌ترین پردازنده موجود در تلویزیون‌ها یعنی Neural Quantum Processor 8K استفاده می‌کند. این پردازنده کوانتومی از ۶۴ شبکه عصبی مجزا برای تجزیه و تحلیل محتوا و بهینه‌سازی کیفیت تصاویر موجود در آن‌ها بهره می‌برد. این شبکه‌های هوشمند عصبی الگوها و روابط موجود در اجزای تصویر را تشخیص داده و از این طریق وضوح تصاویر را افزایش می‌دهد. 

همچنین این تلویزیون به کمک قابلیت‌های Dolby Atmos، Object Tracking Sound Pro و Symphony 3.0 تجربه صوتی لذت‌بخشی را در زمان تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها رقم می‌زند. 

بنابراین اگر شما از آن دسته از کاربرانی هستید که به دنبال انتخابی بی‌نقص هستند این تلویزیون با به‌روزترین امکانات و فناوری‌ها دقیقا برای شما ساخته شده است.

  • QLED 4K Q80C

پیشنهاد بعدی سامسونگ مدل Q80C سریتلویزیون‌های QLED سامسونگ است. این تلویزیون ۴K از فناوری‌های کوانتومی برای بهبود کیفیت تصویر و Direct Full Array برای کنترل نور پس زمینه بهره می‌برد. همچنین با پردازنده کوانتومی عصبی که نقش موثری در بهبود تصویر دارد و Quantum HDR+، کیفیت تصویر به سطح بالاتری ارتقاء می‌یابد.

در زمینه صدا نیز با Dolby Atmos و Object Tracking Sound این تلویزیون‌ها انتظارات شما را برآورده می‌کنند و تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را به خانه‌های شما می‌آورند ارائه می‌دهد. قابلیت OTS یا Object Tracking Sound برای اولین بار در نسخه  ۲۰۲۰تلویزیون‌های QLED بکار رفت. این فناوری که مبتنی بر هوش مصنوعی است صدای سوژه را هماهنگ با حرکات آن پخش می‌کند. این فرآیند با تشخیص و تحلیل حرکات سوژه هنگام پخش فیلم و ردیابی آن صورت می‌پذیرد. برای مثال اگر شما در حال تماشای فیلمی هستید که در صحنه‌ای از آن اتومبیلی از سمتی به سمت دیگر حرکت می‌کند، این قابلیت با تشخیص حرکت آن اتومبیل، صدا را متناسب با نوع حرکت سوژه تغییر می‌دهد.

بر همین اساس اگر به دنبال تلویزیونی با کیفیت و توان صوتی بالا هستید اما مدل‌های Neo QLED بیش از حدود نیاز شماست، این سری می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

  • OLED S95C

تلویزیون S95C سامسونگ با فناوری OLED نیز پیشنهادی متمایزتر نسبت به دو گزینه قبلی است. OLED سری جدید تلویزیون‌های سامسونگ است که ترکیبی پیشرفته از دو فناوری Quantum Dot و فناوری OLED همراه با دقت رنگ بالا محسوب می‌شوند.  

تلویزیون‌های S95C سامسونگ دارای ۸٫۳ میلیون پیکسل خود نورده است که توسط نقاط کوانتومی بهبود می‌یابند. این تلویزیون مجهز به یک پردازنده کوانتومی (Neural Quantum Processor) است که با ۲۰ شبکه عصبی چندلایه، اطلاعات هر پیکسل را گردآوری و تحلیل کرده و از آن‌ها برای کنترل دقیق نور استفاده می‌کند و از این طریق علاوه بر ارتقا وضوح تصویر تا کیفیت ۴K مصرف انرژی را نیز بهینه می‌کند. همچنین دامنه رنگی و کنتراست تصاویر نیز با فناوری Quantum HDR سامسونگ و همچنین HDR10+ بهبود یافته است و از این طریق رنگ‌های تیره غنی‌تر از پیش و رنگ‌های دیگر با پویایی غیرقابل انکاری نمایش داده می‌شود.

طراحی و سبک ظاهری

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که ظاهر و طراحی تلویزیون را در خانه بر سایر معیارها برتری می‌بخشید و یا به اندازه صدا و تصویر برای ظاهر تلویزیون خود نیز اهمیت قائل هستید، دو گروه از تلویزیون‌های سامسونگ را می‌توانید مود توجه قرار دهید.

  • سری Frame سامسونگ

گروه‌ اول تلویزیون‌هایی است که با فضای خانه ترکیب می‌شوند و از نمونه‌های آن می‌توان Frame QLED LS03C را مثال زد. این دستگاه نه تنها یک تلویزیون بلکه یک تابلو هنری است. LS03C هنگامی که خاموش است، زیبایی فضای زندگی شما را افزایش دهد زیرا شما می‌توانید آثار هنری منتخب و یا عکس‌های مورد نظرتان را در قاب تلویزیون به نمایش گذارید و آن را به دکوری دیدنی و قابل تنظیم در خانه تبدیل کنید.

در زمینه کیفیت تصویر نیز این تلویزیون‌ها مجهز به فناوری پیشرفته نقاط کوانتومی (Quantum Dot) هستند بنابراین در نمایش محتوا هم می‌توانند به اندازه زیبایی خود رضایت شما را جلب کنند و تصاویری با وضوح ۴K ارائه دهند. همچنین Smart Hub موجود در این سری تلویزیون‌ها دسترسی به دنیای سرگرمی‌ها را آسان‌تر از همیشه می‌کند و از امکانات تماشا تا برنامه‌ها و بازی‌های روز دنیا، همه در دسترس شماست.

در نتیجه اگر به دنبال محصولی هستید که علاوه بر قدرت و کیفیت در پخش و دسترسی، مرزهای زیبایی‌شناسی محیط شما را دگرکون کند، Frame QLED LS03C سامسونگ گزینه مناسبی برای شما است.

  • طراحی به سبک Infinity 

گروه دوم هم به‌صورت دیواری و هم به‌صورت مجزا فضایی را در اختیار خود می‌گیرند و نگاه را در محیط متوجه خود می‌کنند. از این دسته می‌توان گزینه اول یعنی Neo QLED 8K را مثال زد. این تلویزیون‌ها هم از لحاظ ابعاد هم از لحاظ طراحی کاملا خیره‌کننده عمل می‌کنند و هنگام پخش محتوا همچون دریچه‌ای به دنیای در حال نمایش، مسیر را برای ورود شما به واقعیت در حال پخش باز می‌کنند.

همچنین تلویزیون OLED S95C سامسونگ نیز به سبک Infinity One طراحی شده است. در این سبک از طراحی حاشیه تلویزیون تقریبا حذف شده و بدنه نیز به‌شکلی باورنکردنی ظریف است. حتی برای اتصال کابل‌ نیز این سری تلویزیون‌ها دارای جعبه Slim One Connect هستند و خود تلویزیون بدون هیچ عامل اضافه‌ای همچون یک اثر هنری به خانه شما زیبایی می‌بخشد.

نیازهای مختلف، تجربه‌های متفاوت

دسته سوم مربوط به مواردی متفاوت برای نیازهای متفاوتی است. این دسته برای آن افرادی مناسب است که تجربه تماشا را به خانه محدود نمی‌کنند و در محیط‌های باز و فضاهای بیرونی مانند طبیعت و یا حتی حیاط خانه نیز به تماشای فیلم و یا حتی بازی‌کردن می‌پردازند. برای چنین کاربری‌هایی نیز سامسونگ پیشنهادهای قابل توجهی برای شما دارد.

  • پروژکتور Freestyle سامسونگ

پروژکتورهای Freestyle سامسونگ برای محیط‌های باز یک گزینه ایده‌آل است. این دستگاه که در نسل دوم خود از بهبودهای قابل توجهی برخوردار شده، می‌تواند بر روی هر سطحی به شما کیفیت تصویر Full HD ارائه دهد.

پروژکتورهای Freestyle سامسونگ علاوه بر راه‌اندازی ساده قادر به چرخش ۱۸۰ درجه‌ای هستند و همچنین می‌توانند صدا را به‌صورت ۳۶۰ درجه در محیط پخش کنند.

با نسل دوم این پروژکتورها، هم می‌توانید به مجموعه‌ کاملی از سرگرمی‌ها در Smart Entertainment دسترسی داشته باشید، هم فراتر از آن، به وای‌فای متصل شوید و بازی‌های Xbox را در Gaming Hub به سادگی پخش کنید. Freestyle همچنین از بلوتوث نسخه ۵٫۲ نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به آن دسته‌بازی‌های خود را نیز متصل کنید. بنابراین اگر طرفدار تماشا به شیوه‌هایی کاملا متفاوت هستید، Freestyle سامسونگ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

سری تلویزیون‌های Terrace سامسونگ با نام کامل Terrace Full Sun QLED 4K برای استفاده در فضاهای باز ساخته شده است. نسخه ۶۵ اینچی این تلویزیون‌ها با توانایی افزایش روشنایی در مقابل نور مستقیم خورشید، می‌توانند برای تماشای فوتبال یا فیلم‌های مورد علاقه‌تان در محیط‌های باز مانند حیاط یا تراس خانه تجربه‌ای دلپذیرتر از همیشه ارائه دهند.

در زمینه کیفیت نیز صفحه‌نمایش این تلویزیون‌ها مجهز به پنل Neo QLED است و کیفیت تصویر ۴K به شما ارائه می‌دهد. همچنین این صفحه‌نمایش دارای ویژگی Anti-Reflection است بنابراین نور محیط را منعکس نمی‌کند و در بهترین حالت محتوا را نمایش می‌دهد. علاوه بر این‌ها سری Terrace به پردازنده عصبی Neural Quantum Processor 4K و فناوری Neo Quantum HDR+ نیز مجهز شده است. در نتیجه رنگ و جزئیات محتوای شما در کامل‌ترین حالت مقابل چشمان شما پخش می‌شود. همچنین بدنه تلویزیون نیز با داشتن تاییدیه IP56 خیال شما را از بابت نفوذ آب و گرد‌وغبار راحت می‌کند. اگر طرفدار تماشا در محیط‌های باز هستید و به دنبال گزینه‌ای جایگزین برای محیط‌های باز هستید، این تلویزیون می‌تواند از عهده کار برآید.

در نهایت نیز توجه داشته باشید که در چه محیطی و با چه اندازه‌ای می‌خواهید تلویزیون و یا به طور کلی نمایشگرهای خود را راه‌اندازی کنید؛ زیرا ابعاد کوچک تلویزیون در محیطی به نسبت بزرگ‌تر می‌تواند از تجربه تماشای جزئیات شما را محروم کند و در مقابل صفحه‌نمایش‌های بسیار بزرگ برای فضاهای کوچک نیز می‌تواند در تمرکز بر روی تمام محتوا و به تبع آن لذت تماشا تاثیرگذار باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=79872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.