• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

راهبردها و چشم انداز بانک در مسیر درست و اصولی پیش می رود

  • کد خبر : 75705
  • 30 مرداد 1402 - 15:45
راهبردها و چشم انداز بانک در مسیر درست و اصولی پیش می رود

نشست مجمع عمومی عادی سالانه بانک ملی ایران برای دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱ با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس مجمع، محمدجواد شریف‌زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک ملی ایران و همچنین اکثریت اعضا و نمایندگان اعضای مجمع از سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد، وزارت صمت، وزارت رفاه و سازمان حسابرسی کل کشور برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در  این مراسم، وزیر اقتصاد ضمن تقدیر از مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره، کارکنان و حسابرسان بانک ملی ایران اظهار داشت: عملکرد بانک ملی ایران با توجه به آمار و گزارش ها طی دو سال اخیر به ویژه در سال گذشته نشان می دهد رشد قابل توجهی را در تمامی شاخصه ها از خود بجا گذاشته است که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

خاندوزی در ادامه افزود: در دوره مدیریت جدید شواهد روشن است که بانک در نظام بانکی با توجه به رعایت انضباط مالی و هدف گذاری های صورت گرفته بی شک به جایگاه اصلی خود باز خواهد گشت.

بانک ملی ایران در مسیر درست و مطلوبی است

وی بانک ملی ایران را یک نهاد پر افتخار دانست و اظهارداشت: راهبردها و چشم انداز بانک در مسیر درست و اصولی پیش می رود و از استحکام خوبی برخوردار است با توجه به این موضوع در سال جاری با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم و تدابیر ویژه می توان ناترازی بانک را کاهش داد تا به ثبات رسید که با توجه به توان مدیریت جدید این موضوع دور از انتظار نیست.

وزیر اقتصاد در ادامه به موضوع نظارت و رسیدگی به امور شرکت های تابعه پرداخت و گفت: باید در سال جاری به سرعت مولد سازی دارایی ها سرعت بگیرد و واگذاری بنگاه های اقتصادی در اولویت باشد.

وی در ادامه خواستار ورود بانک به حوزه های سرمایه گذاری در بخش های زیربنایی و روبنایی کشور شد و خاطرنشان کرد: هدایت منابع بانک در مسیر توسعه و پیشرفت کشور لازم و با اهمیت است.

خاندوزی گفت: بانک ملی ایران باید در حوزه ارائه تسهیلات غیر حضوری در نظام بانکی رتبه نخست باشد.

وی در ادامه یادآور شد: با برنامه ریزی و استفاده از تمامی ظرفیت ها و توان بانک لازم است که حوزه بین الملل بانک بیش از پیش ارتقاء یابد تا همانند گذشته عنوان الگوی نظام بانکی شناخته شود. 

خاندوزی به عملکرد بانک ملی ایران در حوزه مولد سازی دارایی ها اشاره و خاطرنشان کرد: بانک ملی ایران در نظام بانکی بازی ساز است که با توجه به این موضوع با حرکت بانک در حوزه واگذاری دارایی ها شاهد حرکت سایر بانک ها در این مسیر خواهیم بود.

ماشین زیان دهی بانک متوقف شد

در ادامه این مراسم دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران به توقف موتور زیان دهی بانک اشاره کرد و گفت: در سال گذشته با تکیه بر حمایت های وزارت اقتصاد ، همت و تلاش همه همکاران توانستیم یک درصد از سهم بازار را کسب کنیم و بانک را بعد از چندین سال به سودهی برسانیم .

وی در ادامه گفت: امسال نیز مصمم هستیم با برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی های انجام شده با همت مضاعف همکاران، هدف گذاری بانک را در حوزه کسب سهم از بازار به دو درصد برسانیم.

دکتر نجارزاده فروش اموال مازاد رادر سال گذشته ۵ همت عنوان کرد و گفت : با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و تکالیف موجود ما باید در سال گذشته ۲ همت فروش اموال مازاد داشتیم که این رقم به ۵ همت رسید و این نشان از سعی و تلاش همکاران در بانک است .

در این جلسه که معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، اعضای هیات مدیره و تعدادی از مدیران ارشد وزارت اقتصاد و بانک ملی ایران نیز حضور داشتند، نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده وزارت جهادکشاورزی، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمع دیگری از کارشناسان حاضر در جلسه ضمن بررسی بخش‌هایی از صورت‌های مالی بانک ملی ایران، از اقدامات و عملکرد این نهاد در خدمت‌رسانی به توسعه کشور قدردانی کردند.

گفتنی است  در این جلسه  گزارشی از عملکرد  وضعیت شاخص های بانک، فعالیت ها ، اقدامات  و همچنین  وضعیت مالی و عملیاتی بانک در سال ۱۴۰۱،  به اعضای مجمع ارائه شد و در پایان صورت های مالی بانک به تصویب رسید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=75705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.