• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

راهبردهای سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون مطابق با ماموریت‌های توسعه‌ای است

  • کد خبر : 83462
  • 20 دی 1402 - 18:01
راهبردهای سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون مطابق با ماموریت‌های توسعه‌ای است

مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت راهبردهای سرمایه‌گذاری و نحوه راهبری شرکت‌ها در بانک مطابق با ماموریت‌های توسعه‌ای است.

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای عالی سرمایه‌گذاری بانک اظهار داشت: شرکت‌های تابعه بانک طی سال‌های گذشته با محوریت بانک تاسیس گردیده و فعالیت آنها مورد تایید بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بازار است.
وی افزود: راهبری شرکت‌های تابعه بانک بر اساس تکالیف و رسالت بانک است و فعالیت شرکت‌ها در مسیرهایی هدایت می‌شود که کیفیت و حجم خدمات بانک به تعاونی‌ها را ارتقا بخشد، نیازهای ارزی، بیمه‌ای، تامین مالی و فناوری تعاونگران و شرکت‌های تعاونی می‌تواند از طریق شرکت‌های تابعه بانک انجام پذیرد.
شیخ حسینی تاکید نمود: شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون «سمات» عهده‌دار پیشبرد پروژه‌های مهم فناورانه بانک است، سرمایه انسانی ارزشمندی در این شرکت حضور دارند و می‌توانند با تکیه بر دانش تخصصی و جدیدترین تحولات فناورانه بانک، طرح‌ها و پروژه‌ها را به پیش ببرند، تا بانک در حوزه بانکداری دیجیتال در وضعیت سرآمدی قرار گیرد.
این مقام بانکی تصریح نمود: انتظار می‌رود پروژه‌های سمات در حوزه تی‌تی‌پلاس، مرکز داده پارک فناوری و سایر موارد مطابق زمان‌بندی انجام و ضرورت دارد واحدهای ستادی و مرتبط در بانک نیز همکاری و هم‌افزایی لازم برای تسریع در پروژه‌ها را مد نظر داشته باشند.
وی بیان داشت: توسعه فعالیت شرکت‌های تابعه ضروری است و شرکت‌ها باید فعالانه و در مسیر ارائه خدمات به تعاونی‌ها و در روند رو به رشد باشند، اثربخشی و بهره‌وری فعالیت شرکت‌ها بسیار مهم است.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: شبکه بانکی بیش از ۸۸ درصد تامین مالی اقتصاد را بر عهده دارد و روش‌های نوین تامین مالی طی سال‌های اخیر رواج بسیار داشته و بانک توسعه تعاون از سرآمدان شبکه بانکی در این زمینه بوده است، استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه به نوعی مزیت روش‌های نوین است.
وی توضیح داد: اداره کل سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون اهتمام بالایی برای بهره‌گیری مناسب از ابزارهای نوین مالی و مهندسی مالی داشته است، این ابزارها و راهکارها می‌توانند برای بانک در مسیر تجهیز و تخصیص نقش تسهیلگری داشته باشند.
این مقام بانکی یادآور شد: بانک این فرصت را دارد تا از ابزارها برای تجهیز نیز استفاده کند، البته ملزم به هدفگذاری برای حداقل قیمت تمام شده پول در بانک هستیم، اما در بهره‌گیری از ابزارهای نوین نیز رویکرد هوشمندانه و نوآورانه داریم و قائل به رویکرد هیبریدی و ترکیبی برای تجهیز منابع در بانک با تکیه بر جذب منابع کم هزینه و نیز ابزارهای نوین هستیم.
گفتنی است در این جلسه که سید باقر فتاحی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون ،معاونین مدیرعامل و جمعی از مدیران و روسای ادارات امید سلیمانی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سمات و نوبهار مشاور مدیر عامل حضور داشتند مسائلی از جمله تامین مالی بانک از طریق انتشار اوراق بدهی، افزایش سرمایه لیزینگ و تامین مالی سمات ارائه گردیده و مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=83462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.