• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
0

رئال امپراطور قرن بیست و یکم

  • کد خبر : 89946
  • 16 خرداد 1403 - 7:55
رئال امپراطور قرن بیست و یکم

رئال مادرید به عنوان پادشاه فوتبال اروپا رکورد باور نکردنی در ۲۶ سال گذشته و دهه‌های نخست قرن بیست ویکم از خود به جای گذاشته است.

رئال مادرید با شکست دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا (فصل ۲۰۲۳-۲۴) پانزدهمین عنوان قهرمانی خود را در قاره سبز جشن گرفت. رئال ۶ دوره در جام باشگاه های اروپا و ۹ دوره در لیگ قهرمانان به این عنوان مهم رسیده است. این تیم همچنین سه عنوان نایب قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا را در کارنامه دارد.

رئال که از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۹۸ نتوانسته بود در اروپا عنوان قهرمانی را از آن خود کند در سال ۱۹۹۸ و بعد از ۳۲ سال با غلبه بر یوونتوس به این طلسم پایان داد. امپراطوری رئال از این سال آغاز و همچنان ادامه دارد. روند موفقیت این تیم در فتح لیگ قهرمانان اروپا نشان می‌دهد که این تیم تقریبا هر سه سال یک جام اروپایی را از آن خود کرده است.

رئال در سال ۱۹۹۸ و ۲۰۱۷ یوونتوس، ۲۰۰۰ والنسیا، ۲۰۰۲ لورکوزن، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ اتلتیکو مادرید، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ لیورپول و در سال ۲۰۲۴ دورتموند را قربانی هداف قهرمانی خود کرد.

رئال با این نتایج یک رکورد بی‌نظیر در لیگ قهرمانان اروپا از آن خود کرده و در هیچ‌فینالی در این ۲ دهه باخت نداشته است. رکورد بی‌نظیر رئال در حالی است که تیم‌های بزرگی مانند آث میلان، لیورپول، یوونتوس، منچسترسیتی، پاری‌سن ژرمن، آرسنال، منچستریونایتد، اینتر میلان و بایرن مونیخ حداقل یکبار طعم تلخ شکست را در فینال UCL را چشیدند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=89946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.