• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با مدیرعامل فولاد خوزستان

  • کد خبر : 77781
  • 05 مهر 1402 - 11:43
دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با مدیرعامل فولاد خوزستان

این دیدار با هدف گرامی‌داشت روز ایمنی و آتش‌نشانی روز سه شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس ساختمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد.

اصغر رشنودی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه ‌گفت: شرایطی که همه ما در آن قرار گرفته‌ایم، فرصتی است که با انجام کار برای مردم، توشه‌ای دنیوی و اخروی به دست آوریم. برگزاری آزمون و ایجاد اشتغال برای جوانان در مسیری عادلانه، اهمیت دهی به سرمایه انسانی است. 

وی با تقدیر از پشت سر گذاشتن ۱۵۰۰ روز سفید بدون حادثه در فولاد خوزستان اظهار داشت: همه ما با شعار “اول ایمنی، بعد کار” آشنا هستیم. تحقق این شعار برای هر سازمانی افتخار است. گذراندن ۱۵۰۰ روز سفید بدون حادثه در فولاد خوزستان بیانگر اهمیت و توجه به موضوع ایمنی است. در استان خوزستان ۱۶ پایه اقتصادی وجود دارد. از میان آن‌ها ۵ پایه اقتصادی در استان ۱۴۱ هزار تن را در خود جای داده است و یکی از این پایه ها شرکت فولاد خوزستان است که نقش موثری در اقتصاد استان و کشور ایفا می نماید.

رشنودی اظهار داشت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در کنار شرکت فولاد خوزستان است تا بار سنگین مسئولیت‌های اجتماعی را به نحو احسن به انجام رساند. 

امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در این جلسه گفت: از ۳۲ میلیون تن تولید فولاد کشور، ۱۶ میلیون تن آن مصرف داخل و مابقی آن صادر می شود. اتفاقی که در طول زنجیره صنعت فولاد افتاده است، این چرخه را به هم ریخته و زنجیره تولید فولاد به جای دریا محوری، کویر محور شده است. تامین مواد اولیه یکی از دغدغه های مهم فولادسازان است. شرکت فولاد خوزستان در راستای تامین مواد اولیه، اقدام به تملک معدن در زنجان، کردستان، سیرجان و خراسان نمود؛ تا تولید هیچ گاه در این شرکت متوقف نشود. 

وی افزود: چالش دیگری که در سال‌های اخیر، این شرکت را دچار مشکل کرده، محدودیت حامل‌های انرژی نظیر: برق در تابستان و گاز در زمستان است. گاز در صنعت فولاد خوزستان حکم تکنولوژی تولید محصول را دارد. همچنین محدودیت برق نیز در تابستان، حدود یک ماه تولید این مجموعه را متوقف نمود. در سال جاری ۱۱ همت در حوزه تولید ضرر به شرکت وارد شده است. 

ابراهیمی در ادامه بیان داشت: اگر در کسب و کار صنعت فولاد، توسعه‌ای انجام نشود، سهام پایدار اتفاق نمی‌افتد. این شرکت ۴۰ همت بابت پروژه‌های توسعه ای همچون: کارخانه مگامدول زمزم ۳، فولادسازی شادگان، احداث نیروگاه برق و غیره هزینه نموده است. تامین برق مورد نیاز صنعت با توجه به محدودیت ها بسیار ضروری است، در روزهای گذشته و طی مذاکرات با صندوق توسعه ملی، تامین بودجه برای احداث فاز اول نیروگاه برق شرکت در نظر گرفته شده است. 

ابراهیمی افزود: آب دیگر چالش پیش روی صنعت فولاد است. در سالیان اخیر میزان EC آب کاهش پیدا کرده است. با انجام پروژه RO، مقدار نیاز شرکت به آب تا۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. در دو سال گذشته در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی طرح جنگل کاری و کمربند سبز برای شرکت و شهر از سوی فولاد خوزستان انجام شده است. دریافت تندیس زرین مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی توسط فولاد خوزستان بیانگر توجه این شرکت به مسائل زیست محیطی و مسئولیت اجتماعی است.

وی گفت: شرکت فولاد خوزستان یک صنعت مولد بوده و شرکت‌های زیادی در بالادست و پایین دست، با اتصال به شرکت فولاد خوزستان ارتزاق می‌نمایند. این شرکت در گردش مالی استان نیز سهم بسزایی دارد. 

ابراهیمی گفت: فولاد خوزستان ۴ برابر ظرفیت مورد نیاز خود، نیروی انسانی دارد. اما در ایجاد اشتغال در استان با برگزاری آزمون، همواره اشتغال‌زایی را از وظایف خود می‌داند. حمایت از این مجموعه صنعتی در بحث اشتغال جوانان، باعث بالا رفتن امنیت اجتماعی می شود. 

وی افزود: فولاد خوزستان با اجرای دقیق مسائل ایمنی، تعداد روزهای سفید بدون حادثه را به تعداد ۱۵۰۰ روز پشت سر گذاشته است. فولاد خوزستان، روزی را روز خوب می‌داند که بدون حادثه برای تمامی کارکنان به اتمام برسد. 

در ادامه علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت‌های اجتماعی گفت: این شرکت ۲۴ هزار میلیارد ریال در حوزه زیست محیطی هزینه نموده است. 

وی افزود: پروژه وین‌فنسینگ برای جلوگیری از بادبردگی مواد اولیه، تعمیر و بازسازی کامل جاده دسترسی قلعه‌چنعان به کانتکس، برگزاری آزمون استخدامی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از جمله اقدامات شرکت فولاد خوزستان در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی است. 

عباسعلی تقوی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی گفت: تولید در شرکت فولاد خوزستان از ۱/۵ میلیون تن آغاز و هم اکنون با تلاش شبانه روزی کارکنان این رقم به ۳/۸ میلیون تن رسیده است.

پروژه بزرگ کارخانه مگامدول آهن اسفنجی زمزم ۳ با ظرفیت ۲/۲ میلیون تن در سال جاری راه‌اندازی می‌ شود و جمع زیادی از جوانان بومی در این کارخانه مشغول بکار خواهند شد. 

وی افزود: آزمون استخدامی فولاد شادگان از شرکت های تابعه فولاد خوزستان، ۶ و ۷ مهرماه ۱۴۰۲ برای افراد جویای کار دیپلم و کارشناس و دومین آزمون استخدامی فولاد خوزستان برای جذب کارشناس در فولاد خوزستان در هفته های آتی برگزار خواهد شد. 

گفتنی است، در حاشیه جلسه یادشده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات همراه از نمایشگاه جلوه‌های اقتدار فولاد خوزستان که به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس برپا شده و همچنین مانور ایمنی و امداد و نجات گروه آتش نشانی، بازرسی و نظارت و کادر اورژانس درمان شرکت بازدید کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=77781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.