• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0

دولت برای رفع محدودیت‌های معدن سریدون به کمک شرکت مس بیاید

  • کد خبر : 70842
  • 15 خرداد 1402 - 17:01
دولت برای رفع محدودیت‌های معدن سریدون به کمک شرکت مس بیاید

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: بهره‌برداری و راه‌اندازی از معدن سریدون به‌عنوان یکی از معادن بزرگ مس ایران ظرف چندماه آینده و در دولت سیزدهم شروع خواهد شد.‌

به گزارش رویداد خبر به نقل از مس پرس، دکتر علی رستمی روز جمعه (۱۲ خرداد ماه) در نشست بررسی طرح‌های تولید و توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور معاون وزیر صمت، اظهار کرد: در حوره اکتشافات در شرکت مس در پنجاه سال گذشته ۷ درصد سرزمین اکتشاف شده و دارای رتبه پنجم جهان هستیم امیدواریم با توسعه  فعالیت‌های اکتشافی به رتبه ۲ یا ۳ جهان برسیم.

رستمی بیان کرد: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب ۱۳۰ هزار متر و ۲۰۰ هزار متر اکتشافات مس در ایران با چند هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری خطر پذیر  انجام شده و قصد داریم امسال این اکتشافات را به ۳۰۰ هزار متر افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه گذرگاه اصلی حرکت در حوزه معدن؛ اکتشافات است، گفت: در این حوزه باید به طور ویژه دولت محترم کمک و حمایت کند و انتظار ما ایجاد مسیر سبز توسط دولت محترم برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی می باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از  ۱۵ دستگاه حفاری اکتشافی و یک واحد آزمایشگاه مرجع معدنی در شمال غرب کشور با مشارکت دانشگاه تبریز برای توسعه فعالیت‌های اکتشافی توسط شرکت ملی مس راه اندازی کردیم.

وی افزود: سال گذشته بعد از ۴۰ سال فعالیت به تولید ۳۰۰ هزار تن کاتد دست یافتیم و تلاش داریم این میزان تولید را به یک میلیون تن مس کاتد در پنج سال آینده برسانیم. / 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=70842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.