• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

حمایت از ایده‌های دانش‌آموزی، آینده‌سازی برای صنعت فولاد و کشور است

  • کد خبر : 82504
  • 02 دی 1402 - 14:26
حمایت از ایده‌های دانش‌آموزی، آینده‌سازی برای صنعت فولاد و کشور است

معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان ساز و کاری را برای تجاری کردن ایده‌های مطرح شده ایجاد کرده و با این اقدام، برای صنعت فولاد و کشور آینده‌سازی می‌کند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، علیرضا کاظمی در نخستین رویداد دانش‌آموزی حل مسئله صنعت بیان کرد: دنیای امروز صنعت با متغیرهای زیاد پیچیده شده و تغییرات سریع نوآورانه و فناورانه در آن رخ می‌دهد. به طوری که اداره صنعت دیگر با راه حل‌های قدیمی ممکن نیست. همچنین واژه‌های جدیدی در صنعت و مدیریت امروز به وجود آمده است که یکی از آن‌ها دوسوتوانی است.

وی افزود: شرکت‌ها برای بقای خود به صورت پایدار در شرایط کسب و کار امروز باید به دو موضوع توجه کنند. موضوع اول این است که شرکت‌ها باید بر بهره‌وری و بهره‌برداری خود تمرکز و تلاش کنند با بهبودهای مداوم بهره‌وری را از تجهیزات و منابع موجود ببرند. موضوع دیگر دوسوتوانی یا اکتشاف و نوآوری بوده و بخشی است که در رویداد دانش‌آموزی بر آن تمرکز کرده‌ایم.

معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: صنعت فولاد به دلیل بزرگ بودن ابعاد فعالیت ممکن است نتواند به تنهایی بر نوآوری متمرکز شود. از این رو فولاد نیازمند حضور گروه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار خود برای حرکت رو به جلو است. فولاد هرمزگان برای اینکه بتواند بخش نوآوری را پوشش دهد به موضوع نوآوری باز روی آورده است. این یعنی اینکه بر اکوسیستم نوآوری تکیه کند که بازیگرانی همچون دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری، صندوق‌های پژوهش و نوآوری دانشجویان و دانش‌پژوهان و حتی دانش‌آموزان دارد. فولاد هرمزگان با نگاه وسیع و بلندمدت به موضوع نوآوری دانش‌آموزی توجه می‌‌کند و قطعاً این رویداد به فولاد هرمزگان کمک خواهد کرد و دانش‌آموزان می‌توانند بخشی از اکوسیستم نوآوری با یک رویکرد نوآورانه باشند.

کاظمی تصریح کرد: امروز شاهد مطرح شدن ایده‌های خوبی از سوی دانش‌آموزان بودیم و امیدوار هستیم در قالب این رویداد و رویدادهای بعدی که فولاد هرمزگان از آن‌ها حمایت خواهد کرد، در گام نخست دانش‌آموزان خلاق و نوآور شناسایی و سپس هدایت شوند. در گام‌های بعدی شاهد این باشیم که ایده‌ها به صورت محصول و تجاری درآیند.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری ایده‌ها از سوی دانش‌آموزان و متولیان، عنوان کرد: ممکن است برخی ایده‌ها در رتبه‌های پایین‌تر قرار گرفته باشند، اما پیگری و بهبود ایده موجب می‌شود و بعدها به محصول تجاری تبدیل شوند. از این رو، در دنیای امروز، پیگیری خورشید تابانی است که به زندگی و آینده می‌تابد. بنابراین دانش‌آموزان تنها نباید به این مرحله اکتفا کنند. بلکه باید پشتکار داشته باشند و ایده خود را تا مرحله آخر پیگری کنند.

معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به ایجاد ساز و کار حمایت از ایده‌ها از سوی فولاد هرمزگان، ابراز کرد: فولاد هرمزگان ساز و کاری را برای تجاری کردن ایده‌های مطرح شده در رویدادهای مختلف ایجاد کرده است. در صورتی که ارتباط این رویداد با پارک علم و فناوری برقرار شود و جهاد دانشگاهی ایده‌ها را دنبال کند، فولاد هرمزگان به ایده‌هایی که پخته شده‌اند اهمیت خواهد داد و حمایت و سرمایه‌گذاری خواهد کرد. ضمن اینکه فولاد هرمزگان می‌تواند از طریق صندوق‌هایی که در اختیار دارد، به ویژه صندوق پژوهش و نوآوری استان هرمزگان و صندوق پژوهش و فناوری فولاد مبارکه از این ایده‌ها در مراحل مختلف همچون پایلوت و تجاری شدن حمایت کند.

کاظمی در پایان گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و از طریق پرورش ایده‌های آن‌ها، آینده کشور ساخته می‌شود. امیدوار هستیم این دانش‌آموزان بتوانند آینده درخشانی را هم برای خود هم برای سربلندی کشور بسازند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=82504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.