• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

حضور مدیرعامل بانک توسعه تعاون در دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال؛ بانک و بیمه

  • کد خبر : 83285
  • 17 دی 1402 - 16:04
حضور مدیرعامل بانک توسعه تعاون در دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال؛ بانک و بیمه

دومین کنفرانس ملی «تحول دیجیتال؛ بانک و بیمه» با حضور محمد شیخ حسینی ،مدیر عامل بانک توسعه تعاون و حمایت و همکاری این بانک در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

سید محمدرضا میرتاج الدینی، رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: سرعت ارائه و بروز فناوری به قدری بالاست که به سال هم نمی‌رسد. در دیجیتال همانند دانش قدیم به قرن نیاز نداریم و اگر تلاش نکنیم عقب می‌مانیم.
وی با بیان اینکه تحول در دنیای دیجیتال مفهوم حکمرانی را تغییر می‌دهد، اعلام کرد: یکی از آثار حکمرانی دیجیتال بهبود خدمات عمومی است تا دولت‌ها مسیر مستقیم داشته باشند و بر اساس نیازها پاسخگو باشند. وقتی اشتراک سازمانی باشد، استفاده از کاغذ کم می‌شود.
نماینده مردم تبریزادامه داد: باید ببینیم رابطه حکمرانی دیجیتال با حکمرانی اسلامی چیست؟ حکمرانی اسلامی رویکردها و اصول را نشان می‌دهد و حکمرانی دیجیتال شیوه‌ها و ابزار را نمایان می‌کند. حاکمان در حکمرانی اسلامی نباید چیزی را پنهان کنند. عدالت اصل است و توازن در مسائل مالی و بودجه باید رعایت شود. در برخی موارد مانند یارانه‌های غیرمستقیم هرکسی ظرف بیشتری دارد برداشت بیشتری دارد. یک خانواده فقیر نباید ناشناخته باشد که امکانات دریافت نکند. حکمرانی دیجیتال بستری را فراهم می‌کند که اطلاعات و کاوش تشکیل شود.
مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز در کنفرانس گفت: ره نگاشت حمایت فین‌تک‌ها را در بانک مرکزی تدوین کردیم و به زودی با طی مراحل جدید بر روی سایت بانک مرکزی قرار می‌دهیم.
وی ادامه داد: اگر همه کارها را بانک مرکزی بخواهد انجام دهد، توفیق ۱۰۰ درصدی حاصل نمی‌شود. «رگ تک ها» حلقه مفقوده این فضا هستند و دغدغه‌های نهاد تنظیم گر را شناسایی کنند. این رویه در ایران خیلی گسترده نشده اما سایر حوزه‌های فین‌تک باید به این مهم بپردازند. وقتی حوزه‌ای از منظر تخلفات شفاف شود، تنظیم‌گر با رویکرد سهل‌گیرانه‌تری وارد می‌شود.
محرمیان اظهار کرد: با استفاده از فناوری هوش مصنوعی می‌توان فضا را شفاف کرد و هرچقدر فین‌تک‌ها شفاف باشد شتاب افزایش می‌یابد. نیروی انسانی را در حوزه‌های مختلف داریم اما به دلیل محدودیت پرداخت بخصوص در حوزه فناوری اطلاعات در این بخش مشکل داریمو با همکاری مجلس می‌توان راهگشا بود.

بهروز خدارحمی دبیر علمی کنفرانس هم اظهار کرد:دبیرخانه ۲۷۰ مقاله دریافت کرد که ۴ مقاله از سایر کشورها بود و درنهایت از بین مقالات ۵ مقاله را به طور چاپ شده داریم و ۹ مقاله نیز در سایت کنفرانس منتشر خواهد شد.
وی افزود: امیدوارم اکنون که فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی عزم جدی برای قانونگذاری در تحول دیجیتال دارد، دبیرخانه دائمی این کنفرانس تشکیل شود.
سید علی روحانی، سرپرست معاونت سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی،امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،بابک نگاهداری‏، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی وعلی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی نیز در این کنفرانس به ایراد سخن پرداختند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=83285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.