• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
0

جلسه مجازی رئیس پژوهشکده بیمه با مؤسسه بانکداری و مالی اسلامی مالزی

  • کد خبر : 94368
  • 23 شهریور 1403 - 15:42
جلسه مجازی رئیس پژوهشکده بیمه با مؤسسه بانکداری و مالی اسلامی مالزی

دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه طی نشست مجازی با نورانی حمید [۱] مدیر رشد و مشارکت راهبردی مؤسسه بانکداری و مالی اسلامی مالزی (IBFIM)[2] ، خانم نور مالیانا منصور [۳] مدیر آموزش و پرورش استعداد موسسه ایبفیم، خانم ازلی مونانی [۴] مدیر عملیاتی موسسه ایبفیم و محمد رادزوان مدیرعامل انجمن تکافل مالزی، در خصوص گسترش همکاری‌های مشترک و تبادل دانش در زمینه بیمه و تکافل گفتگو کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در این نشست که صبح روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد، دکتر عسگری با اشاره به نشست کاری که پیش از این به صورت حضوری با مؤسسه بانکداری و مالی اسلامی مالزی (ایبفیم) [۵] برگزار گردیده است، به تبیین وجوه تشابه و نقاط مشترک دو مجموعه پرداخت و تصریح کرد، پژوهشکده بیمه به عنوان تنها مرجع آموزش و پژوهش صنعت بیمه ایران، متولی انجام پژوهش‌ها و آموزش‌های حوزه بیمه و تکافل در کشور است و همکاری‌های آتی با مؤسسه بانکداری و مالی اسلامی مالزی به سبب تجارب ارزشمند این مراکز در حوزه تکافل و مالی اسلامی برای صنعت بیمه ایران ارزشمند خواهد بود.
رئیس پژوهشکده بیمه در ادامه با اشاره به حمایت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل جدید بیمه مرکزی ج.ا.ایران از اجرای تکافل در ایران و برگزاری دوره آموزشی حضوری مباحث فنی در بیمه‌های زندگی با همکاری شرکت بین‌المللی مشاوره و خدمات آموزشی شاو اینترنشنال ترکیه در ابتدای مرداد ماه ۱۴۰۳، خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت با همکاری مؤسسه بانکداری و مالی اسلامی مالزی به ویژه دوره‌های آموزشی مدرک کاردانی در امور مالی اسلامی [۶] (AQIF)، مدرک متوسطه در امور مالی اسلامی [۷] (IQIF)، مدرک رسمی امور مالی اسلامی [۸] (CQIF) در حوزه تکافل در تهران یا کوالالامپور شد و ابراز امیدواری کرد با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دو مجموعه در آینده نزدیک، برگزاری دوره آموزشی با همکاری موسسه ایبفیم در ماه‌های اکتبر یا نوامبر ۲۰۲۴ با حضور مدرسین این مرکز در تهران میسر شود.
رئیس پژوهشکده بیمه صنعت بیمه ایران را در حوزه تکافل نوپا توصیف کرد و افزود، امام خمینی (ره) در سال ۱۹۶۴ میلادی (۱۳۴۳ هجری شمسی) در کتاب تحریر تحریرالوسیله به قراردادهای جدیدی با ماهیت تکافل و تحت عنوان تضامن اشاره کردند و با این وجود نظام تکافل ۱۵ سال پس از ارائه این نظریه و در سال ۱۹۷۹ در قالب تکافل در کشور سودان به اجرا درآمده است.
دکتر عسگری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و ۱۵ دانشگاه و موسسه فعال در حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی از کشورهای مالزی، اندونزی، ترکیه، پاکستان و امارات متحده عربی از جمله انجمن تکافل مالزی، از برگزاری بیش از صد وبینار و کارگاه آموزشی در حوزه بیمه و تکافل با همکاری موسسات داخلی و خارجی در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد با تلاش‌های پژوهشکده در طول دو سال اخیر و با حمایت و تاکید دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ۱۱ شرکت بیمه و بیمه اتکایی خصوصی و دولتی مجوز ارائه پنجره تکافل در ایران را دریافت نموده‌اند و امیدواریم که تا سال آینده و با بهره‌برداری از دانش و تجربه کشورهای پیشرو در این حوزه، اولین شرکت تخصصی تکافل تاسیس گردد.
دکتر نورانی حمید مدیر رشد و مشارکت راهبردی مؤسسه بانکداری و مالی اسلامی مالزی در این نشست با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه مشترک با پژوهشکده بیمه، آمادگی این موسسه را جهت میزبانی از هیات اعزامی پژوهشکده بیمه به مالزی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با پژوهشکده بیمه اعلام داشت و افزود، برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی در حوزه تکافل، از جمله اصلی‌ترین فعالیت‌های مؤسسه بانکداری و مالی اسلامی مالزی است و زمینه‌های همکاری‌های آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و عناوین دوره‌های آموزشی این موسسه برای ارائه بهترین پیشنهاد بر اساس نیاز بازار صنعت بیمه ایران به پژوهشکده بیمه ارائه خواهد شد.
مدیر رشد و مشارکت راهبردی ایبفیم همکاری نزدیک پژوهشکده بیمه با انجمن تکافل مالزی و توانایی این انجمن برای ارائه بهترین طرحنامه بر اساس نیاز صنعت بیمه ایران را بسیار ارزشمند دانست و آمادگی کامل خود را برای برگزاری کلیه دوره‌های آموزشی در حوزه تکافل از جمله حسابداری تکافل و تکافل اتکایی با همکاری انجمن تکافل مالزی اعلام داشت.
محمد رادزوآن مدیرعامل انجمن تکافل مالزی نیز در این دیدار تصریح کرد؛ انجمن تکافل مالزی آماده است تا ضمن انجام درخواست‌های مدنظر پژوهشکده بیمه، عناوین و محورهای دوره‌های آموزشی را بر اساس نیازسنجی از صنعت بیمه ایران احصا و نسبت به برگزاری این رویدادها اقدام نماید.
مدیرعامل انجمن تکافل مالزی آمادگی این انجمن را برای میزبانی از فعالان صنعت بیمه ایران و آغاز مذاکرات تخصصی با مؤسسه بانکداری و مالی اسلامی مالزی برای طراحی دوره‌های آموزشی بر اساس نیاز صنعت بیمه ایران اعلام نمود و با ابراز خشنودی از ورود کشور ایران به جمع کشورهای ارئه دهنده تکافل در دنیا اظهار امیدواری کرد با گسترش همکاری‌های مشترک و انتقال دانش و تجربیات میان دو کشور، اولین شرکت تخصصی تکافل نیز در آینده نزدیک در ایران تاسیس گردد.
شایان ذکر است مؤسسه بانکداری و مالی اسلامی مالزی یک موسسه برای یادگیری مادام العمر و متخصص در صدور گواهینامه‌های فنی صنعت بیمه مالزی است. گواهینامه‌های این مرکز برای اطمینان از دستیابی به سطوح مهارت فنی به منظور تحقق نیازهای شغلی و حمایت از حرفه‌ای‌گری در صنعت طراحی شده‌اند. برنامه‌های آموزشی کلیدی این مؤسسه نیز بر اساس چارچوب مدارج علمی مؤسسه تدوین یافته‌اند و توسط سازمان اعتباربخشی مدارک مالی[۹]   به منظور حفظ کیفیت و ارائه مسیر شغلی مترقی برای دارندگان گواهینامه، اعتبار کامل دریافت نموده‎اند. پودمان‌های یادگیری مؤسسه بانکداری و مالی اسلامی مالزی، برای تحقق نیازهای خاص مشتریان در موسسات مالی اسلامی به طور خاص و نیز برای سایر بخش‌های درگیر در امور مالی اسلامی، قابل‌تنظیم و سفارشی‌سازی هستند.
مؤسسه بانکداری و مالی اسلامی مالزی همچنین برنامه‌های مشترکی را با نهادهای حرفه‌ای صنعت عرضه می‌کند و در تلاش برای آماده‌سازی استعدادها برای صنعت، با مؤسسات دانشگاهی همکاری می‌‌نماید. برنامه‌های آموزشی این مؤسسه در قالب کلاس درسی و یادگیری برخط، ارائه می‌شوند. انتشارات مالی اسلامی و خدمات مشاوره‌ای مؤسسه نیز برای حمایت از طرح توسعه استعدادهای صنعت، در دسترس است.
مدرک کاردانی در امور مالی اسلامی (AQIF)، مدرک متوسطه در امور مالی اسلامی (IQIF)، مدرک رسمی امور مالی اسلامی (CQIF) و گواهینامه پایه در بانکداری اسلامی و تکافل (FCIBT)، طراح مالی اسلامی (IFP)، حسابرس شرعی خبره (CPSA) و برنامه مدیریت رهبری و سازمانی (LAMP) از جمله مهمترین دوره‌های آموزشی مؤسسه بانکداری و مالی اسلامی مالزی می‌باشد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=94368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.