• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

جرجانی: معادن فلدسپات نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارند

  • کد خبر : 78994
  • 30 مهر 1402 - 12:33
جرجانی: معادن فلدسپات نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارند

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس گفت: استان لرستان دارای بهترین و غنی‌ترین معادن فلدسپات کشور است که بخشی از خاک مورد نیاز صنایع کاشی کشور در این استان تامین می‌شود اما نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بهتری در این خصوص احساس می‌شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس در جلسه کارگروه طرح احیا در استان لرستان عنوان کرد: یکی از پتانسیل‌های اساسی استان لرستان ماده معدنی تالک است که اگرچه واحدهای تالک استان تعطیل است اما کیفیت بسیار مناسبی دارند.

وی افزود: با توجه به ارزشمندی ماده معدنی تالک و کاربرد آن در صنعت از جمله داروسازی، کشاورزی، کاغذسازی و غیره  همچنین وجود پتانسیل مناسب سطح استان، پیشنهاد شد از سرمایه گذاران فعال در این حوزه وارد دعوت به عمل آید.

جرجانی درباره این جلسه عنوان کرد: در جلسه کارگروه ستاد طرح احیا استان لرستان با حضور معاون عمرانی استانداری مسائل خوبی در رابطه با پتانسیل‌های معدنی استان مطرح و مقرر شد سازمان صمت نسبت به دسته‌بندی و احصای مشکلات کلیه معادنی که تعطیل هستند بپردازد و پس از دسته‌بندی لیست معادن را به معاونت عمرانی اعلام و به صورت جداگانه با محوریت معاونت عمرانی جلسه‌ای جهت بررسی مشکلات معادن غیرفعال با دستگاه‌های اجرایی برگزار و نسبت به حل آن اقدام کند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تعدادی از مجوزهای معدنی چه از طریق معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و چه از طریق تعیین تکلیف تا پایان سال احیا و به بهره‌برداری برسند.

مدیر اجرایی طرح احیا ادامه داد: همچنین در رابطه با معادنی که هنوز آمار تولید خود را اعلام نکرده‌اند همانطور که بر اساس بخشنامه‌های وزارت صمت اگر در سیستم کاداستر میزان تولید درج نشود در دسته معادن غیرفعال قرار می‌گیرند، مصوب شد سازمان صمت نسبت به پیگیری ثبت آمار تولید توسط بهره برداران اقدام کند و در صورت ادامه این روند معادن غیرفعال بوده و با اجرای ماده ۲۰ پروانه بهره‌برداری از آنها سلب و از طریق مزایده به بهره‌بردار جدید واگذار خواهد شد.

وی همچنین درباره ظرفیت معدنی استان لرستان تاکید کرد: استان لرستان دارای ظرفیت مناسب سنگ تزئینی است که ادامه روند ساختاری سنگ‌های مرمریت هرسین کرمانشاه بوده و جزء برندهای بسیار خوب کشور محسوب می‌شود که می‌توانیم با همکاری استان برنامه ریزی خوبی به منظور جذب سرمایه گذار برای این معادن داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=78994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.