• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

جرجانی: برای احیای معادن مازندران، سرمایه‌گذار مناسب به استان معرفی می‌کنیم

  • کد خبر : 76213
  • 06 شهریور 1402 - 15:40
جرجانی: برای احیای معادن مازندران، سرمایه‌گذار مناسب به استان معرفی می‌کنیم

مدیر اجرایی طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: دفتر ستادی طرح احیاء نسبت به معرفی سرمایه‌گذار برای معادن سیلیس، زغال‌سنگ، فلورین و سنگ تزئینی استان در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در جلسه کارگروه استانی مازندران در رابطه با وضعیت معادن استان، دلایل غیرفعال بودن برخی معادن، مشکلات و موانع معدن‌کاران استان، عملکرد سه ساله طرح احیا و طرح‌های اولویت‌دار زیرساخت در محورهای معدنی استان مازندران به بحث و بررسی پرداخت.

وی درباره تامین ماشین آلات مورد نیاز معدن‌کاران استان خواست تا لیست متقاضیان ماشین آلات تولید داخل کشور، توسط انجمن معدن استان تهیه و برای اقدام بعدی به دفتر ستادی طرح احیاء ارسال شود.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن همچنین تصریح کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران، نسبت به تهیه لیستی از طرح‌های اولویت‌دار زیرساختی استان که با انجام آن تعدادی از معادن راکد فعال شده و یا توسعه می‌یابند اقدام و آن را به دفتر ستادی طرح احیا اعلام کند.

وی همچنین گفت: لازم است اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران نسبت به بروز رسانی آمار معادن فعال و غیرفعال خصوصا ۱۰۲ محدوده در لایه مزایده در سامانه کاداستر اقدام کند تا با هماهنگی دفتر ستادی طرح احیا برای باقیمانده لایه‌ها، بسته‌های سرمایه‌گذاری جدیدی تعریف و با تصویب وزارت صمت به مزایده گذاشته شود.

جرجانی عنوان کرد: احداث کارخانه آلومینیوم فلوراید تا حصول نتیجه نهایی توسط دفتر ستادی طرح احیا پیگیری و نتایج آن به صورت فصلی به اداره کل صمت مازندران اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دفتر ستادی طرح احیا نسبت به تعریف زنجیره ارزش برای معادن فلزی استان اقدام خواهد کرد، تاکید کرد: نسبت به معرفی سرمایه‌گذاری برای معادن سیلیس، زغال‌سنگ، فلورین و سنگ تزیینی هم در اسرع وقت اقدامات لازم را به عمل خواهیم آورد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن ادامه داد: در خصوص حل مشکل اوقاف با فعالیت برخی از معادن استان، دفتر ستادی طرح احیاء نسبت به بررسی مشکل و ارائه راهکار اقدام خواهد کرد.

وی همچنین از برگزاری جلسه‌ای از طرف دفتر ستادی طرح احیا، با حضور مدیر کل صمت استان مازندران و مدیر کل دفتر بهره‌برداری وزارت صمت جهت حل مشکل اعتبار یکساله پروانه‌های بهره‌برداری معادن محور هراز خبر داد.

در این جلسه همچنین مقرر شد با هماهنگی قبلی از طرف دفتر ستادی احیا، مدیرکل صمت مازندران و مدیر اجرایی طرح احیا، جلسه‌ای را با مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی در خصوص تسهیل در اعطای وام و تسهیلات به متقاضیان تشکیل دهند.

جرجانی در ادامه از اداره کل صمت مازندران خواست تا لیست معادنی که مشکل محیط زیستی آنها در استان مرتفع نشده را جهت طرح در کارگروه کشوری تسهیل و رفع موانع تولید، به دفتر ستادی طرح احیا اعلام کنند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=76213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.