به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه ایران دکتر جباری در این نشست که با حضور معاونان مدیرعامل و مدیران ستادی و اجرایی استان تهران برگزار شد برخی از شعب بیمه ایران را در اندازه و سطح یک شرکت بیمه ای مستقل دانست و گفت: برای تحقق راهبرد «خدمت بی نظیر به مردم» ضروری است بیمه ایران، پوششها و خدمات بیمهای به آحاد مردم ارائه کند.
مدیرعامل بیمه ایران، ارائه خدمات بیمهای گسترده به مردم را نیازمند کسب سهم بازار مناسب از بازار بیمه کشور دانست و گفت: ارتقای کیفیت و کمیت پوششها و خدمات بیمه ایران از جمله خلق محصولات جدید بیمهای، تولید پوششهای بیمهای متناسب با نیاز بیمهگزاران، رعایت اصول مشتریمداری و جلب رضایت بیمهگزاران با برخورد حرفه ای و تسریع در فرآیندها بهویژه پرداخت خسارت در گرو جذب پورتفو با ترکیب متوازن است.
دکتر جباری با بیان اینکه هویت تخصصی شرکت در شعب و نمایندگیهای بیمه ایران نهفته است، چرخش استراتژی از ستادمحوری به شعبه محوری را نشاندهنده اهمیت ویژه شعبه ها قلمداد کرد.
مدیرعامل بیمه ایران در ادامه افزود: در شرایط رقابتی بسیار سخت موجود، نقش مدیران شعب بسیار اهمیت دارد و مدیران باید نقشه ای جدید با تغییر رویکردها، تعامل با ذینفعان و آگاهی از مزایای رقابتی برای خود تعریف کنند.
دکتر جباری با تبیین تفاوت بازاریابی سنتی و نوین در توجه به خدمات و محصولات و خلق نیازهای جدید، بر لزوم حرکت به سمت مشتریمداری و تشکیل کمیته بازاریابی در شعب اشاره کرد و گفت: باید در شعب با حضور نمایندگان که ارتباط مستقیم با مشتریان دارند، نیازهای مشتریان شناسایی و با آگاهی از این نیازها، با استفاده از روشهای بازاریابی نوین پورتفوی مناسب جذب شود.
مدیر عامل بیمه ایران کمبیمه گی را یکی از چالشهای صنعت بیمه برشمرد و به ضرورت بروزآوری ارزش اموال و داراییهای بیمه شده، ارزیابی مجدد سرمایه و ارزشگذاری دقیق با استفاده از مدلهای جدید مدیریت ریسک تاکید کرد.
دکتر جباری افزود: با آگاهسازی بیمهگزاران بهویژه بیمهگزاران بزرگ از خطری که آنها را تهدید میکند و با استفاده از الحاقیه ها میتوان مشکل کمبیمهگی را برطرف کرد و این یک فرآیند برد برد می باشد که به نفع بیمه گر و بیمه گزار است.
رئیس هیئت مدیره بیمه ایران با اشاره به تغییر جایگاه استان تهران در معادلات پورتفو نسبت به گذشته و لزوم احیای سهم با استفاده از برنامه ای عملیاتی گفت: ظرفیتهای مطلوب اقتصادی در غرب و شرق تهران با گسترش مرزهای جغرافیایی ایجاد شده است که باید با حضور بیمه ایران در این مناطق و افزایش تعداد نمایندگان و افزایش سهم بازار گسترش یابد.