• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

تولید محصولات ارزش افزا با رویکرد تحولی در ذوب آهن اصفهان افزایش می یابد

  • کد خبر : 73420
  • 23 تیر 1402 - 8:22
تولید محصولات ارزش افزا با رویکرد تحولی در ذوب آهن اصفهان افزایش می یابد

جلسه مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام ذوب‌آهن اصفهان پنج شنبه ۲۲ تیرماه ، با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران و نمایندگان صاحبان سهام شرکت ، اعضای هیات مدیره، نماینده موسسه حسابرسی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و تعدادی از دیگر مسئولین این شرکت ، در تالار آهن روابط عمومی برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، احمد زمانی رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان ، ریاست مجمع را به عهده داشت و مهدی کوهی مدیرعامل این مجتمع عظیم صنعتی گزارش هیات مدیره به مجمع را ارائه نمود .

وی در ارائه این گزارش گفت : ریل به عنوان یک محصول استراتژیک با تلاش و کوشش شبانه روزی کارکنان ذوب آهن اصفهان از سالیان قبل به سبد محصولات شرکت، اضافه شد و به عنوان نماد خودکفایی ملی در کارنامه جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده است.

وی افزود : مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خودشان تولید ریل را یک دستاورد بزرگ برای ایران معرفی نمودند و بر این اساس فرزندان ایشان در این مجتمع عظیم صنعتی تولید سه برابری این محصول راهبردی را در سال «مهار تورم، رشد تولید» رقم می زنند.

ماموریت توسعه حمل و نقل ریلی دولت با ریل ذوب آهن اصفهان رو به پیشرفت است

مدیرعامل شرکت اظهار داشت : بر اساس دستور رییس جمهور امسال، سال توسعه پروژه های ریلی در کشور است و ذوب آهن اصفهان نیز به عنوان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا در این کلان ماموریت توسعه ای دولت، حضور فعال دارد.

مهدی کوهی خاطرنشان کرد : ذوب آهن اصفهان پنج قرارداد فعال با شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور دارد که محورهای ریلی آنها عبارتند از : میانه – تبریز، میانه – اردبیل، همدان – سنندج، رشت- انزلی و بستان آباد – ایل گلی که در مجموع تاکنون ۴۱۹۱۶ تن ریل به شرکت مذکور تحویل شده است و مابقی تعهدات نیز به صورت شبانه روزی تولید می شود.

تولید ریل را ه آهن و ریل مترو کلان شهرها در ذوب آهن اصفهان

وی بیان کرد : این مجتمع عظیم صنعتی در بخش تامین ریل مورد نیاز متروی کلان شهرها نیز اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و طی سمینار مدیران عامل قطارشهری کشور که در مشهد برگزار شد، آمادگی خود را برای تامین ریل مورد نیاز کلان شهرهای مختلف کشور اعلام نمود و هم اکنون نیز متروهای تهران، مشهد، اصفهان و … با این مجتمع عظیم صنعتی قرارداد منعقد نمودند. 

تیرآهن بال پهن ذوب آهن اصفهان پشتیبان طرح نهضت ملی مسکن

مهدی کوهی ادامه داد: تیرآهن بال پهن از جمله دیگر محصولات استراتژیک شرکت است که در سال جاری ارتقاء سایز تولید این محصول در این مجتمع عظیم صنعتی اجرایی می شود و بنابراین ذوب آهن اصفهان پس از ریل با دومین محصول تولیدی منحصربفرد خودش (تیرآهن بال پهن) در پروژه نهضت ملی مسکن نیز پشتیبان دولت سیزدهم خواهد بود.  

آینده پژوهی محور تولید در ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل شرکت گفت : روند تولید فعلی در ذوب آهن اصفهان نشان می دهد که این شرکت با جدیت تمام از روند تولید سنتی فاصله گرفته و بر اساس رویکرد آینده پژوهی با جدیت تمام به سمت رشد تولید محصولات ارزش افزا در حال حرکت است.

برنامه های تحولی ذوب آهن اصفهان در سال جاری  

وی اظهار داشت : این مجتمع عظیم صنعتی از ابتدای امسال، پیاده سازی رویکرد تحولی را برای بخش های گوناگون کارخانه به عنوان یک استراتژی کلیدی مدنظر قرار داده است و در این راستا برنامه تحولی شرکت عبارتند از : باز مهندسی استراتژی های فروش و توسعه بازار، اصلاح ساختار مالی شرکت،تامین پایدار مواد اولیه (کک،زغالسنگ،سنگ آهن و …) ،اتمام پروژه توسعه LF۱ و LF۳ ، احداث پروژه باتری دو، توسعه سبد محصولات ارزش افزا ( ریل،آرک،محصولات آلیاژی و …)، مولد سازی دارایی های راکد، سرمایه گذاری در کلان پروژه انتقال آب خلیج فارس.  

مهدی کوهی گفت : ذوب آهن اصفهان فرصت های صادراتی را آن هم در زمانی که قیمت ها در اوج خودش بود به واسطه محدودیت هایی که در ابتدای سال ۱۴۰۱ ایجاد شد، از دست داد و این عامل بیرونی صادرات محصولات شرکت و در کنار آن سودآوری مجموعه را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود : افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله گاز، کک و زغال نیز به عنوان خوراک اصلی خط تولید کارخانه، روند تولید کوره بلندی شرکت را تحت تاثیر قرار داد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان بیان کرد : صنعت فولاد برای تولید پایدار نیاز است، یوتیلیتی خود تامین را سرلوحه فرایند تولید قرار دهد زیرا متاسفانه این صنعت ارزش آفرین کشور در تابستان از قطعی برق و در زمستان نیز از قطعی گاز رنج می برد.

مهدی کوهی اضافه کرد : ذوب آهن اصفهان همان گونه که بنیانگذار تولید فولاد در ایران محسوب می شود در بخش یوتیلیتی خود تامین نیز الگویی برای سایر صنایع کشور به شمار می رود زیرا با دوراندیشی تمام نیروگاهها را در آغازین سال های تاسیس این مجتمع عظیم صنعتی احداث کرد تا انرژی مورد نیاز خط تولیدش را بدون وقفه در اختیار داشته باشد و هم اکنون نیز با توسعه فعالیت های معدنی در منطقه سنگان و سرمایه گذاری در پروژه انتقال آب خلیج فارس و در کنار آن خرید پساب شهرها و روستاهای مجاور کارخانه و احداث تصفیه خانه ،خود تامین شدن در سایر انرژی های مورد نیاز تولید فولاد را در دست اقدام دارد.

وی افزود : سازمان تامین اجتماعی و هلدینگ صدرتامین طرح ها و پروژه های بسیار خوبی را به ویژه برای رشد تولید محصولات ارزش افزا در ذوب آهن برنامه ریزی نمودند که قطعاً در سودآوری شرکت تاثیرگذار خواهد بود.

بر اساس مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه ، صورت‌های مالی تلفیقی و جداگانه ذوب آهن اصفهان شامل صورتهای وضعیت مالی به تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ و صورت های سود و زیان، تغییرات در حقوق مالکانه و جریان های نقدی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ ، با اکثریت آرا مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی شرکت و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی علی البدل، برای مدت یک سال انتخاب گردیدند.

همچنین روزنامه اطلاعات جهت درج اطلاعیه و آگهی های شرکت برای مدت یک سال ، تعیین گردید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=73420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.