• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

توسعه خدمات درمانی تخصصی، اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی است

  • کد خبر : 71979
  • 02 تیر 1402 - 16:57
توسعه خدمات درمانی تخصصی، اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی است

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در جریان سفر به استان یزد که به‌عنوان سی‌ونهمین سفر استانی و با هدف نظارت میدانی بر روند ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان این استان و بررسی وضعیت مجموعه‌های اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی در حال انجام است، پیش از ظهر روز پنجشنبه یکم تیر ماه، ضمن بازدید از پلی‌کلینیک تخصصی تأمین‌اجتماعی شهرستان بافق و شرکت سنگ‌آهن بافق، در نشستی با حضور محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندار بافق و مدیران این مجموعه درمانی، توسعه ظرفیت‌های ارائه خدمات تخصصی درمان را از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی در این نشست، گفت: یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی، توسعه خدمت به‌ویژه در بخش درمان است و حتی اگر کسی از ما مطالبه نکند، ما وظیفه داریم خدمات مختلف از جمله خدمات درمانی را توسعه بدهیم.

وی افزود: در برخی مناطق مثل همین شهرستان بافق، زیرساخت‌های مناسبی برای خدمات درمانی فراهم است و باید بیشتر روی مباحث و نیازهای دیگر مثل اضافه کردن پزشک و متخصص تمرکز داشته باشیم. بر این اساس هر چقدر که عزیزان و همکاران ما در وزارت بهداشت بتوانند پزشک در اختیار ما بگذارند، با هر مدلی که ممکن باشد برای توسعه خدمات تخصصی اقدام خواهیم کرد.
موسوی در واکنش به طرح برخی مطالبات مبنی بر شبانه‌روزی شدن پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی شهرستان بافق گفت: ما در سازمان تأمین اجتماعی امانتدار ۴۵ میلیون بیمه شده و بازنشسته هستیم و باید در هزینه کرد هر یک ریال از منابع صندوق، توجیه کارشناسی داشته باشیم. ارزیابی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که شبانه‌روزی شدن برخی مراکز، درحالی که هزینه‌ها را به شدت افزایش می‌دهد تأثیر چندانی بر ارتقای کمی و کیفی خدمات ندارد و تعداد مراجعان در شیفت شب به اندازه‌ای محدود است که دایر بودن مرکز درمانی را توجیه نمی‌کند. بنابراین تمرکز ما بیشتر روی این است که بتوانیم تعداد پزشکان متخصص و ظرفیت‌های ارائه خدمات تخصصی را افزایش دهیم که کارآمدی بیشتر و تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای بر حل کمبودها و مشکلات حوزه سلامت دارد.
وی افزود: اگر قرار باشد پس از شبانه‌روزی شدن یک مرکز، تعداد مراجعه‌کنندگان شیفت شب تنها دو یا سه نفر باشد، این حتی برای مردم شهرستان نیز اقدام موجهی نخواهد بود و آن تعداد اندک که معمولاً هم کارشان اورژانسی است، می‌توانند به اورژانس بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی مراجعه کنند.
موسوی با اشاره به اینکه طبق شواهد، مراجعه‌کنندگان بخش دندانپزشکی پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی بافق قابل توجه است، بر افزایش تعداد متخصص دندانپزشک تأکید کرد و خطاب به مسئولان این شهرستان گفت: درصورت همکاری مسئولان شهری و همکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه جذب تعداد بیشتری دندانپزشک برای این مرکز، سازمان تأمین‌اجتماعی مجوزهای لازم برای تهیه تجهیزات مورد نیاز را صادر خواهد کرد تا خدمات بیشتری به مردم شریف شهرستان بافق خصوصاً بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در حوزه خدمات تخصصی دندانپزشکی ارائه شود.
همچنین محمد‌رضا صباغیان نماینده مردم شریف بافق ضمن تقدیر از حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این استان گفت: حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در استان یزد و شهرستان‌های جنوبی استان و رویکرد مدیریت سازمان تأمین‌اجتماعی نسبت به توسعه خدمات بی‌سابقه بوده است. امروز برای اولین بار بعد از انقلاب، یک مدیرعامل تأمین‌اجتماعی به شهرستان بهاباد سفر کرده و این نشان از نگاه ویژه مدیرعامل نسبت به حقوق بیمه‌شدگان خصوصاً در شهرستان‌های دوردست است.
بر اساس این گزارش، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در شهرستان بافق همچنین از شرکت سنگ‌آهن بافق نیز که سازمان تأمین‌اجتماعی یکی از سهامداران عمده این شرکت است، بازدید کرد. موسوی در حاشیه بازدید از پلی‌کلینیک تخصصی شهرستان بافق و شرکت سنگ آهن بافق، همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با بررسی‌هایی که در این بازدیدها انجام گرفت، قرار بر این شد که برخی تجهیزات مورد نیاز پلی‌کلینیک تخصصی شهرستان بافق تأمین شود و در این راستا مصوب شد که یک دستگاه تخصصی برای آزمایشگاه این مجموعه خریداری شود. علاوه بر آن، یک دستگاه یونیت دندانپزشکی جدید نیز برای توسعه خدمات دندانپزشکی در این مرکز تهیه خواهد شد تا خدمات بهتری در این حوزه به مردم شریف بافق ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه در راستای تقویت زیرساخت‌های موجود در این مرکز مقرر شد که تعدادی متخصص در این درمانگاه جذب شوند، گفت: به مسئولان استان و شهرستان اعلام کرده‌ایم که به همان اندازه که بتوانند پزشک متخصص برای این مجموعه جذب کنند، ما مجوز استخدام صادر خواهیم کرد تا با افزایش پزشکان متخصص و اضافه‌شدن تخصص‌های جدید، خدمات بهتر و گسترده‌تری دراین درمانگاه تخصصی ارائه شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین درباره مصوبات بازدید از شرکت سنگ‌آهن بافق گفت: سرمایه‌گذاری بیشتر در مجموعه سنگ معدن بافق هم یکی از موضوعاتی بود که در این سفر مورد توجه قرار گرفت و به‌طور کلی نظر سازمان تأمین‌اجتماعی نسبت به این اقدام مثبت است؛ اما بررسی‌های فنی و ارزیابی توجیه اقتصادی افزایش سرمایه لازم است که باید توسط کارشناسان ما انجام شود. اما همانطور که عرض کردم با کلیات موضوع موافقیم و در بازدید از این مجموعه مقرر شد که در یک جلسه تخصصی نسبت به بررسی موضوع و تصمیم‌گیری درباره این افزایش سرمایه اقدام شود.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=71979

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.