• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

توسعه خدمات الکترونیک، محور تفاهم میان بانک ملی ایران و سازمان ثبت احوال کشور

  • کد خبر : 75075
  • 19 مرداد 1402 - 21:05
توسعه خدمات الکترونیک، محور تفاهم میان بانک ملی ایران و سازمان ثبت احوال کشور

مدیرعامل بانک ملی ایران و معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در راستای گسترش ارائه خدمات الکترونیک به آحاد مردم در حوزه‌های مختلف بانکی، عملیاتی‌سازی کارت هوشمند ملی به جای کارت بانکی تفاهم‌نامه همکاری امضاء نمودند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر ابوالفضل نجارزاده در این نشست که با حضور هاشم کارگر معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، حسن مونسان عضو هیأت مدیره و معاون امور شعب، علیرضا ماهیار عضو هیأت عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک، محمدرضا محمودپناه معاون بانکداری جامع بانک و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفدهم مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار گفت: موضوع اصلی این تفاهم‌نامه، ارتقاء و گسترش همکاری متقابل با سازمان ثبت احوال کشور از طریق ارائه خدمات بانکی به‌ویژه بانکداری الکترونیک است که با ایجاد هم‌افزایی میان دو دستگاه می‌توانیم خدمات بهتر و مناسب‌تری را به مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره بر اینکه اکنون پنجاه و دو میلیون حساب بانکی فعال در بانک ملی وجود دارد، افزود: اکثر افرادی که می‌توانستند صاحب حساب بانکی در کشور باشند، در بانک ملی ایران افتتاح حساب کرده‌اند و انگیزه ما در این بانک همواره ارائه خدمات آسان‌تر به مردم عزیز کشورمان بوده و خواهد بود.

نجارزاده با اشاره به اجرای پروژه عملیاتی‌سازی کارت ملی هوشمند در بانک ملی ایران با همکاری سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: چاپ کارت ملی هوشمند در سال‌های گذشته یک دغدغه مهم در کشور بود که با تلاش همکارانم در بانک، شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران و تعامل سازمان ثبت احوال کشور در دستور کار قرار گرفت و توانستیم این خدمت بزرگ را به مردم ارائه کنیم.

مدیرعامل بانک ملی ایران توسعه ابزارهای اعتباری مناسب‌تر و شفاف‌تر را یکی از مهم‌ترین ثمرات این تفاهم با سازمان ثبت احوال کشور دانست و تأکید نمود: با دسترسی به اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور می‌توانیم با سرعت بالاتر و به صورت شفاف‌تر، مشتریان را اعتبارسنجی، رتبه بندی و در نهایت خدمات را با کیفیت بیشتر به هم‌وطنان ارائه کنیم.

وی بهره‌برداری بانک از سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی، استعلام نشانی افراد و سامانه پایگاه سببی و نسبی و همچنین سرویس رمز کارت ملی این سازمان را از دیگر موضوعات این تفاهم بیان و اظهار کرد: ارائه تبادل اطلاعات برای عملیاتی شدن کارت هوشمند ملی به جای کارت بانکی و طراحی و تولید سرویس‌های متناظر از جمله سرویس تطبیق اثر انگشت کارت ملی (MOC) از موضوعات مهم این تفاهم‌نامه است.

هاشم کارگر معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه بانک ملی ایران پس از تأسیس خود و به‌ویژه دوران انقلاب اسلامی خدمات شایانی را به مردم ارائه کرده است، گفت: در این تفاهم قرار است از توانمندی‌های دو دستگاه در ارتقای خدمات زیرساختی کشور بهره ببریم و یکی از راهبردهای اصلی سازمان ثبت احوال کشور ارائه خدمات ارزان‌تر به مردم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند بانک ملی ایران می‌باشد که ارتباط و تعامل بالایی با مردم دارند.

وی با اشاره به پیاده‌سازی قابلیت‌های کارت هوشمند ملی در کشور با همکاری بانک ملی ایران تصریح نمود: این رویداد بزرگ را در کشور با بانک ملی ایران آغاز کرده‌ایم و هدف ما این است که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، مردم بتوانند خدمات بانکی خود را با کارت هوشمند ملی دریافت نمایند.

کارگر با اشاره به تصویب طرح تجمیع خدمات بانکی و دولتی در کارت هوشمند ملی در برنامه هفتم توسعه کشور بیان کرد: در استفاده از مدارک هویتی چه برای کارت ملی و چه سایر حوزه‌ها، ظرفیت‌های خوبی در بانک ملی ایران وجود دارد که به صورت حداکثری از آن استفاده خواهیم نمود.

معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه بانک ملی ایران و این سازمان از قدیمی‌ترین دستگاه‌های دولتی خدمت‌رسان در کشور هستند که توفیقات خوبی در ارائه خدمات به مردم و دستگاه‌های گوناگون داشته‌اند، ادامه داد: به دنبال ایجاد سامانه هویتی مبتنی بر سامانه‌های دیجیتال هستیم تا بتوانیم خدمات عمومی را هرچه بیشتر و بهتر به صورت غیرحضوری به مردم ارائه کنیم و این هم‌افزایی با بانک ملی ایران می‌تواند اتفاقات خوبی را در این زمینه خلق نماید.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری سازمان ثبت احوال کشور نیز با تأکید بر اینکه بانک ملی ایران یکی از قدیمی‌ترین بانک های کشور با زیرساخت‌های مناسب می‌باشد و در این تفاهم‌نامه همکاری به دنبال بهبود فرآیندها و اقدامات مشترک برای افزایش آسایش مردم هستیم، گفت: حرکت نظام بانکی می‌تواند منشاء احراز هویت هوشمند برای تمامی بازارها و زیرساخت‌های اصلی نظام‌های رتبه‌سنجی و اعتبارسنجی در کشور باشد.

در این تفاهم‌نامه قرار است کارگروه‌های مشترکی در راستای عملیاتی نمودن احراز هویت هوشمند در نظام بانکی کشور، تدوین و ارائه طرح‌های کسب‌و‌کار مبتنی بر هویت مکان‌محور در تعامل با نظام اعتبارسنجی و رتبه‌سنجی، همکاری در چاپ و صدور شناسنامه و کارت ملی و همچنین تدوین و ارائه طرح‌های کسب و کار مبتنی بر احراز هویت غیرحضوری، تشکیل شوند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=75075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.