• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

توسعه اکتشاف توسط “چادرملو” دغدغه های توسعه پایدار را برطرف می کند

  • کد خبر : 79481
  • 08 آبان 1402 - 11:33
توسعه اکتشاف توسط “چادرملو” دغدغه های توسعه پایدار را برطرف می کند

رئیس هیات عامل ایمیدرو بر افزایش فعالیت های اکتشافی در شرکت چادرملو تاکید کرد و گفت: مسیر توسعه های این مجموعه از اکتشاف می گذرد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمد رضا موثقی نیا که در نشست کنترل مدیریتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سخن می گفت، تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که این شرکت برای توسعه اکتشافات انجام داده، نگرانی های مربوط به تامین مواد اولیه و توسعه پایدار برطرف خواهد شد.

وی در این جلسه که مدیر عامل و برخی اعضا هیات مدیره به همراه معاونان شرکت چادرملو و همچنین معاونان و مدیران ایمیدرو حضور داشتند، افزود: با توجه به اقدامات جدید این شرکت در بخش اکتشاف از جمله ایجاد شرکت تخصصی با ترکیب سهامداری جدید، توسعه پایدار که پیش نیاز آن تامین مواد برای “چادرملو” خواهد بود برطرف می شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تحقق اهداف صادراتی چادرملو را از اولویت های این شرکت دانست. وی همچنین گفت: برنامه هایی که چادرملو در پیاده سازی نظام هوشمندسازی و نسل چهار تکنولوژی، کاهش مصرف انرژی و هزینه تمام شده و نیز بومی سازی دارد، قابل توجه است.

موثقی نیا با اشاره به اینکه این شرکت طرح های متعددی در زنجیره معدن در حال اجرا دارد، خواستار رعایت زمان بندی در راه اندازی پروژه ها شد. موثقی نیا ادامه داد: با توجه به ترکیب سهامداران این شرکت، تحقق اهداف پیش رو، دست یافتنی است.

برآورد ارزش بومی سازی نیمه نخست برابر با کل سال ۱۴۰۱

در این نشست امیرعلی طاهرزاده با اشاره به ترکیب جدید سهامداری در شرکت تخصصی اکتشاف در مجموعه “چادرملو” گفت: در حال حاضر در سه محدوده در حال اکتشاف هستیم.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو درباره بومی سازی و صرفه جویی ارزی ایجاد شده گفت: در این راستا طی سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵٫۶ میلیون یورو صرف جویی ارزی ایجاد شد و این رقم در سال گذشته به ۲۵ میلیون یورو رسید. به گفته طاهرزاده، برآورد عملکرد بومی سازی نیمه نخست امسال برابر با کل سال گذشته بود و به ۲۵ میلیون یورو رسیده است.

مدیر عامل معدنی و صنعتی چادرملو درباره تامین برق در این شرکت گفت: در حال حاضر مجموع نیاز برق چادرملو پس از اجرای طرحهای توسعه برنامه ریزی شده ۹۵۰ مگاوات است که برنامه ریزی جهت تامین آن از طریق نیروگاه های فعلی و طرح های توسعه نیروگاهی در دست اجرا، تامین خواهد شد .

وی اظهار داشت: شرکت چادرملو امسال برنامه افزایش سرمایه را با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده و طرح های توسعه در دست اجرا، در دستور دارد .

به گفته وی، تمام تلاش شرکت در سال جاری حفظ تولید در بخش هایی از کارخانه های تولیدی و افزایش تولید در کارخانه های پایین دستی با برنامه ریزی هوشمند و افزایش بهره وری است. همچنین اجرای طرهای توسعه هدفمند به منظور توازن تولید و تکمیل زنجیره در اولویت های شرکت است .

طاهرزاده در پایان سخنانش، به چالش های پیش روی شرکت اشاره کرد و گفت: تامین مواد اولیه، افزایش میزان حق انتفاع و محدودیت های انرژی در دسترس، بخشی از چالش های پیش روی شرکت خواهد بود که سعی شده است با برنامه ریزی مناسب مرتفع شوند .

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=79481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.