• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

توافق ایران و ارمنستان برای افزایش مبادلات تجاری به ۳ میلیارد دلار در سال

  • کد خبر : 85624
  • 29 بهمن 1402 - 9:17
توافق ایران و ارمنستان برای افزایش مبادلات تجاری به ۳ میلیارد دلار در سال

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه ارمنستان، شریک راهبردی در روابط اقتصادی برای ایران است، از توافق دو کشور برای افزایش سطح مبادلات تجاری به ۳ میلیارد در سال دلار خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایرنا، داود منظور امروز (پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه) در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان، اظهار کرد: کشور ارمنستان علاوه بر یک همسایه بسیار مهم، یک شریک راهبردی در روابط اقتصادی و تجاری برای ایران محسوب می‌شود و از این جهت برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی دو کشور برای ما حائز اهمیت است.

وی افزود: برگزاری این اجلاس یک دستاورد مهم در جهت توسعه همکاریی‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهور ارمنستان‌ محسوب می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: مذاکرات بسیار سازنده و خوبی به صورت فشرده طی دیروز و امروز بین دو کشور انجام شده و بیش از ۲۰ دستگاه، وزارتخانه و سازمان دولتی ایران در این مذاکرات حضور داشتند. پیگیری توافقات اجلاس کمیسیون هفدهم که سال گذشته در ایروان انجام شده بود و همچنین زمینه‌های همکاری‌های بیشتر در این سند مورد بررسی قرار گرفت.

منظور تاکید کرد: امروز ما یک سندی را امضا کردیم که شامل ۲۱ بند در ۱۹ حوزه مختلف بین ایران و ارمنستان را شامل می‌شود که سطح همکاری‌ها را برای سال آینده ترسیم می‌کند.

وی ادامه داد: تشکیل کمیته ویژه یکی از موضوعات مهم در تفاهمنامه جدید است که مقرر شده نشست مشترک کمیته همکاری‌های ویژه بعد از ۶ ماه در ایروان برگزار شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: موضوعات همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، گمرک، مناطق آزاد، حمل و نقل و نفت و گاز جزو کلیدی‌ترین محورهای مورد توافق است و از همه افرادی که در تنظیم این سند نقش داشتند، تشکر می‌کنم.

منظور در پایان گفت: همان‌طور که معاون نخست وزیر ارمنستان عنوان کرد امیدواریم امضای این سند، بتواند در جهت تعمیق و توسعه روابط دو کشور و رساندن سطح مبادلات به ۳ میلیارد دلار که روسای جمهور دو کشور توافق کردند، اقدامات اقدامات و گام‌هایی را برداریم.

به گزارش ایرنا، هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، از روز گذشته (چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه) با حضور هیات‌هایی از معاونان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دو کشو، به میزبانی سازمان برنامه و بودجه در تهران آغاز شد.

امروز نیز با دیدار و گفتگوی داودی منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورمان و معاون نخست‌وزیر جمهوری ارمنستان با امضای چند تفاهم‌نامه، به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=85624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.