• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

تملک ۱۴۰ هکتار از اراضی سد « نمرود» باقی مانده است

  • کد خبر : 28770
  • 13 آبان 1400 - 18:52
تملک ۱۴۰ هکتار از اراضی سد « نمرود» باقی مانده است

رویداد خبر – وزیر نیرو از تملک ۵۰۰ هکتار از ۶۴۰ هکتار اراضی مورد نیاز برای سد خبر داد و افزود: ۱۴۰ هکتار باقیمانده که در نظر داریم، در حداقل زمان این تملک انجام شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل ازخبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد مخزنی «نمرود» طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون یک پنجم از حجم آب رودخانه در پشت سد ذخیره می‌شود که با اتمام تملک‌ها؛ از تمام ظرفیت سد برای مصارف مختلف بین دو استان بهره گیری خواهد شد.

وی افزود: سد نمرود یکی از بهترین سدهایی است، که در کشور ساخته شده و حجم مخزن این سد ۱۳۸ میلیون متر مکعب است و قرار است، این سد تأمین آب شرب و صنعتی منطقه را بر عهده بگیرد، عملیات اجرایی این سد ۱۰ سال پیش آغاز و به مراحل نهایی رسیده اما به دلیل مشکلاتی در تملک اراضی دریاچه متوقف شده است.

وزیر نیرو از تملک ۵۰۰ هکتار از ۶۴۰ هکتار اراضی مورد نیاز برای سد خبر داد و افزود: ۱۴۰ هکتار باقیمانده که در نظر داریم، در حداقل زمان و با ردیف اعتبارات ملی هرچه سریع‌تر تملک اراضی انجام شود و بتوانیم، ۱۳۸ میلیون متر مکعب را در سد ذخیره کرده و سالانه ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب نیز به پایین دست برای مصارف صنعت و کشاورزی جاری کنیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=28770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.