• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

تلاش فولاد مبارکه تولید محصولاتی است که خودروسازان را از واردات قطعات بی‌نیاز کند/ ریومپ نورد سرد فولاد مبارکه تاثیری در کاهش عرضه محصولات این شرکت نداشته‌است

  • کد خبر : 75610
  • 29 مرداد 1402 - 12:03
تلاش فولاد مبارکه تولید محصولاتی است که خودروسازان را از واردات قطعات بی‌نیاز کند/ ریومپ نورد سرد فولاد مبارکه تاثیری در کاهش عرضه محصولات این شرکت نداشته‌است

رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، در گفت‌وگو با «معدن‌مدیا» بیان کرد: حدود ۱۳ درصد از فروش فولاد مبارکه به تولیدکنندگان قطعات خودروسازی و خودروسازان است.

وی افزود: همچنین حدود ۶۵ درصد از محصولات سرد فولاد مبارکه نیز راهی صنایع خودروسازی می‌شود.
حیدری اظهار داشت: اخیراً نگرانی‌هایی در این خصوص وجود داشته که فولاد مبارکه به علت ریومپ نورد سرد خود، کاهش عرضه در محصولات سرد داشته باشد اما خوشبختانه با توان فنی و مدیریتی قوی، فاز اول ریومپ نورد سرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین شکل انجام شد و هیچ تاثیر منفی در عرضه محصولات این شرکت نداشت.
وی افزود: این ریومپ فاز دو و سه نیز دارد که پیش‌بینی ما این است که تا انتهای سال تاثیری در کاهش عرضه محصولات سرد نخواهد داشت و خودروسازان و قطعه‌سازان بدون نگرانی می‌توانند محصول سرد مورد نیاز خود را تامین کنند.

حیدری با اشاره به این که برای صادرات، ابتدا باید نیاز داخل رفع شود، ادامه داد: تلاش همه ما باید این باشد که در تولیدات خود ابتدا نیاز داخل را در نظر بگیریم. در فولاد مبارکه هم همه سعی ما بر این است که ابتدا عرضه‌های داخلی صورت بگیرد تا تولیدکنندگان داخلی نیازشان رفع شود.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تاکید کرد: همچنین واردات بی‌رویه در شرایطی که توان تولید برخی محصولات در داخل کشور وجود دارد، به تولیدکنندگان ضربه می‌زند. شرکت‌های بزرگی مثل فولاد مبارکه برخی محصولات را به طور منظم و دائم تولید و عرضه می‌کنند. در چنین شرایطی نباید ارز کشور صرف واردات شود.

حیدری بیان کرد: در دوره مدیریت فعلی فولاد مبارکه توجه زیادی به طرح‌های توسعه شده است؛ در کنار ابرپروژه نورد گرم، طرح‌های متعدد و بزرگ دیگری در حال اجرا است که طی روزهای آینده شاهد افتتاح اولین آن‌ها، یعنی فاز اول نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی، خواهیم بود.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در حال حاضر رکودی بر کل بازارهای جهانی حاکم شده است و همچنین شاهد ارزان‌فروشی محصولات فولادی توسط برخی کشورها هستیم. محصولات فولاد مبارکه نیز از سال گذشته کاهش قیمت داشته است و متناسب با بازارهای جهانی پیش می‌رود.

حیدری تاکید کرد: اولویت اول ما عرضه محصولات به تولیدکنندگان داخلی است. اگر برای هر محصولی نیاز داخلی وجود داشته باشد، قطعا این محصول اولویت ما برای صادرات نخواهد بود. پس از اینکه اطمینان حاصل شد که نیاز داخل رفع شده است، در صورتی که شرایط بازارهای جهانی و قیمت ارز صرفه اقتصادی داشت، برای صادرات اقدام می‌کنیم.

وی بیان کرد: در حال تعامل با وزارت صمت و بورس کالا هستیم که فرایندی اتخاذ شود که محصولات فولاد مبارکه به دست مصرف‌کنندگان اصلی و تولیدکنندگان برسد.

حیدری اظهار داشت: تعاملی که با خودروسازان داشتیم موجب شده بتوانیم محصولات ویژه کیفی را که در حال مطالعه و یا تولید است را به این صنایع عرضه کنیم تا بتوانند کیفیت محصولات خودرویی خود را افزایش دهند. در حال حاضر بخشی از ارز کشور صرف واردات قطعاتی می‌شود که فولادسازان داخلی امکان ساخت آن را ندارند. تلاش ما در فولاد مبارکه بر این بوده که به سمت تولید محصولات کیفی برویم که خودروسازان را از واردات قطعات بی‌نیاز کند. خوشبختانه شرکت ورق خودرو چهارمحال بختیاری با موفقیت در این زمینه در کنار فولاد مبارکه گام برمی‌دارد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=75610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.