• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0

تفویض اختیار بیشتر به مدیریت های استانی/ مشتری محوری یک اصل اساسی در نظام بانکی

  • کد خبر : 59003
  • 05 آذر 1401 - 16:08
تفویض اختیار بیشتر به مدیریت های استانی/ مشتری محوری یک اصل اساسی در نظام بانکی

دکترعلی خورسندیان: تفویض اختیار بیشتر به شعب، افزایش بهره وری را به دنبال خواهد داشت و سبب تسهیل و تسریع امور بانکی خواهد شد.

 روابط عمومی بانک صنعت و معدن، مدیرعامل این بانک که به همراه عسکری عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل، ولی الهی معاون اعتبارات و راهبری شعب و ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک، روز چهارشنبه دوم آذرماه به استان گلستان سفر کرده بود، در جلسه با استاندار این استان از لزوم تفویض اختیار به مدیریت های استانی و شعب سخن گفت و افزود: تفویض اختیارات بیشتر به شعب اگرچه مسؤلیت بیشتری برای آنان ایجاد می کند که دقت نظر و نظارت بیشتر آنان را می طلبد اما سبب تسهیل و تسریع خدمت رسانی به مشتریان به خصوص در بخش اعطای اعتبارات و تسهیلات خواهد شد.
وی عنوان داشت: ما در قبال تولیدکنندگان وظیفه خطیری بر عهده داریم و مشتری محوری، یک اصل اساسی و حرفه ای در نظام بانکی است که خوشبختانه تمامی همکاران با یک تفکر تیمی و کار گروهی منسجم در تلاش برای تحقق این اصل و رضایت مشتریان و ارتقای برند بانک هستند.
در این جلسه استاندار استان گلستان نیز با تقدیر از اقدامات بانک صنعت و معدن در حمایت از واحدهای تولیدی استان اظهار داشت: این بانک خود را متعهد به حفظ اشتغال در این استان کمتر برخوردار کشور می داند و برای احداث واحدهای جدید صنعتی مشارکت های خوبی با بخش خصوصی استان داشته است اما با توجه به اقلیم متفاوت این استان نسبت به استان های گیلان و مازندران برای کشاورزی انتظارات بیشتری برای توسعه بخش صنعت آن از شبکه بانکی وجود دارد.
وی عنوان داشت: ظرفیت های بسیاری در این استان وجود دارد اما هنوز درگیر ایجاد زیرساخت ها هستیم و اگر شبکه بانکی بر حمایت های خود بیفزاید، می توانیم از مزیت های رقابتی این استان بهره مند شویم.
دکتر خورسندیان در ادامه در جمع کارکنان مدیریت استانی بانک صنعت و معدن حضور پیدا کرد و ضمن تقدیر از تلاش های کارکنان آن و اشاره به ارزش سرمایه انسانی در بانک، اظهار داشت: مهمترین دارایی هر سازمانی، سرمایه انسانی آن است پس باید روی ارتقاء سرمایه انسانی کار کنیم و گردش شغلی را به منظور تقویت بنیه تخصصی و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به مشتریان به عنوان یک اصل اساسی در حوزه سرمایه انسانی به کار ببریم که خوشبختانه اقدامات مناسبی در این زمینه در حال انجام است.
وی ادامه داد: درخصوص معیشت کارکنان اقدامات مثبتی به انجام رسیده اما باید از ظرفیت های قانونی برای بهبود بیشتر وضعیت کارکنان و رسیدگی به درخواست های آنان استفاده کنیم.
وی همچنین پاسخگو بودن را از مهمترین خصیصه های همکاران بانک دانست و عنوان کرد: به منظور اجرای این مهم، سامانه ارتباط مستقیم با مدیرعامل در سایت اینترنت بانک برای ارتباط بیشتر مشتریان و کارکنان ایجاد شده تا در کمترین زمان درخواست ها، پیشنهادات و انتقادات سازنده مشتریان و همکاران در اقصی نقاط کشور دریافت شده و مورد بررسی قرار گیرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن تأکید کرد: با توجه به شعبه محور نبودن این بانک، افزایش درآمدهای کارمزدی، ساز و کارهای متفاوت و خلاقانه ای را می طلبد و تاسیس یک شرکت تامین سرمایه می تواند روی منابع کارمزدی ما یک تحول اساسی ایجاد نماید که مقدمات این کار نیز در حال انجام است.
در ادامه حسین عسکری عضو هیأت مدیره این بانک ضمن تشکر از زحمات محمد رضا عسگری عامل و تلاشها و زحمات کارکنان مدیریت استانی و آرزوی توفیق برای آنان اعلام داشت: در بازدید هایی که از واحدهای تولیدی داشتیم مطرح شد که بانک صنعت و معدن یک برند خوشنام در بین صنعتگران و کارآفرینان است و این نشان دهنده تلاش و حرفه ای گری تمامی کارکنان این بانک است.
وی بیان داشت: احراز درست اهلیت مشتری مهمترین موضوع در پرداخت تسهیلات می باشد و در بحث ارائه خدمات بانکی به خصوص تخصیص اعتبارات و تسهیلات چنانچه دقت شود تخصیص درستی اتفاق خواهد افتاد و منابع در جای صحیح به کار گرفته می شود و در مقابل ارزش افزوده ایجاد می شود.
وی همچنین از لزوم بازنگری در وصول مطالبات سخن گفت و اشاره کرد: اعتبار سنجی متقاضیان تسهیلات مبحث بسیار مهمی است و باید خوش حسابی و بدحسابی مشتریان در ارائه تسهیلات لحاظ شود.
وی خطاب به کارکنان این مدیریت استانی بیان داشت: مشتری مدار باشید و برای مشتریانتان وقت بگذارید، کار تیمی را بیشتر تقویت کنید و تعهد به انجام خدمات مشتری محور را افزاییش دهید؛ کارتیمی ارزش افزوده ایجاد می کند. اگر مشکلات استان را بدانیم تعهد ما نسبت به کار بیشتر می شود و می توانیم علاوه بر توسعه اقتصادی استان، جایگاه بانک را در ذهن ذینفعان ارتقاء بدهیم.
در خلال این جلسه محمدرضا عسگری عامل مدیر پییشین استان گلستان، گزارشی از آمار و عملکرد ۵ ساله بانک ارائه نمود و در ادامه علیرضا محبی مدیر جدید استان برنامه های خود به منظور ارتقاء وضعیت صنعتی استان را تشریح نمود.
همچنین در این سفر، مراسم معارفه علیرضا محبی سرپرست مدیریت بانک صنعت و معدن استان گلستان و سرپرست شعبه گرگان بانک صنعت و معدن و تقدیر از محمدرضا عسگری عامل مدیریت پیشین آن برگزار شد و حاضران برای آنان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون نمودند.
علیرضا محبی پیش از این سمت، ریاست شعبه آمل این بانک را بر عهده داشته است و عسگری عامل نیز مدیریت بانک صنعت و معدن در استان خراسان شمالی را بر عهده خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=59003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.