• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

تعویض ریل مسیر ماشین حمل کلاف در واحد باکس‌آنیلینگ نورد سرد

  • کد خبر : 78670
  • 23 مهر 1402 - 15:28
تعویض ریل مسیر ماشین حمل کلاف در واحد باکس‌آنیلینگ نورد سرد

به‌منظور ترمیم ساییدگی ریل‌های مسیر خط باکس‌آنیلینگ و انبار و پیشگیری از خارج شدن ماشین حمل کلاف، ریل مسیر یادشده با اتکا به دانش فنی کارشناسان فولاد مبارکه، پس از خم‌کاری که به تخصص منحصربه‌فرد نیاز دارد، با صرف حدود ۷۲ ساعت تلاش مداوم با موفقیت تعویض شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، فورمن تعمیرات مکانیک واحد باکس‌آنیلینگ فولاد مبارکه گفت: با توجه به موقعیت خطوط باکس‌آنیلینگ و انبار بعد از این خط که به‌صورت موازی جانمایی و احداث شده است، فرایند انتقال کلاف‌های آنیل‌شده به این انبار توسط ۸ دستگاه ماشین حمل کلاف (بوجی) انجام می‌پذیرد و هرگونه اختلال در عملکرد این تجهیزات و ریل‌های مربوطه منجر به توقف این خط و تحت‌الشعاع قرار گرفتن کلیه خطوط زنجیره تولید کلاف سرد می‌گردد.

بهروز سیفی، با بیان اینکه مسیر ریلی طراحی‌شده به‌گونه‌ای است که دارای دو محدوده پیچ ۹۰ درجه‌ای است ادامه داد: این ریل‌ها در یک شعاع بسیار کم ۸ متری خم شده و در ماه‌های اخیر، پس از گذشت حدود ۳۰ سال از زمان بهره‌برداری دچار ساییدگی شده بودند، به‌گونه‌ای که هر لحظه امکان خارج شدن بوجی‌های حامل کلاف در محل پیچ‌های مذکور و توقف خط تولید وجود داشت. ازآنجا‌که این موضوع هر روزه تشدید می‌شد و توقفات طولانی‌مدت به تولید تحمیل می‌کرد لازم بود به‌صورت اضطراری و فوری، جهت رفع مشکل اقدام می‌شد.

وی عنوان کرد: پس از بررسی نقشه‌ها و مدارک این خط که بعضاً به‌صورت کامل نیز در اختیار نبود، مشخص شد که خم کردن این نوع ریل در شعاع ذکرشده یک فعالیت تخصصی است که شرکت‌های محدودی در کشور می‌توانند آن را انجام دهند. پس از بازدیدها و مذاکرات به‌عمل‌آمده با برخی از شرکت‌ها، با توجه به زمان توقف درخواست‌شده و اضطرار به‌وجودآمده در این خط، امکان انجام این فعالیت توسط پیمانکار بیرونی وجود نداشت؛ بنابراین با تکیه بر توانمندی و دانش کارشناسان واحد، اجرای این فعالیت در داخل واحد در دستور کار قرار گرفت.

به گفته فورمن تعمیرات مکانیک واحد باکس‌آنیلینگ، در این خصوص جلسات فشرده برای برنامه‌ریزی و اجرای این فعالیت برگزار گردید و با طراحی شابلون موردنیاز در سایت، فرایند انتقال کلاف متوقف شد و ریل پیچ‌های ذکرشده پس از خم شدن در واحد با صرف حدود ۷۲ ساعت با تلاش مداوم همکاران با موفقیت تعویض شد.

 در همین زمینه علی احتشام، تکنسین برنامه‌ریزی تعمیرات دفترفنی تعمیرات نیز گفت: این فعالیت با همکاری خوب همکاران مجرب جوشکار، برشکار و مونتاژکار تعمیرات مرکزی و با صرف ۴۰۰ نفر ساعت و با تلاش کارشناسان و تعمیرکاران واحد باکس‌آنیلینگ و صرف حدود ۳۰۰ نفر ساعت بدون حادثه انجام شد.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=78670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.