• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

تصویب صورت های مالی شرکت آسان پرداخت پرشین در مجمع صاحبان سهام

  • کد خبر : 73996
  • 01 مرداد 1402 - 6:39
تصویب صورت های مالی شرکت آسان پرداخت پرشین در مجمع صاحبان سهام

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسان پرداخت پرشین (سهامی عام) با حضور ۸۶ درصد از سهامداران، اعضای هیات مدیره، حسابرس و بازرس قانونی، نماینده شرکت فرابورس ایران و جمعی از مدیران ارشد شرکت برگزار شد .

به گزارش رویداد خبر ، مدیرعامل شرکت آساپ پرداخت با اشاره به ماموریت شرکت که شامل ارائه خدمات مالی و فناوری دیجیتال است گفت، در حال حاضر، این شرکت ۱۳۰ سرویس پرداخت را ارائه می‌دهد و با ۱۸ بانک قرارداد دارد. بر اساس این خدمات، ۲۱ میلیون کاربر فعال ماهانه و یک میلیون کاربر فعال روزانه در این شرکت وجود دارند.

فراهانی با اعلام اینکه ۴۸ درصد تراکنش‌های اینترنتی به شرکت آسان پرداخت تعلق داردگفت: در دوره‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، رشد عملیاتی این شرکت حدود ۱۲ درصد بوده است؛ اما این رشد در شرکت‌های جانبی سه برابر بوده و در سود خالص نیز حدود ۴ درصد ثبت شده است. از طرف دیگر، شرکت‌های جانبی با رشدی ۲۵۰ درصدی، زیان را جبران کرده‌اند.

او اعلام کرد که در ۶ شرکت جانبی سهامی بیش از ۵۰ درصد سهام داریم و استراتژی ۵ ساله شرکت را در حوزه عملیاتی تکمیل کرده‌ایم. همچنین، اقدامات موثری در راستای حاکمیت شرکتی و مدیریت ریسک و بهبود عملکرد مالی انجام داده‌ایم. فراهانی همچنین افزود که شبکه نمایندگی شرکت در سال گذشته بهبود یافته و فروش پوز، به عنوان سودآورترین برنامه غیرعملیاتی شرکت، توسعه یافته است.

مدیرعامل شرکت آسان پرداخت با تاکید بر اینکه شرکت را با وجود کاهش هزینه ها سودآور نگهداشته ایم، اظهار کرد:  در چهار سال اخیر، درآمد شرکت از ۵۲۰۰ میلیارد تومان به ۷۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سود خالص نیز بهبود یافته است. با توجه به تغییر کامزدها، امیدواریم که رشد سودآوری بهبود یابد.

او افزود که بدهی‌های جاری شرکت نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۶ درصد کاهش یافته‌اند و دارایی‌های غیرجاری نیز رشد داشته‌اند؛به‌طوری‌که دارایی‌های ثابت حدود ۲۱ درصد، دارایی‌های نامشهود حدود ۳۱ درصد و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت حدود ۱۳۹ درصد رشد داشته‌اند. همچنین، حقوق مالکانه نیز به دلیل سود انباشته، ۲۸ درصد رشد داشته است. او همچنین افزود که نرخ بازده دارایی‌ها ۵ دهم درصد و نرخ بازده حقوق صاحبان سهام ۱۰ درصد افزایش یافته‌اند.

مدیرعامل شرکت آپ اعلام کرد که در سال ۱۴۰۱، شرکت آسان پرداخت ۹۹.۱ میلیارد تومان بوده و هر سهم به ازای ۱۷.۹ تومان به فروش می‌رسیده است.

در مجمع عمومی آپ اعلام شد که در یک سال گذشته افزایش سرمایه در سه زیرمجموعه شرکت انجام شده و امسال شرکت اصلی هم افزایش سرمایه را دنبال می کند. از طرف دیگر موضوع افزایش یک درصدی شرکت مطابق قوانین و مقررات بازار اول اجرایی خواهد شد.

سود به ازای هر ۱۷.۹ تومان بوده که ۱۰ درصد آن یعنی ۱.۸ ریال به صورت نقدی تقسیم شد

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=73996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.