• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

0

تثبیت جریان‌های درآمدی پایدار بانک سینا

  • کد خبر : 83373
  • 19 دی 1402 - 18:38
تثبیت جریان‌های درآمدی پایدار بانک سینا

بررسی صورت‌های مالی بانک سینا بر اساس عملکرد ۹ ماهه حکایت از افزایش و تثبیت جریان‌های درآمدی پایدار در این بانک دارد.

بررسی صورت‌های مالی بانک سینا بر اساس عملکرد ۹ ماهه حکایت از افزایش و تثبیت جریان‌های درآمدی پایدار در این بانک دارد.

بر اساس این گزارش، سیاست‌های اجرایی بانک سینا در خصوص جذب سپرده اثربخش بوده و در یک سال گذشته، شاهد رشد چشم‌گیر ۲۵٫۳ هزار میلیارد تومانی سپرده‌های این بانک و رسیدن مجموع آنها به حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده‌ایم. روشن است که هر چه میزان منابع در دسترس بانک بیشتر باشد، قدرت تسهیلات‌دهی و در نتیجه، کسب درآمد از محل اعطای تسهیلات نیز بیشتر خواهد بود. تحت تأثیر افزایش توان تسهیلات‌دهی بانک، حجم تسهیلات اعطاشده در آذرماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان گزارش شده که در قیاس با آذرماه سال ۱۴۰۱ رشد ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

با عملکرد گفته‌شده، اصلی‌ترین مجرای درآمدی بانک سینا یعنی عایدی حاصل از اعطای تسهیلات با ثبت رشد یک هزار و ۵۵۶ میلیارد تومانی در ۹ ماهه اول امسال در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، به بیش از شش هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که در آذرماه سال جاری با شناسایی ۹۱۳ میلیارد تومانی درآمد از محل اعطای تسهیلات، رکورد درآمدی جدیدی برای بانک سینا ثبت شده است. این درآمد در ماه قبل از آن، ۷۹۷ میلیارد تومان گزارش شده است، یعنی ظرف یک ماه گذشته، شاهد رشد ۱۱۶ میلیارد تومانی ارزش درآمدهای ورودی به کسب‌وکار بانک از محل اعطای تسهیلات بوده‌ایم.

وجه تمایز عملیات بانک سینا با سایر رقبا آنجاست که با وجود افزایش درآمد اعطای تسهیلات، سود پرداختی به سپرده‌گذاران که اصلی‌ترین مجرای خروجی نقد کسب‌وکار است، تنها به میزان دو میلیارد تومان افزایش یافته و این یعنی مدیریت بهینه و اقتصادی منابع در دسترس در این بانک.

وسینا از معدود نمادهای بانکی بوده که تراز عملیاتی مثبت گزارش می‌کند. در دوره ۹ ماهه منتهی به آذرماه ۱۴۰۲، تراز عملیاتی بانک رقم مثبت چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان محاسبه شده که در قیاس با دوره مشابه شاهد جهش چشمگیر ۹۱ درصدی این شاخص مالی مهم هستیم. بهبود تراز عملیاتی در صنعت بانکی به مثابه رشد حاشیه سود عملیاتی در صنایع تولیدی و بازرگانی بوده و نویدبخش سودسازی به مراتب بیشتر از دوره قبلی است.

بر اساس بررسی صورت‌گرفته، رشد قابل توجهی در میزان سپرده‌های بانک نزد سایر بانک‌ها دیده می‌شود؛ بدین‌صورت که مانده سپرده‌های ریالی و ارزی نزد سایر بانک‌ها در آذرماه سال ۱۴۰۱ تنها ۱۵ میلیارد تومان گزارش شده بود که این رقم در آذرماه سال جاری به بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است. این افزایش حجم سپرده در ۹ ماهه گذشته، درآمدی به ارزش یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای بانک سینابه همراه داشته است.

گفتنی است همانند دوره گذشته، جریان نقدی از بابت هزینه‌های مالی از چرخه مالی کسب‌و کار بانک خارج نشده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=83373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.