• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد دریا محور

  • کد خبر : 60506
  • 27 آذر 1401 - 17:39
تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد دریا محور

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه ایدرو در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت: با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک ایران اهمیت مقوله لجستیک دوچندان است و بخش خصوصی می تواند در این حوزه فعال تر عمل کند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایدرونیوز، منصور آرامی با بیان اینکه استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان می تواند به افزایش بهره وری و سرعت کار در حوزه حمل و نقل کمک کند، تصریح کرد : ما تاکنون در استفاده از تکنولوژی های روز در این حوزه ضعیف عمل کرده ایم و بایستی به سمت هوشمند شدن و حمل و نقل ترکیبی حرکت کنیم.

رئیس فراکسیون اقتصاد دریا محورمجلس با اشاره به ظرفیت های توسعه اقتصاد دریا به ویژه بحث ایجاد اشتغال در کشور گفت : مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) ظرفیت بسیاری در صنایع دریایی کشور دارد که متاسفانه این امکان و ظرفیت به درستی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

آرامی افزود : اگر سفارش کشتی سازی به ایزوایکو داده شود ، کمک بسیاری به بحث اشتغال زایی در منطقه چنوب کشور می شود.

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به تجربه کشورهای توسعه یافته درباره اقتصاد دریا گفت: باید بتوانیم توجه بیشتری را به اقتصاد دریامحور در برنامه هفتم توسعه داشته باشیم تا در نتیجه آن اقتصاد دریا و اقتصاد ملی به تراز مطلوب برسد.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و ۴ شرکت تابعه تحت پوشش از جمله ایزوایکو ، مجتمع صنعتی اسفراین ، شرکت ره نورد و سازمان مدیریت صنعتی در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته حضور دارد .

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=60506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.