• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

تاکید بر سرعت بخشی به جذب منابع در همایش بررسی عملکرد ادارات امور شعب منطقه دو کشور

  • کد خبر : 72135
  • 04 تیر 1402 - 21:02
تاکید بر سرعت بخشی به جذب منابع در همایش بررسی عملکرد ادارات امور شعب منطقه دو کشور

نشست بررسی سه ماه نخست سال جاری عملکرد ادارات امور شعب منطقه دو کشور با حضور عباس شفیعی رئیس هیات مدیره، حسن مونسان عضو هیات مدیره، محمد نجف زاده عضو هیات عامل ومعاون امور شعب و بازاریابی منطقه دو کشور، روسا ، معاونان و کارشناسان ادارات امور شعب استان ها و روسا و معاونین شعب ممتاز و سایر شعب منطقه دو بانک به صورت وبیناری برگزار شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این مراسم عباس شفیعی با بیان این نکته که ادارات امور شعب استان های منطقه دو بانک سهم مطلوب و اثرگذاری در موفقیت و سوددهی بانک دارند، اظهارداشت: سال گذشته توانستیم با تلاش همه همکاران در سراسر کشور یک درصد از سهم بازار را کسب کنیم و امسال بنا داریم با برنامه ریزی های به عمل آمده و هدفگذاری های صورت گرفته در سیاست های اعتباری  و بودجه ریزی این عدد را با تلاش ها و حمایت های همه کارکنان و دلسوزان بانک ملی ایران به دو درصد برسانیم.

وی گفت : با یک برنامه منسجم و مدون در استان ها می توانیم در جذب منابع عملکرد مناسبی داشته باشیم و این راهبرد بی شک به موفقیت ما در کسب سهم از بازار کمک خواهد کرد.

شفیعی با بیان این که کسب سهم بانک از بازار در سال گذشته یک پیشامد نبود، گفت: براساس تحلیل ها و زیرساخت هایی که از سال های اخیر بسترهای آن اجرایی شد منجر به موفقیت بانک طی سال گذشته شد.

شفیعی به فضای رقابتی بانکداری نوین و کسب و کارها در دنیای کنونی اشاره کرد و افزود: باید برای کسب موفقیت و دستاورهای جدید با ریل گذاری جدید از خودمان تغییر، تحول و حرکت را ایجاد کنیم.

وی در ادامه آموزش نیروی انسانی را در بانکداری نوین با اهمیت دانست و افزود: وجود نیروهای متخصص و دلسوز واحدهای منطقه دو در بانک موجب شدند که بانک در نظام بانکی با موفقیت روبرو شود.

همچنین در ادامه این همایش نیز رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران ضمن این مطلب که آماده شنیدن نظرات و پیشنهادات همکاران از اقصی نقاط کشور در حوزه های مختلف بانک هستیم، به تشریح و بررسی موضوعات مختلف پیرامون امور بانکی پرداخت .

وضعیت ارزی، اموزش نیروی انسانی، سامانه مدیریت مشتریان، برنامه ریزی، جذب منابع، حفظ مشتریان، سامانه مدیریت مشتریان، حسن خلق و ارتباط صمیمی با مشتریان نیز از دیگر محورهای سخنان رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران در این همایش بود.

در ادامه این مراسم نیز حسن مونسان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران انتقال تجربه شعب و ادارات موفق به واحدهای دیگر در بخش جذب منابع را لازم و ضروری دانست و افزود: اشتراک گذاری و انتقال روش ها و راههای دست یابی ،  برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها ی ادارات امورشعب  موفق  به سایر واحد ها  ، زمینه کسب دستاوردهای جدید در بانک را فراهم می کند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سهم این بانک در بازار رقابتی موجود، گفت: ادارات امور شعب استان ها، حوزه ها و شعب وظایف و تکالیف سنگینی در سال جاری بر عهده دارند چرا که باید با حسن خلق، ارتباط صمیمی و مستمر با مشتریان برای جذب منابع بیشتر تمام تلاش خود را بکار بگیرند. 

وی جذب منابع جدید را از اولویت های مهم بانک خواند و اظهار کرد : اهمیت جذب سپرده های جدید یکی از اولویت های بانک است و در این راه خدمات دهی به مشتریان مهم است.

مونسان در ادامه این همایش کنترل مصارف را از دیگر ارکان کسب موفقیت در بانک دانست و بر لزوم توجه بیشتر به مشتریان ویژه اعتباری درجهت کمک به بانک در تجهیز منابع و همچنین هم افزایی و هم گرایی تمامی شعب جهت بهبود وضعیت نقدینگی بانک تاکید کرد.

در بخش دیگری از این همایش محمد نجف زاده عضو هیات عامل و معاون امور شعب و بازاریابی منطقه دو کشور با اشاره به این نکته که ارائه راهکارهای مدیران ارشد بانک درباره کاستی ها و مشکلات بانک براساس نظرات و پیشنهادات همکاران شکل می گیرد، گفت: روسای واحدهای سراسر کشور باید با فرهنگ سازی امید به آینده، انگیزه را در همکاران برای موفقیت های آتی ایجاد کنند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال خواهان تلاش حداکثری همکاران در راستای جذب و تجهیز بهینه منابع شد.

عضو هیات عامل بانک بر عزم جدی و هم افزایی همه همکاران برای کسب موفقیت و دستاورهای جدید در بانک تاکید کرده و گفت: براساس هدفگذاری های صورت گرفته امسال باید دو درصد از سهم در شبکه بانکی را به دست آوریم که این موضوع نیازمند عزم جدی، همدلی، همراهی و تلاش مضاعف همه همکاران است. 

وی با اشاره به این نکته که همکاران باید درک درست و دانش کاملی از اهداف و استراتژی های بانک داشته باشند و به طور دائم موقعیت و جایگاه خود را رصد کنند، تصریح کرد: روسای ادارات امور و روسای حوزه ها باید از مطابقت عملکرد واحدهای زیر مجموعه و تک تک کارکنان با الزامات و استراتژی های سازمان اطمینان حاصل کنند و با دید اصلاح گری ضمن بهره گیری از ابزارهای نظارتی، کنترل های لازم بر روند صحیح حرکت واحدها را اعمال کنند.

معاون امور شعب و بازاریابی منطقه دو کشور ادامه داد: روسای واحدها باید با دقت تمامی راهبردها و اهداف ترسیم شده را دنبال کنند و نقش و سهم هر یک از کارکنان در تحقق اهداف یا ناکامی آن ها را در فواصل زمانی معین تعیین و ارزیابی کنند.

وی ظرفیت بالای اقتصادی استان های منطقه دو کشور را چشمگیر و قابل توجه دانست و افزود: مصمم هستیم با وجود ظرفیت های هر استان که در حوزه های نفت، فولاد، پتروشیمی، پالایشگاه ها، معادن متعدد و ظرفیت گردشگری مواجه هستیم یک برنامه اعتباری مستقل در راستای ارائه خدات مالی براساس نیازهای مشتریان در هر یک از استان ها تدوین شود.

نجف زاده در ادامه بر توجه و بکارگیری پیشنهادات سازنده و ایده های نو برای بهینه نمودن شرایط تاکید کرد و گفت: یکی از کارهای بسیار خوب انجام شده بعد از امضای تفاهم نامه با سازمان علوم پزشکی در چند استان، گسترش همکاری های دو جانبه و یا چند جانبه در بخش گردشگری در استان خراسان رضوی بود که با یک باندلینگ چند رأسی با حضور جامعه رستوران داران، جامعه هتل داران مشهد، جامعه آژانس داران، جامعه هتل آپارتمان های مشهد و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با بانک ملی ایران یک زنجیره ایجاد شد. 

وی افزود: هر یک از روسای واحد ها و حوزه ها باید وضعیت تراز مالی بانک و موارد تاثیر گذار بر آن نظیر حساب مرکز، مصارف بهینه، پیگیری و وصول مطالبات و اهمیت جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار را برای تمامی همکاران در همه رده های شغلی تبیین کنند.

نجف زاده با تاکید بر این موضوع که نگاه همکاران باید از وظیفه محور به فرایند محور تغییر یابد و فرآیند های معیوب شناسایی و اصلاح شود، خاطرنشان کرد: با بهبود و اصلاح برخی فرایندها بخشی از مشکل کسر کادر مرتفع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش روزآمدی و نیازسنجی مداوم مشتریان و تعریف محصول را از مهمترین وظایف همکاران در استان ها دانست و افزود: ارزیابی عملکرد مستمر تاثیر بسیاری بر انگیزش کارکنان و پیشرفت واحدها دارد .

نجف زاده مشارکت همگانی برای ارتقای جایگاه بانک ملی ایران را خواستار شد و با تاکید بر این که اخلاق حرفه ای باید در تک تک کارکنان بانک جریان داشته باشد، ‌ اظهار امیدواری کرد با طرح های پیش رو شاهد کسب بیشتری از سهم بازارباشیم.

گفتنی است، در این جلسه حضوری- وبیناری که با مشارکت اعضای هیات مدیره و هیات عامل و جمعی از مدیران ارشد بانک برگزار شد، تنی چند از روسای ادارات امور شعب گزارشی از عملکرد واحدهای تابعه ارائه کردند و در ادامه به بیان و طرح دیدگاه های خود درباره مسائل بانک پرداختند و با ارائه پیشنهاداتی، راهکارهای خود برای عملیاتی کردن هر چه بهتر برنامه های بانک را مطرح کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=72135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.