• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

تاکسی‌های برقی ایران‌خودرو وارد تهران می‌شوند

  • کد خبر : 84413
  • 09 بهمن 1402 - 16:48
تاکسی‌های برقی ایران‌خودرو وارد تهران می‌شوند

سرپرست سازمان تاکسی‌رانی شهر تهران با بیان این‌که گروه صنعتی ایران خودرو یکی از خودروسازان بزرگ‌ کشور به شمار می‌رود که دغدغه طراحی و تولید خودروهای برقی را مد نظر قرار داده است، گفت: سازمان تاکسی‌رانی شهر تهران، ضمن شناخت کافی از این توان و ظرفیت، در همکاری با ایران خودرو، مایل به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از خودروهای برقی است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایکوپرس- شادی مالکی در نشست مشترک با مدیران ایران‌خودرو که با هدف ارزیابی وضعیت سه خودروی برقی پیشنهادی این شرکت برگزار شد، با بیان این‌که با توجه به افزایش آلایندگی، مصرف سوخت و ضرورت ارتقای ایمنی، دولت به این نتیجه رسیده است که با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین، به سمت نوسازی ناوگان به وسیله عرضه و تولید خودروهای برقی گام بردارد.
به گزارش روابط عمومی سـازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهر تهران، وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط برای عرضه خودروی برقی که از امکانات و ظرفیت‌های فنی خوبی برخوردار هستند، وجود دارد که پس از اخذ مجوز توسط شورای عالی ترافیک کشور، ورود این محصولات به ناوگان حمل و نقل عمومی را بررسی خواهیم کرد.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهر تهران، با اشاره به مزایای استفاده از خودروهای برقی گفت: خودروهای معرفی شده از امکانات خوبی نظیر باز شدن درها به صورت کشویی، صندلی های تخت و راحت، بی‌صدا بودن داخل خودرو در محیط شلوغ شهر تهران و طول پیمایش و ظرفیت باتری مناسب برخوردارند.
مالکی در پایان ضمن بازدید و تست از سه خودروی برقی ایران‌خودرو، انتظارات این سازمان در خصوص قیمت نهایی تاکسی‌های برقی، ظرفیت باتری محصولات معرفی شده، امکان شارژ در منزل و خدمات پس از فروش را مطرح کرد و خواستار بررسی همه جانبه مسایل برای خدمت‌رسانی به شهروندان شد.


طراحی و تولید خودروی ری را توسط کارشناسان ایران خودرو مایه مباهات است
مشاور معاون عمرانی وزیر کشور نیز به ضرورت استفاده از خودروهای برقی اشاره و عنوان کرد: مهم ترین موضوع استراتژیک در خصوص تسریع در استفاده از خودروهای برقی در کشور، توجه به سلامت و ایمنی مردم و کاهش آلایندگی و مصرف سوخت بوده که این گام بزرگ با مشارکت و همکاری ایران خودرو برداشته شده است.
سید شهریار زینی، ادامه داد: عرضه این خودروها درگام اول به صورت واردات بوده و در ادامه با ایجاد زیرساخت‌های لازم در کشور، شاهد ارتقای صنعت خودروسازی، افزایش فناوری و سطح دانش طراحی و تولید خودروهای برقی توسط شرکت هایی مانند ایران خودرو خواهیم بود.
وی با اشاره به توان فنی گروه صنعتی ایران خودرو و بهره مندی از بزرگ‌ترین شبکه خدمات پس از فروش، اظهار کرد: این امر موجب آرامش خاطر مشتریان شده و این اطمینان را به آن‌ها خواهد داد که نگران تامین قطعه و خدمات پس از فروش خودروهای برقی نباشند؛ این مهم نقطه عطف گروه صنعتی ایران خودرو در مقایسه با سایر شرکت های خودروساز است. 
مشاور معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به تولید خودروی کراس اوور ری را در دو نسخه برقی و بنزینی، گفت: طراحی و تولید خودروی ری را توسط کارشناسان ایران خودرو مایه مباهات بوده و نشانگر یک جهش فناورانه در صنعت خودروسازی کشور است.
وی یادآور شد: تفکر طراحی و تمرکز بر بومی سازی با اتکا به دانش داخلی نشان داد که می توان با استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان، خودرویی مانند ری‌را که توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد طراحی و تولید کرد که این مهم جای تقدیر و تشکر دارد.


بهترین تاکسی‌ها را تامین کرده‌ایم
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو نیز با بیان این‌که بر اساس فرآیندی که در ایران خودرو متداول است، برای انتخاب هر محصول، بازار به صورت کامل رصد و محصولات با هدف انتخاب می شوند، عنوان کرد: خودروهای برقی CBU با کاربری تاکسی که واردات آن‌ها در حال انجام است، جزو بهترین محصولات تاکسی در کشور مبدا به شمار می رود.
مهدی رادمنش با بیان این‌که خودروهای برقی وارداتی، دارای قیمت اقتصادی در میان سایر خودروهای مدنظر برای کاربری تاکسی هستند، بیان کرد: در انتخاب این محصولات برقی، قیمت و کلاس خودرو، وزن خودرو، فاصله دو محور، گشتاور وزنی و قدرت وزنی، میزان پیمایش با یک شارژ، برند محصول، گشتاور و قدرت موتور، حجم صندوق عقب، حداکثر سرعت، سیستم مدیریت خنک کاری باتری، نوع و میزان مصرف باتری و نیز میزان فروش در بازار کشور چین، مدنظر بوده است.
وی ضمن تشریح مشخصات فنی و عملکردی سه محصول تاکسی برقی، با اشاره به این‌که هر سه این محصولات به دو طریق خانگی و ایستگاه‌های شارژ موجود در سطح شهر، امکان تامین توان را دارند، گفت: تنها تفاوت شارژدهی در ایستگاه های سطح شهر و دستگاه‌های شارژ خانگی در مدت زمان لازم برای شارژ محصول است که این مدت زمان در شارژرهای خانگی بیش از سایر دستگاه هاست.

پشتیبانی مستقیم تاکسی‌های برقی از سوی شرکت‌های تولید کننده
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو نیز با بیان این‌که در خصوص پشتیبانی فنی هر سه خودروی پیشنهادی، ایران خودرو مستقیما با شرکت های خودروساز تولیدکننده این محصولات طرف است، اظهار کرد: این اقدام، بزرگ ترین مزیتی است که ایران خودرو به منظور پشتیبانی و خدمات پس از فروش و نیز به روزرسانی محصولات توانسته ایجاد کند.
محمد شفیعی نژاد، با بیان این‌که زنجیره خدمات پس از فروش ایران خودرو پشتیبان این محصولات برقی خواهد بود، گفت: به منظور ارایه خدمات پس از فروش به محصولات برقی، نمایندگی هایی معرفی خواهند شد که خدمات ویژه ای به خودروهای برقی ارایه خواهند داد. این خدمات در سایر شهرهای کشور که ناوگان آن‌ها مجهز به خودروی برقی خواهد شد نیز ارایه می شود.
وی هم چنین با اشاره به دوره گارانتی هریک از محصولات، اظهار کرد: دوره گارانتی خودروی E70 دانگ فنگ، سه سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش و باتری آن شش سال یا ۳۰۰ هزار کیلومتر پیمایش است. گارانتی خودروی LUNA GRE نیز سه سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش و باتری آن شش سال یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش و گارانتی خودروی FAW-NAT نیز سه سال یا ۳۰۰ هزار کیلومتر پیمایش و باتری آن شش سال یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش است.
گفتنی است، در ادامه، بازدیدکنندگان از مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو دیدن کرده و سه خودروی برقی E70 ، LUNA GRE و FAW-NAT به مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و تیم همراه معرفی شدند که مورد تست و بررسی قرار گرفتند. 

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=84413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.