• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

سقف وام بانک‌ قرض‌الحسنه مهر ایران به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافت حضور شرکت‌های گروه مالی گردشگری در دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی تأمین مالی ۳۶۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن به ارزش بیش از ۱۶۵ همت فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «طرح عرضه خودروهای برقی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی وارداتی» فرصتها و چالشهای ابزار مشتقه اسلامی توسعه سواد دیجیتال و هوش مصنوعی در سازمان‌های بیمه امکان ثبت‌نام خودروهای برقی وارداتی با حساب وکالتی بانک کارآفرین در سال گذشته مبلغ ۴۶۵ میلیون یورو از مطالبات ارزی و ۶۱۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات ریالی این بانک وصول و به چرخه تسهیلات دهی بازگشت/ وصول مطالبات یک فرآیند مستمر و ضروری برای تداوم فعالیت های مؤثر شبکه بانکی است بازدید وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرح شرکت ساوانا که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده است شورای سیاست گذاری اطلاع رسانی صنعت بیمه راه اندازی خواهد شد با هدف تقویت هویت‌سازمانی صورت گرفت؛ رونمایی از کارت نقدی جدید بانک آینده

4

تامین مستمر نقدینگی بخش تولید از مسیر بورس کالا

  • کد خبر : 41466
  • 21 اسفند 1400 - 10:56
تامین مستمر نقدینگی بخش تولید از مسیر بورس کالا

کالاخبر: تورج زارع مدیرعامل آلومینای ایران می گوید: حضور و عرضه در بورس کالا به بنگاه ها کمک می کند، برنامه مشخص و چارچوب داری برای مدیریت نقدینگی شرکت داشته باشند.

مدیرعامل آلومینای ایران در گفت و گو با کالاخبر، با بیان اینکه شرکتش دو کالای آلومینا و هیدرات را در بورس کالا امسال عرضه کرد، گفت: تا پیش از این، فروش شرکت به صورت قراردادی بود اما ورود به بورس در بحث نقدینگی کمک کننده بود و سبب شد برنامه نقدینگی مشخص داشته باشیم.

زارع ادامه داد: به جهت قواعد مشخصی که وجود دارد عرضه محصولات در بورس کالا علاوه بر تامین مالی مناسب، برنامه تامین نقدینگی شرکت ها را شفاف تر می کند و بنگاه ها می توانند برنامه مشخص مالی را تدوین کرده و داشته باشند.

زارع یادآور شد: پیشنهاد می شود بورس کالا ابزارهای نوین مالی را تقویت کند و روش های جدید فروش و تامین نقدینگی را هم برای خریداران و هم فروشندگان در نظر گرفته و ایجاد کند.

به عقیده مدیرعامل آلومینای ایران، بورس کالا با ابزارهای مالی که می تواند تعریف کرده و آنها را توسعه دهد، قادر است به فضای کامودیتی ها رونق دهد. چراکه بورس های کشورهای توسعه یافته از تنوع ابزارهای مالی در اشکال مختلف بهره می برند و با توسعه آنها شرایط مطلوبی را برای صنایع و رونق کامودیتی ها یا تامین مالیشان فراهم می کنند.

زارع تاکید کرد: پیشنهاد دیگر برای بهبود جایگاه بورس کالا، فرهنگ سازی است چون هنوز فرهنگ استفاده از ابزارهای نوین مالی در کشور به خوبی وجود ندارد. 

وی در خاتمه گفت: ابزارهای نوین مالی قادر هستند به دلیل ساختار پوشش ریسکی که دارند به اتفاقات پیرامون خود نظیر بحران روسیه و اوکراین که بر بازار کامودیتی ها اثر گذاشته و خریداران و فروشندگان را دچار شک و تردید کرده، کمک بزرگی در جهت امنیت و برنامه ریزی دهد و از این رو ما از توسعه ابزارهای مالی در بورس کالا استقبال می کنیم.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=41466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.