• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

تأمین‌اجتماعی نقشی پررنگ در تقویت سرمایه اجتماعی کشور و امیدآفرینی دارد

  • کد خبر : 71544
  • 27 خرداد 1402 - 6:42
تأمین‌اجتماعی نقشی پررنگ در تقویت سرمایه اجتماعی کشور و امیدآفرینی دارد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه سی‌و‌هشتمین سفر استانی، ظهر روز پنج شنبه با آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌الله فلاحتی در این دیدار با تجلیل از خدمات متنوع سازمان تأمین اجتماعی به اقشار تحت پوشش، خواستار توسعه این خدمات و تسهیل در روش‌های ارائه خدمات به مردم شد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم‌ موسوی در این دیدار که با حضور احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، کیوان مرتضوی مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان گیلان و حسین ابراهیمی مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان برگزار شد، با اشاره به گسترش پوشش بیمه درمان به حدود ۱۰۰ درصد مردم در دولت سیزدهم، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان مهم‌ترین سازمان بیمه اجتماعی کشور، حدود ۵۳ درصد کل جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و سازمانی است که با ارئه خدمات متنوع بیمه‌ای و درمانی، نقشی پررنگ در تقویت سرمایه اجتماعی کشور و امیدآفرینی نسبت به حال و آینده دارد.

 موسوی افزود: اثرگذاری تأمین‌اجتماعی در لایه‌های مختلف زندگی افراد محسوس و قابل لمس است و مأموریت اصلی این سازمان، صیانت از اقشار تحت پوشش در مقابل حوادث و رویدادهایی چون پیری، بیماری، بیکاری، ازکارافتادگی و حوادث است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها ۲۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار داشتند، اضافه کرد: به یُمن انقلاب اسلامی، امروز بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند که نشان‌دهنده نگاه و توجه ویژه نظام اسلامی به مقوله حمایت اجتماعی است.

موسوی از پوشش حدود ۱۰۰ درصدی بیمه درمان در کشور خبر داد و بیان کرد: پوشش بیمه درمان مردم و رفع نیازهای مردم در حوزه سلامت، در اولویت دولت و نظام است و سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان اولین خریدار راهبردی خدمات سلامت و دومین تولیدکننده خدمات سلامت در کشور، متولی تأمین سلامت بیش از ۴۵ میلیون نفر از مردم است.

وی با بیان اینکه معیشت، رفاه اجتماعی و درمان از سرفصل‌های اصلی خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی است، افزود: کاهش هزینه‌های درمان در بخش‌های مختلف و عدالت در دسترسی به خدمات سلامت، در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد و سازمان تأمین‌اجتماعی در همین مسیر در حال حاضر حدود ۲۰۰ پروژه عمرانی عمدتاً درمانی را در مناطق کمتر برخوردار کشور در حال اجرا دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه این سازمان در راستای جوانی جمعیت نیز گام‌های ارزشمندی برداشته است، گفت: بیمه خدمات درمان ناباروری، افزایش مرخصی زایمان زنان بیمه‌شده و توسعه و تجهیز مراکز خدمات زایمان در بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی از جمله اقدامات این سازمان در مسیر جوانی جمعیت است.

موسوی با اشاره به دستاوردهای مثبت سفر به استان گیلان، بیان کرد: راه‌اندازی درمانگاه منجیل، احداث درمانگاه شفت، توسعه و ارتقای درمانگاه فومن و تالش و همچنین ساماندهی صنایع وابسته به تأمین‌اجتماعی از دستاوردهای مثبت سفر به گیلان است.

براساس این گزارش، در پایان این دیدار مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی نماز ظهر و عصر را به امامت آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده  ولی‌فقیه در استان گیلان اقامه کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=71544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.