• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

تأمین‌اجتماعی به دنبال تأمین حیات طیبه در جامعه است

  • کد خبر : 65337
  • 06 اسفند 1401 - 19:05
تأمین‌اجتماعی به دنبال تأمین حیات طیبه در جامعه است

دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، در آیین اختتامیه بیست‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی که با حضور برگزیدگان مرحله نخست و استانی این مسابقات و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی، در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: ماموریت و کارکرد سازمان تأمین‌اجتماعی، ارتقای سطح عدالت، تأمین آسایش و آرامش و در یک کلمه تأمین حیات طیبه برای اقشار مختلف مردم است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی افزود: در مسیر تحقق مدینه فاضله و تأمین حیات طیبه برای مردم، مفاهیم متعالی قرآن یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای ما است چرا که فرهنگ قرآنی یعنی فرهنگ خدمت، مسئولیت‌پذیری، حل مشکلات مردم و غلبه بر تهدیداتی که در عرصه‌های مختلف با آن روبرو هستیم.

دکتر موسوی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات قرآنی تأمین‌اجتماعی، افزود: برگزاری مسابقات قرآنی، حقیقتاً کوچکترین و حداقل کارهایی است که ما برای ترویج فرهنگ قرآنی انجام می‌دهیم و قطعاً ضرورت دارد تلاش خود را در حوزه ترویج فرهنگ قرآن و جاری و ساری ساختن آموزه‌های قرآنی در زندگی و در کارمان بیشتر کنیم تا حیات طیبه که وجه تمایز ما با سایر نظام‌ها است، تحقق یابد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی کشور، ابرازداشت: استمرار فعالیت‌های قرآنی و تلاش برای ترویج فرهنگ قرآن در تأمین‌اجتماعی امری مهم است که باید برای آن برنامه داشته باشیم. لازم است تاکید کنیم که خانواده‌ تأمین‌اجتماعی یکی از خانواده‌های مکتبی و قرآنی است چنانچه در فتنه اخیر دو تن از شهدای امنیت، جزو خانواده‌ی اصیل تأمین‌اجتماعی در استان تهران بودند.

دکتر موسوی تصریح‌کرد: نفوذ عمیق فرهنگ قرآن در جامعه در حضور پرشور و باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز کاملا مشهود و قابل مشاهده بود و همچنان هویت دینی است که راهبری جامعه را بر عهده دارد و ما را قد قامت نگه می‌دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: برگزاری مسابقات قرآنی برای این است که بتوانیم به انس، تدبر و همراهی با قرآن دست پیدا کنیم. از تعقل و تفکر در قرآن باید به خروجی‌هایی برسیم که حاصل آن آثار رشد، تکامل و تعالی در زندگی دنیا و آخرت ما باشد.

دکتر موسوی اظهار داشت: کارهایی که در عرصه قرآنی در سازمان تأمین‌اجتماعی انجام می‌شود یک ماموریت بزرگ برای ماست و امیدوارم به خوبی بتوانیم آنها را انجام دهیم. ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار دارند. سازمان تأمین‌اجتماعی به دنبال تحقق عدالت اجتماعی و استقرار امنیت در همه مولفه‌ها و وجوه امنیت اجتماعی است. ما قرآن را تنها برای خواندن و حفظ کردن نمی‌خوانیم بلکه برای رسیدن به حیات طیبه از آن بهره می‌بریم. در گفتمان قرآنی تنها به حیات دنیایی اکتفا نکرده و به دنبال حیات طیبه هستیم و این حیات طیبه یک رویه چند وجهی است باید به آن بیشتر پرداخته شود.

 دکتر موسوی عنوان کرد: از مسئولان استان هرمزگان و مدیران تأمین‌اجتماعی هرمزگان به خاطر برگزاری خوب این مسابقات تشکر می کنم. خانواده ۱۰۵ هزار نفری سازمان تأمین‌اجتماعی، افراد قرآنی و دینی هستند و اتفاقات و دستاوردهای بزرگی را تاکنون رقم زده‌اند. یکی از معجزات انقلاب اسلامی، تعالیم قرآنی در جامعه بوده است و هر چه در زمینه قرآن فعالیت نماییم، اثرات آن را در جامعه خواهیم دید. با عمل به قرآن به آسایش و امنیت که در سازمان تأمین‌اجتماعی به دنبال آن هستیم دست پیدا خواهیم کرد.

براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، بیست و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی که به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد، عصر روز پنجشنبه چهارم اسفند ماه با معرفی نفرات برتر به ایستگاه نهایی در بخش دستگاهی رسید و مرحله بین دستگاهی این مسابقات با شرکت قاریان برتر دستگاه‌ها و شرکت‌های تابعه تأمین‌اجتماعی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور بیش از سیصد نفر از کارکنان این سازمان و اعضای خانواده آنان که در مرحله نخست به عنوان برگزیدگان استانی انتخاب شده‌اند، به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد.

تعالی معنوی با انس با قرآن محقق می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این مراسم گفت: حرکتی که در سازمان تامین‌اجتماعی برای برگزاری باشکوه مسابقات قرآنی آغاز شده، یک حرکت ارزشمند است. تعالی معنوی جامعه از طریق انس با قرآن محقق می‌شود. وقتی امروز شما می‌بینید در بین خانواده تأمین‌اجتماعی نیروهای انقلابی، متدین و قرآنی حضور دارند، انرژی و نشاط در سازمان بالا می‌رود و در بهره‌وری کار سازمان موثر خواهد بود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در مراسم اختتامیه مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: دشمنان مسلمانان هم این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند و تلاش دارند ما را از قرآن و مفاهیم قرآنی دور کنند. دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که اگر می‌خواهند جامعه اسلامی را به اضمحلال برسانند باید آنها را از قرآن و آموزه‌های قرآنی دور نمایند.

حضور اعضای خانواده کارکنان تأمین‌اجتماعی در مسابقات قرآن

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ نفر از کارکنان و خانواده آنها برگزار شد. ۶۰۰ نفر از کارکنان در مراحل مختلف به مرحله نهایی راه یافتند که ۱۵ درصد آنها را خانواده کارکنان تشکیل می‌دهند.

دکتر احمد اسفندیاری در مراسم اختتامیه مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء، حفظ پنج جزء، مفاهیم، نهج البلاغه، ترتیل، قرائت و اذان برگزار شد. برای اولین بار است که خانواده کارکنان نیز در مسابقات شرکت می‌کنند که این مهم با استقبال آنها همراه بوده است.

دکتر اسفندیاری عنوان کرد: مسابقات قرآنی در مرحله مقدماتی، مرحله نهایی و مرحله بین دستگاهی برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی و نهایی کارکنان برگزار و مرحله بین دستگاهی نیز تا پایان اسفند برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تدابیر و تاکیدات مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تمامی برنامه‌هایی که در سازمان تأمین‌اجتماعی اجرا می‌شود با محوریت حضور خانواده‌ها برگزار خواهد شد. امروز تعالی روحی و معنوی همه ما با قرآن میسر می‌شود و هیچ رحمتی مانند قرآن بر پیامبر نازل نشده ‌است. شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی در محل کار خود باید انتقال‌دهنده پیام شفای قرآن باشند.

 همه ما باید خادم قرآن باشیم

عباس اکبری مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان در این آیین با گرامیداشت فرارسیدن اعیاد شعبانیه، ضمن گزارشی از نحوه برگزاری این دوره از مسابقات اظهارداشت: همه ما باید خادم قرآن باشیم و تلاش کنیم معارف قرآن در جامعه پیاده‌سازی شود.

وی افزود: این دوره از مسابقات، متفاوت از دوره‌های پیشین برگزار شد و وجه تمایز آن فراهم شدن امکان حضور اعضای خانواده‌های کارکنان در مسابقات بود‌.

گفتنی است در این دوره از مسابقات در بخش برادران، رضا نادی رتبه اول رشته حفظ کل ، فواد نعیمای از خوزستان رتبه اول حفظ ۱۰ جز ، امیر محمد حیدری از قزوین رتبه اول حفظ ۲۰ جز ، محمد علی هاشمی رتبه اول ترتیل از خوزستان و عباس بحرینی از قم رتبه اول تحقیق را کسب کردند.

در بخش خواهران نیز راحله ارجمند از استان فارس در رشته تحقیق، معصومه زلفخانی از زنجان در رشته حفظ ۱۰ جز ، سیده مهناز حسینی از قزوین در رشته حفظ ۲۰ جز، زینب شیخ از اصفهان در حفظ کل و زینب خنسیر از بوشهر در ترتیل مقام اول را کسب کردند.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=65337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.