• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

بیمه آسیا بیش از پنج هزار میلیارد ریال خسارت آتش سوزی کارخانجات الکترواستیل را پرداخت می کند

  • کد خبر : 74210
  • 04 مرداد 1402 - 12:18
بیمه آسیا بیش از پنج هزار میلیارد ریال خسارت آتش سوزی کارخانجات الکترواستیل را پرداخت می کند

در پی آتش سوزی گسترده در شرکت الکترواستیل مشهد بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارده به این مجموعه صنعتی توسط بیمه آسیا پرداخت می شود.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، اردیبهشت ماه امسال کارخانجات الکترو استیل مشهد در اثر حادثه ای دچار حریق شد و بخش بزرگی از تاسیسات آن شامل ساختمان ها ، تاسیسات، موجودی انبارها، ماشین آلات و سایر اموال مورد بیمه، در آتش سوخت.

بنابر این گزارش، بلافاصله پس از اعلام خسارت از طرف بیمه گذار، کارشناسان ارزیاب بیمه آسیا در قالب گروه های کارشناسی در محل حادثه حاضر شدند و نسبت به تعیین و برآورد خسارات وارد شده اقدام کردند.

این گزارش می افزاید: در نخستین اقدام و با دستور ویژه مدیرعامل و تصویب هیات مدیره بیمه آسیا و در جهت رسیدگی فوری به این مشکل، مقرر گردید به طور علی الحساب مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در وجه این کارخانه واریز گردد که این امر از سوی بیمه گذار مورد استقبال قرار گرفت و مبلغ مذکور با حضور مسئولان کارخانه در دو مرحله پرداخت شد.

گفتنی است، مسعود بادین، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا نیز در نخستین روزهای وقوع این حادثه و جهت بررسی این خسارت از نزدیک و نظارت بر روند رسیدگی حادثه، همراه با معاون فنی بیمه های اموال و تنی چند از مدیران و کارشناسان فنی شرکت وکارشناسان رسمی دادگستری به استان خراسان رضوی سفر کرده و ضمن دیدار با مدیرعامل کارخانه الکترو استیل از بخش های آسیب دیده این کارخانه بازدید کرد و درجریان حادثه و روند بررسی خسارت قرارگرفت.

در این دیدار مدیرعامل بیمه آسیا ضمن دلجویی از مسئولان کارخانه بابت وقوع این حادثه ناگوار و خسارت های وارده به آن، اطمینان خاطر داد که بیمه آسیا همیشه بیمه کذاران خود را در چنین روز های سخت، همراهی و همیاری می کند.

مسعود بادین در این دیدار خاطر نشان کرد، چنین حوادث ناگواری هیچگاه قابل پیش بینی نیستند لذا صاحبان کسب و کار و واحد های تولیدی و صنعتی باید نسبت به اخذ پوشش های کامل بیمه ای اقدام کنند چرا که معضل کم بیمه گی، سرمایه این واحد ها را در زمان وقوع حادثه به شدت تهدید می کند.

در این دیدار مدیرعامل کارخانه الکترو استیل نیز از سرعت عمل کارشناسان بیمه آسیا در بررسی خسارت آتش سوزی کارخانه و حضور به موقع در محل حادثه و پرداخت مبلغ قابل توجه علی الحساب خسارت، تشکر و قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود با پرداخت خسارت این حادثه، فعالیت کارخانه به زودی آغاز شود و چرخه تولید مجددا به حرکت در آید.

شایان ذکر است بنا به گزارش کارشناسان رسمی دادگستری و بر اساس بررسی آثار و بقایای به جای مانده در محل آتش سوزی، علت وقوع حادثه غیر عمد و ناشی از اتصال کابل های برق تشخیص داده و اعلام شده است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=74210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.