• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
1

بیمه‌های زندگی حامی نسل‌های آینده

  • کد خبر : 70830
  • 13 خرداد 1402 - 20:35
بیمه‌های زندگی حامی نسل‌های آینده

مدیر دفتر اسپادانای بیمه باران، با بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت در صنعت بیمه می‌گوید، بیمه یکی از بهترین ابزارهای مدیریت ریسک است که نه تنها می‌تواند ریسک‌های فعلی زندگی افراد را مدیریت کند، بلکه اثرات مثبت خود را بر زندگی نسل‌های بعدی هم بگذارد. آنچه در ادامه می‌خوانید ماحصل گفتگوی مختصری با کوروش محبتی جهرمی است:

  به عنوان نخستین سوال، اجازه بدهید از شما بخواهیم خودتان را معرفی کنید و از نحوه آشنایی‌تان با صنعت بیمه بپرسیم.

بنده از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را به عنون بازاریاب بیمه عمر و پس‌انداز زیر نظر استاد فقید مرحوم محمد شیرانی بیدآبادی و با شرکت بیمه آسیا شروع کردم. نمایندگی شرکت‌های بیمه آسیا، البرز و نوین را نیز در کارنامه کاری خود دارم. به مدت ۳ سال رئیس انجمن صنفی نمایندگان بیمه نوین استان اصفهان و به مدت ۲ سال هم کارگزار رسمی بیمه مرکزی بوده‌ام. در حال حاضر هم در شرکت بیمه باران مدیر دفتر بازاریابی و هماهنگی منطقه‌ای اسپادانا در اصفهان و مدرس پژوهشکده بیمه در رشته‌های بیمه عمر و بازاریابی هستم. همچنین در کارگزاری برخط همراه بیمه، آموزش شبکه فروش این شرکت را بر عهده دارم.

‌ اگر بخواهید بیمه زندگی را به ساده‌ترین مفهوم تعریف کنید، چه می‌گویید؟

در زندگی همه افراد ریسک‌ها و خطرات متعددی وجود دارد که عاقلانه‌ترین راه، مدیریت آ‌ن‌هاست. یکی از ابزارهای مدیریت ریسک، بیمه است. بیمه‌های زندگی بخشی از ریسک‌های فوت و حیات افراد را پوشش می‌دهند. بیمه زندگی می‌تواند سه نسل پشت سرهم را حمایت کند یعنی فرد با خرید یک بیمه زندگی مناسب می‌تواند برای خودش، فرزندش و حتی نوه‌اش، هم مدیریت ریسک انجام دهد و هم برنامه‌ریزی مالی داشته باشد.

‌ به نظر شما دلایل و عوامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در کشور نسبت به میانگین جهانی آن چیست؟

پایین بودن ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در کشور ما به سه عامل بستگی دارد:عوامل اقتصادی مثل تورم و نوسانات اقتصادی، کاهش سطح درآمدی افراد، مشکل اشتغال و جذابیت بازارهای مالی موازی عوامل فرهنگی و اجتماعی مثل باورهای سنتی اشتباه، ریسک‌گریز بودن افراد، نداشتن اهداف و برنامه‌‌های بلندمدت توسط افراد، شناخت ناکافی از بیمه و هزینه دانستن آن عوامل مربوط به شرکت‌های بیمه مانند ارجعیت بیمه‌های اجباری مثل شخص ثالث یا بیمه‌های درمان، تبلیغات ناکافی، آموزش ناکافی شبکه فروش و نبود همدلی و همکاری بین شرکت‌های بیمه کاملاً تاثیرگذار است و همانطور که در بخش قبلی هم عنوان شد به عنوان عوامل اقتصادی تاثیر به‌سزایی دارند. مادامی که افراد درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی باشند، نمی‌توان از آن‌ها توقع برنامه‌ریزی برای آینده‌شان را داشت، اگرچه بیمه‌های زندگی در جوامعی که مشکلات اقتصادی بیشتری دارند، به خاطر پوشش‌ها و بخش پس‌اندازی که دارند ضروری‌تر به نظر می‌رسند اما با وجود مشکلات اقتصادی نمی‌توان توقع داشت که همه افراد به آینده و مشکلات آن فکر کنند.

‌  در آینده در صنعت بیمه کشور، عرضه چه نوع از انواع بیمه‌های زندگی را موثر و کارآمد می‌دانید؟

قطعاً هر چه جلوتر می‌رویم نیازها و علایق افراد دچار تغییرات شده و بعضاً نیازهای جدیدی نیز پدید می‌آیند که تنوع در بیمه‌های زندگی خصوصاً طراحی بیمه‌نامه‌هایی که هنوز در کشور ما راه‌اندازی نشده‌اند می‌تواند توجه بخش‌های جدیدی از بازار بیمه را به سمت بیمه‌های زندگی جلب کند.

به نظر می رسد در آینده بیمه‌نامه‌هایی می‌توانند موثر و کارآمد باشند که نیازهای افراد را در سه بخش پوشش دهند: بخش اول: پوشش‌های بیمه‌ای جامع و کامل با تعهدات متناسب با شرایط اقتصادی جامعه. بخش دوم: پس‌اندازی که از لحاظ سوددهی کاملاً با بازارهای مالی موازی قابل رقابت باشد. بخش سوم: بیمه مستمری متناسب و حتی تضمینی برای آینده افراد.

‌ شما به عنوان عضوی از شبکه فروش بیمه باران به عنوان یک شرکت تخصصی بیمه زندگی، چگونه هموطنان خود را از ضرورت خرید بیمه‌های زندگی آگاه می‌کنید؟

هدف اصلی ما در مجموعه اسپادانا در گام اول آگاهی‌رسانی است و سپس فروش بیمه‌های زندگی، چون معتقدیم افراد باید در ابتدا با نیازها و ریسک‌های موجود در زندگی خود بیشتر آشنا شوند تا بتوانند از ابزارهای مناسب تری برای مدیریت آن‌ها استفاده کنند. بعد از این مرحله به ضرورت بیمه‌های زندگی و تشریح نقش آن‌ها در مدیریت ریسک زندگی افراد می‌پردازیم.

‌ به عنوان یک شهروند، نقطه ضعف‌های بیمه‌های زندگی را در چه می‌بینید؟

اگر بخواهم به عنوان یک شهروند به بیمه زندگی نگاه کنم سود پایین و ناهماهنگ با بازارهای مالی مشابه و همچنین متناسب نبودن شرایط بیمه‌نامه‌ها برای تمامی افراد در سنین مختلف و اهداف متفاوت از مهم‌ترین ضعف‌های موجود در این نوع بیمه نامه هاست.

‌ نوآوری و کمالگرایی بیمه باران را در چه حوزه‌ها و زمینه‌هایی می‌بینید؟

مهم‌ترین دلیلی که بنده همکاری خود با بیمه باران را آغاز کردم این بود که مجموعه مدیریتی این شرکت به شدت به دنبال این هستند که با نوآوری و خلاقیت، محصولات جدید و مناسب با نیاز مشتریان را وارد بازار کنند که محصولاتی همچون ترنم باران، بیمه مستمری و طرح سخاوت باران سندی هستند بر این ادعا.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=70830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.