• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
0
رئیس سازمان فروش بیمه‌های زندگی تجارت‌نو؛

بیمه‌های زندگی با مدیریت استراتژیک، از محصولات اساسی تجارت‌نو می‌شود

  • کد خبر : 7927
  • 05 بهمن 1399 - 19:23
بیمه‌های زندگی با مدیریت استراتژیک، از محصولات اساسی تجارت‌نو می‌شود

به گفته رئیس سازمان فروش بیمه‌های زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو، این شرکت بیمه‌ای برای توسعه رشته بیمه های زندگی در سبد پرتفوی خود، توجه ویژه‌ای به ارکان و عوامل موثر بر این رشته داشته و با برنامه‌ریزی مشخص به دنبال تبدیل آن به یکی از محصولات اساسی و مهم درسبد بیمه‌ای خود است. ریحانه جناتی […]

به گفته رئیس سازمان فروش بیمه‌های زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو، این شرکت بیمه‌ای برای توسعه رشته بیمه های زندگی در سبد پرتفوی خود، توجه ویژه‌ای به ارکان و عوامل موثر بر این رشته داشته و با برنامه‌ریزی مشخص به دنبال تبدیل آن به یکی از محصولات اساسی و مهم درسبد بیمه‌ای خود است.

ریحانه جناتی کاشانی” در این خصوص اظهارداشت: شرکت بیمه تجارت‌نو با هدف توسعه و تحول در حوزه بیمه‌های زندگی، سازمانی را با عنوان “سازمان توسعه فروش بیمه‌های زندگی” تشکیل داده که قطعا اتخاذ چنین تصمیمی از سوی مدیران ارشد حکایت از نگاه استراتژیک این شرکت بیمه‌ای به حوزه بیمه‌های زندگی دارد.

محور؛ بیمه زندگی

وی افزود: به‌دنبال آن هستیم که به شکلی ویژه به ارکان اثرگذار بر بیمه‌های زندگی و عوامل موثر بر این رشته بیمه‎ای بپردازیم و در همین رابطه برنامه‌های مشخصی داریم که به توسعه این رشته در بیمه تجارت‌نو و افزایش سهم آن از پرتفوی شرکت کمک می‌کند.

جناتی کاشانی افزود: با برنامه‌هایی مثل توسعه کانال‌های توزیع، بهبود کمی و کیفی شبکه فروش و طراحی محصولات متنوع درصدد فروش بیشتر و تبدیل بیمه عمر به یکی از محصولات اساسی و مهم در سبد بیمه‌ای شرکت تجارت‌نو هستیم.

رئیس سازمان فروش بیمه‌های زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو تاکید کرد: نیاز به طراحی محصولات متنوع عمر در صنعت بیمه وجود دارد که این فرآیند از شناسایی خواسته مشتریان شروع می‌شود، چراکه با تغییر شاخص‌های اقتصادی، شرایط فرهنگی، هرم جمعیتی و سایر عوامل تاثیر گذار نیاز مشتریان نیز تغییر می‌کند. بنابراین یک صنعت پویا با ارائه پوشش‌های مورد درخواست مشتریان، تنوع در نحوه سرمایه گذاری و ایجاد محصولات جدید، به‌موقع باید پاسخ گوباشد.

به اعتقاد وی سبد سرمایه‌گذاری و رفاهی هر خانواده از اقلام مختلفی مانند محصولات بانکی، بورسی و ابزارهای بیمه‌ای تشکیل شده که یکی از این ابزارها بیمه عمر است. لذا این محصول جایگاه متفاوت و خاص خود را در سبد خانوار دارد و اگر افراد جامعه نیاز خود را دقیق شناسایی کنند و سطح فرهنگ بیمه به جایگاه معقولی برسد، بیمه عمر رقیب بازارهای دیگر محسوب نخواهد شد.

رئیس سازمان فروش بیمه‌های زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو تصریح کرد: افراد برای سرمایه‌گذاری درست و مطمئن باید به حوزه‌های مختلفی ورود کنند، پررنگ شدن یکی از آنها در سبد خانواده به معنی حذف دیگری نیست. بنابراین فرض اینکه بیمه عمر رقیب سایر ابزارهای مالی است به اشتباه در ذهن مردم جا افتاده و دلیل آن هم ناآشنایی مردم با کارکرد اصلی این رشته بیمه ای  است.

زنجیره چالش

جناتی کاشانی گفت: در شرایط رونق سایر بازارهای مالی، شرکت‌های بیمه با مدیریت بهینه منابع و سرمایه‌گذاری متنوع و کارا توانستند در راستای مشتری مداری و جلب رضایت آنها، با پرداخت سود مشارکت اقدام مثبتی در نگهداشت مشتریان انجام دهند.

وی بیان کرد: درکشورهای پیشرفته به‌واسطه شفافیت بیشتری که در قوانین و مقررات مالیاتی و چگونگی اجرای این قوانین وجود دارد و همچنین به دلیل شرایط اقتصادی با نوسانات بسیار کمتر، بیمه عمر توسعه پیداکرده و جذابیت خاصی برای بخش‌های غیرسرمایه‌گذاری وجوددارد. در چنین شرایطی بیمه عمر به منظور تامین سطح رفاه در آینده، بخش تفکیک ناپذیر سبد هرخانواده محسوب می‌شود.

جناتی کاشانی افزود: در ایران مواردی که منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه عمر در کشورهای پیشرفته شده، با چالش‌هایی روبه‌رو است. برای برجسته کردن بخش‌های غیر از سرمایه‌گذاری لازم است شرکت‌های بیمه‌گر در کنار نهاد ناظر به فرهنگ سازی بیمه‌ای در جهت آگاهی بخشی نقش بیمه عمر بپردازند. همچنین با ورود فناوری های نوین و روش های جدید عرضه، باید قوانین بگونه ای تغییر یابد تا شرکت‌های بیمه با طراحی محصولات جدید بتوانند نیازهای مشتریان را مرتفع سازند.

کرونا و بیمه‌های عمر

رئیس سازمان فروش بیمه‌های زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاثیر ویروس کرونا بربیمه‌های عمر را از دو منظر مورد بررسی قرار داده و گفت: اول اینکه پاندمی کرونا باعث شد آینده نگری و دغدغه تامین رفاه خانواده در مردم تقویت شود. شرکتهای بیمه گر نیز توانستند با ارائه به موقع پوشش هایی مربوط به این ویروس، هزینه ها و اثرات ناشی از آن به نوعی اعتماد سازی کرده و نقش بیمه عمر را بخوبی نمایان سازند.

اما ازسوی دیگر شرایط اقتصادی پیش آمده باعث شد بسیاری از مشاغل بلندمدت و یا کوتاه‌مدت تعطیل شده و افراد درآمد خود را از دست دهند و یا با کاهش درآمد روبرو شوند که این مساله تاثیربسیاری بر تصمیم گیری مردم و تغییر اولویتهای آنها گذاشت. به بیانی دیگر، ویروس کرونا به‌دلیل تاثیرات مستقیمی که بر درآمد افراد داشت باعث شد عملکرد به‌موقع صنعت بیمه در بیمه‌های عمر بخوبی درک نشود.

منبع: سایت خبری چابک‌آنلاین

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=7927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.