• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

به‌روز رسانی One UI 6؛ سطحی جدید در هنر عکاسی

  • کد خبر : 80197
  • 20 آبان 1402 - 17:13
به‌روز رسانی One UI 6؛ سطحی جدید در هنر عکاسی

عکاسی نه یک سرگرمی، بلکه یک هنر است و همانطور که می‌دانید هر هنری مستلزم فراگیری مهارت‌های خاص است تا به بهترین صورت ممکن تجلی یابد. در هنر عکاسی، نور، رنگ و احساسات درون یک قاب با یکدیگر می‌آمیزند تا معنایی خلق و یا خاطره‌ای ثبت شود. این هنر وسیله‌ای است که افراد می‌توانند به واسطه آن خلاقیت خود را بیان کنند، داستان‌هایی را بدون نیاز به کلمات روایت کنند و یا لحظه‌ای به‌یاد ماندنی را تا ابد مستند سازند.

امروزه عکاسی نه فقط از درون لنز دوربین‌های حرفه‌ای، بلکه از طریق گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های قدرتمند آن‌ها نیز امکان‌پذیر است؛ این دوربین‌ها انتظارات را تا جایی پیش برده‌اند که حتی فیلم‌هایی سینمایی نیز در چند سال اخیر با دوربین گوشی‌های هوشمند فیلم‌برداری شده است. برای مثال سال گذشته ریدلی اسکات فیلم ‌کوتاه موفقی را به نام Behold با دوبین گلکسی S23 Ultra سامسونگ ضبط کرد.

شرکت سامسونگ یکی از نام‌هایی است که از زمان عرضه اولین گلکسی سری S در سال ۲۰۱۰ تا حال حاضر، دنیای تصویر را دستخوش تحولات شگرفتی کرده است. حال سامسونگ در به‌روزرسانی جدید رابط‌کاربری خود یعنی One UI 6 قابلیت‌های جدیدی به دوربین‌ گلکسی‌های خود افزوده است. در ادامه قصد داریم با معرفی این ویژگی‌ها، نگاهی به سطح جدید بهره‌وری سامسونگ در استفاده از هوش‌ مصنوعی بیندازیم. پیش از هر چیزی، توجه داشته باشید که قابلیت‌ها یا سرویس‌های معرفی شده ممکن است بسته به مدل دستگاه، کشور یا منطقه متفاوت باشد.   

ساده‌سازی روز با قابلیت‌های هوش مصنوعی سامسونگ

به‌روز رسانی One UI 6 با فرایندهای یادگیری از طریق هوش‌ مصنوعی، تعداد مراحل مورد نیاز برای انجام کارهای روزمره و پرتکرار را به حداقل می‌رساند و در عین حال با بهبود کیفیت به شما اطمینان می‌دهد هر تصویری که ثبت می‌کنید قابل نگهداری است.

  • اولین گام در معرفی این ویژگی‌ها، اپلیکیشن Enhance-X است. این برنامه شما را قادر می‌سازد با یک کلیک، ویرایش‌های زیر را روی عکس‌ها و ویدئوها اعمال کنید.
  • Sky Guide: این قابلیت به شما امکان می‌دهد دانش نجومی خود را افزایش دهید. کافیست از آسمان پرستاره شب عکس بگیرید؛ این ویژگی از طریق هوش ‌مصنوعی تصویر را تجزیه و تحلیل می‌کند و به شما نشان می‌دهد که از کدام صورت فلکی، ستاره‌ها، کهکشان، سحابی و… عکس گرفته‌اید.
  • Clean Lens: این قابلیت با از بین بردن لکه‌های اثر انگشت روی لنز دوربین، اطمینان حاصل می‌کند که تصاویر دقیقاً همانطور که می‌خواهید به نظر برسند.
  • Slow-mo: این قابلیت به شما کمک می‌کند با ایجاد فریم‌های اضافی، تصاویری آهسته یا اصطلاحا اسلوموشن از ویدیوهای معمولی خود ایجاد کنید.
  • Long Exposure: این قابلیت ویدئوهای کوتاه (۶۰ ثانیه یا کمتر) ثبت می‌کند و با تجزیه و تحلیل صحنه‌ها و اعمال یک افکت نوردهی طولانی، تصاویری با نورهای کشیده و زیبا تهیه می‌کند. مانند عکسی از جاده‌ای شلوغ که ماشین‌ها در آن به مسیرهای نوری زیبا تبدیل شده‌اند.
  • Single Take: این ویژگی از طریق هوش ‌مصنوعی ویدئوهای شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و عکس‌ها و ویدئوهایی زیبا برای اشتراک در شبکه‌های اجتماعی تهیه می‌کند.
  • گام بعدی AI Image Clipping است. این ویژگی هنگامی که یک شی را از یک عکس جدا می‌کنید، می‌تواند فوراً آن را به عنوان یک استیکر ذخیره کند تا بتوانید آن را به عکس‌ها و ویدیوهای دیگر اضافه کنید. کافیست روی شیء ضربه بزنید و نگه دارید و از منویی که ظاهر می‌شود، برش، کپی یا گزینه اشتراک‌گذاری را انتخاب کنید و یا حتی آن را به عنوان استیکر یا تصویر ذخیره کنید.
  • سومین گام که می‌تواند در استفاده روزمره شما تاثیرگذاز باشد، ویژگی Document Scan است. با این ویژگی در رابط کاربری One UI 6 اسکن محتوا و ذخیره اسناد حتی زمانی که تنظیمات Scene Optimizer شما خاموش است، آسان‌تر از همیشه انجام می‌شود. اکنون، هوش ‌مصنوعی زمانی که از یک سند عکس می‌گیرید، آن را به راحتی تشخیص می‌دهد و به‌طور خودکار صفحه ویرایش اسکن را باز می‌کند، جایی که می‌توانید آن را بدون نیاز به مراحل اضافی بچرخانید، تراز کنید و ذخیره کنید. این ویژگی حتی می تواند به طور خودکار انگشتان را در قاب تشخیص دهد و آنها را حذف کند. همچنین Enhance-X نیز در این زمینه به شما کمک می‌کند گیره‌های اسناد را از تصویر حذف کنید تا اسناد اسکن‌شده بدون هیچ عامل اضافی ذخیره شود.

شخصی‌سازی بیشتر عکاسی با تنظیمات جدید

رابط کاربری One UI 6، در زمینه عکاسی تنظیمات دیگری نیز به شما ارائه می‌دهد که باعث می‌شود مطابق با ترجیحات خود دوربین گوشی خود را شخصی‌سازی کنید و از حداکثر راحتی حین عکاسی بهر‌ه‌مند شوید. در زیر به بررسی این تنظیمات جدید می‌پردازیم.

  • بالاترین رزولوشن در سریع‌ترین زمان : اکنون در حالت Photo یا Pro، یک گزینه Resolution در منوی تنظیمات سریع بالای صفحه مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید با انتخاب آن وضوح دوربین را سریع تغییر دهید و بنابر موقعیت و ضرورت، تصاویری با حجم و کیفیت دلخواه خود ثبت کنید.
  • ویجت‌های شخصی : با این ویژگی جدید، One UI 6 به شما تضمین می‌دهد که هنگام لحظات ناگهانی و ایده‌آل برای عکاسی دیگر نیازی به جستجو و یافتن تنظیمات مناسب برای عکاسی ندارید. اکنون، می‌توانید حالت‌های عکاسی خود را به‌عنوان ویجت‌های دوربین در صفحه اصلی ذخیره کنید؛ تا زمانی که می‌خواهید یک پرتره یا یک سلفی شبانه واضح بگیرید، فقط بر روی یک دکمه ضربه بزنید.

تصاویری با نهایت زیبایی اما به سادگی

افزون بر تمامی موارد بالا رابط جدید One UI 6 سامسونگ از ویژگی‌های پیشرفته دیگری نیز برخوردار است. ویژگی‌هایی که گرفتن، مشاهده و سازماندهی تصاویر را برای شما آسان‌‌تر از همیشه می‌کند و هرگونه ویرایش را با سرعتی قابل توجه انجام می‌دهد.

  • ابزارهای ادیت : رابط کاربری One UI 6 منویی جدید و بهبودیافته از ابزارها را به دوربین گلکسی شما می‌آورد. با این ابزارها یافتن و انتخاب ویژگی‌های ویرایشی که بیشتر استفاده می‌کنید آسان‌تر می‌شود. به‌علاوه، اکنون ابزارهای Straighten و Perspective در منوی ویرایش Transform با هم ادغام شده‌اند و می‌توانید تراز عمودی و افقی عکس خود را در یک صفحه به‌راحتی اصلاح کنید.
  • دکمه‌های کاربردی : با دکمه‌های فلش «Undo» و «Redo» که به تازگی اضافه شده‌اند، اکنون می‌توانید بدون نگرانی بابت ایجاد تغییرات دائمی بین اندازه، زاویه، فیلترها و تنظیمات ویرایشی عکس به عقب و جلو بروید.

رابط کاربری One UI 6 سامسونگ با این ویژگی‌ها و ترفندها، فرآیند تبدیل شما از یک عکاس ساده به هنرمندی حرفه‌ای را راحت کرده است. این رابط جدید گلکسی، تجربه‌ عکاسی شما را وارد سطحی جدید می‌کند به شکلی که قاب‌های دلخواه خود را دقیقا همانطور که باید ثبت کنید. علاوه بر این‌ها با One UI 6، از ابزارهای ویرایش و ذخیره سریع‌تر و ساده‌تر از گذشته بهره‌مند می‌شوید.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=80197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.