• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
0

بهزاد شیری در نشست با فعالان جوان اقتصادی و بانکی: پست بانک ایران گام دوم خود را آغاز کرده است و تمرکز ویژه‌ای روی بانکداری دیجیتال دارد

  • کد خبر : 83205
  • 16 دی 1402 - 15:44
بهزاد شیری در نشست با فعالان جوان اقتصادی و بانکی: پست بانک ایران گام دوم خود را آغاز کرده است و تمرکز ویژه‌ای روی بانکداری دیجیتال دارد

بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران، در نشست با فعالان جوان اقتصادی و بانکی، با اشاره به اینکه پست بانک ایران تنها بانک دولتی بورسی در کشور است و به دلیل حضور در بورس باید همواره پاسخگوی سهامداران دولتی و بخش خصوصی باشد، گفت: ماموریت اصلی ما بانکداری خرد و بانک توسعه‌ای و تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت همزمان است و ما در پست بانک ایران سعی داریم از توانمند سازی بخش دوم برای توسعه بخش اول استفاده کنیم.

به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در این نشست با اشاره به اینکه همزمان با سالروز تاسیس، پست بانک ایران گام دوم خود را آغاز کرده است که تمرکز ویژه‌ای روی بانکداری دیجیتال دارد، گفت: خدمات غیرحضوری برای افتتاح حساب، امضا دیجیتال، کیف پول ریال دیجیتال و دستیار مجازی بر مبنای هوش مصنوعی را بر همین اساس را اجرا کرده‌ایم و امروز ما نگران سوددهی بانک نیستیم بلکه نگرانی ما پایین بودن سطح سواد دیجیتال روستاییان است و باید در دنیای رقابتی امروز ما باید راه کاری برای حفظ شرایط رقابتی بانک در این حوزه بیاندیشیم.
 مدیرعامل بانک با بیان اینکه پست بانک ایران شش هزار و ۱۸۸ نقطه تماس با جامعه دارد، ادامه داد: ۵۷۸۵ باجه بانکی روستایی با اشتغال مستقیم برای ۸۶۷۷ نفر و ۴۰۳ شعبه با اشتغال ۲۷۳۹ نفر که در مجموع ۱۱هزار و ۴۱۶ نفر در پست بانک ایران مشغول به کار هستند.
وی با تاکید بر اینکه پست بانک ایران سهم ۳۳ درصدی فروش ارز اربعین سال جاری را در کارنامه خود دارد، گفت: ۵۷ درصد فروش ارز معادل ۲۰۲ هزار نفر در مناطق روستایی و ۴۳ درصد فروش ارز در شهر‌ها فروش رفته است و پست بانک ایران در مجموع به ۳۵۴ هزار و ۸۵۳ نفر ارز فروخته است که بیانگر توسعه شمول مالی در حوزه روستا در همه خدمات بانکی است.
شیری با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱در روز پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تراکنش در حوزه روستایی انجام شده است و ۴۹ درصد زن و ۵۱ درصد مرد در باجه‌های بانکی روستایی شاغل هستند، خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۹ تعداد حساب‌های بانکی روستایی به ۱۰ میلیون حساب رسیده بود که در دولت سیزدهم و تا آذر ۱۴۰۲ چهار میلیون به مجموع حساب‌های بانکی روستایی پست بانک اضافه شده است.
وی با اشاره به اینکه تمام شعب پست‌بانک‌ایران به آخرین فناوری‌های بانکی مجهز هستند، افزود: اکنون ۵۰ خدمت آنلاین بانکی در اختیار مشتریان بانک در روستاها قرار دارد و حتی به دنبال مجوز خرید اخزا و تاسیس PSP برای توسعه خدمات پولی و بانکی در مناطق روستایی هستیم.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه ۵۰ درصد باجه‌های بانکی روستایی کشور دارای مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی هستند، گفت: در حال حاضر سه هزار باجه روستایی دارای مجوز هستند و ساماندهی باجه‌ها همچنان ادامه دارد و با امضای تفاهم‌نامه‌ با بانک دی، خانواده شهدای روستایی امکان دسترسی به خدمات بانک مزبور، از طریق پنجره خدمات پست بانک ایران را پیدا کرده‌اند.
شیری با اشاره به میزان دارایی های بانک گفت: بیان اینکه در سال ۹۷ در حدود دو هزار و ۵۹۶ خود پرداز در روستا‌ها فعال بود که با گذشت زمان تعداد دستگاه‌ها افزایش یافت و در پایان آذر ۱۴۰۲ تعداد این دستگاه‌ها در روستا‌ها به سه هزار و ۱۲۹ دستگاه رسیده است، تصریح کرد: در همین بازه، سرانه مدت زمان توقف هر خودپرداز ۱۹۷ ساعت در ماه بود که در پایان آذرماه این زمان به ۳۴ در ماه کاهش یافته است و این بیانگر کارا عمل کردن همه منابع بانک است.
مدیرعامل بانک با بیان اینکه پست بانک ایران چهارمین بانک از نظر تعداد شعبه در میان بانک‌های بورسی کشور است، گفت: تناسب تعداد پرسنل به شعبه ۶.۹ نفر است که کمترین تعداد را در شبکه بانکی داریم و نیازمند جذب نیروی انسانی برای توسعه خدمات بانکی هستیم.
وی افزود: ماموریت اصلی ما بانکداری خرد و بانک توسعه‌ای و تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات است و ما در پست بانک ایران سعی داریم از توانمند سازی بخش دوم برای توسعه بخش اول استفاده کنیم.
شیری با اشاره به ترکیب دارایی‌های پست بانک گفت: در پایان سال ۹۷ دارایی‌های بانک ۱۴۵ هزار میلیارد ریال بوده که به ۸۸۴ هزار میلیارد ریال در پایان آذر ۱۴۰۲ افزایش یافته است.
بالاترین مقام اجرایی بانک با بیان اینکه از سال ۹۸ برای بهبود شرایط ‌بانک و خروج از زیاندهی برنامه‌ هدفمندی را به صورت سالانه طراحی و اجرا کردیم، خاطرنشان کرد: با اقداماتی که انجام دادیم توانستیم جایگاه بانک را در مدت چهار سال (از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱) به رتبه‌ای برسانیم که در بخش سرانه منابع بانک‌ها به جایگاه چهارم دست یابیم و رتبه ما در عملکرد سوییچ بانک‌های کشور در مرکز شتاب از رتبه ۱۵ در سال ۹۷ به رتبه ۹ در سال جاری رسیده است و برای دستیابی به رتبه‌های بالاتر برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم.
شیری با تاکید بر اینکه روند سوددهی بانک از حدود سال ۱۴۰۰ آغاز شد، گفت: در سال ۹۷ مجموع زیان بانک ۱۱ هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال بود که در پایان سال مالی ۱۴۰۱ به سود عملیاتی ۲۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسیدیم.
بالاترین مقام اجرایی بانک با تاکید بر اینکه تا پایان آذرماه قیمت تمام شده پول در پست بانک ایران به ۱۱٫۸ ریال رسیده است، گفت: اطلاعات مالی ۹ ماهه امسال نشان می‌دهد که بیشتر از مجموع سال قبل توان سود سازی ایجاد شده است.
مدیرعامل بانک با بیان اینکه زیان انباشته سال ۹۸ امروز به سود انباشته حدود سه برابری تبدیل شده است، اظهار کرد: سرمایه ثبتی بانک ۳۲۳ میلیارد تومان بود که در مرحله اول آن را به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رساندیم و در سال آتی برنامه تداوم افزایش سرمایه را به سه هزار و ۶۰۰  میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۲ افزایش خواهیم داد و در سال آتی برنامه تداوم افزایش سرمایه از رقم سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان را پیگیری می کنیم.
وی افزود: کفایت سرمایه بانک از ۷٫۷- درصد در سال ۱۳۹۷ به ۸٫۴ درصد مثبت در آذرماه ۱۴۰۲رسیده است.
شیری در پایان گفت: پرداخت تسهیلات تکلیفی، شرکت‌های دانش بنیان و روستایی از اولویت‌های این بانک در سال جاری است.

لینک کوتاه : http://rooydadkhabar.ir/?p=83205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.